Anasayfa » Genel » 9. İstanbul Moda Konferansı’nda Yeni İşbirliklerine İmza Atıldı

9. İstanbul Moda Konferansı’nda Yeni İşbirliklerine İmza Atıldı

moda

Tüm dünyadan satın alma grupları ile yerel üreticileri İstanbul’da buluşturan 9. İstanbul Moda Konferansı, 12-13 Ekim 2016 tarihlerinde Four Seasons İstanbul at the Bosphorus Hotel’de gerçekleşti. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin (TGSD) ev sahipliğinde düzenlen konferansın açılışını Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi yaptı. Konferansın ikinci günü, tüm gün süren İkili İş Görüşmeleri’ne (B2B), 40’a yakın firma ve alım grubu katıldı. Ekonomi Bakanlığı’nın desteklediği B2B görüşmelerinde bu yıl alım grupları ile yerel üreticiler arasında 1000’e yakın görüşme yapılması ve moda sektöründe yeni işbirliklerine imza atıldı.

BAKAN ZEYBEKÇİ: “E-TİCARET’E YENİ DESTEKLER VERECEĞİZ”

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, konferansın açılışında yaptığı konuşmada, e-ticaretin önemine değinerek, Bakanlık olarak e-ticarete verecekleri desteklere açıklık getirdi. Türkiye’nin kişi başına cep telefonu sayısı konusunda ilk ikilerde, üçlerde olduğunu belirten Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, “Elektronik ticarette, yüzde 7’ler seviyesindeyiz. Türkiye, elektronik ticaret çılgınlığına çok hızlı bir şekilde dönüşecek. Ekonomi bakanlığı olarak hedefimiz, 75, 80 bin ihracatçımız var diye övünüyoruz ya, en az yarısını bu e-ticaret portallarında yer alacak şekilde çalışmalar yürütüyoruz. Biz ödeyeceğiz her şeyini. Biz karşılayacağız. Dünyada, şunun duyulmasını sağlayacağız; Türkler, e-ticareti işgal etmek negatif de ele geçirdi veya buna benzer sözü mutlaka söyleteceğiz” dedi. “Madem moda konferansındayız kılık kıyafetimize dikkat edelim” diyerek espiri yapan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, “Moda farklılaşmak Türkiye için son derece önemli. İhracat seferberliğinin başlamasıyla Türkiye o günden bugüne inanılmaz bir mucize gerçekleştirdi. Tüm üreticilerimizle birlikte koyduğumuz 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için farklılaşmamız gerekiyor. Tüketim alışkanlıklarını belirlemeliyiz. Desenler, renkler ne olmalı bunun için kapasitemiz var. Ülke olarak her şeyi ile marka olmak gerekiyor. Türkiye artık o noktaya geldi diye düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

ö

TGSD BAŞKANI ŞEREF FAYAT: “MARKALAŞMA VE İNOVATİF ÜRETİMDE İLERLEMELİYİZ”

TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Fayat da konuşmasında, Hükümetin geçen ay açıkladığı Doğu ve Güneydoğu’ya Yatırım Teşvik Programı’nı hazır giyim sektörü için son derece olumlu bulduğunu söyledi. Devletin vereceği teşvikler ve Ar-Ge çalışmalarındaki artışa paralel olarak inovatif üretimi ve akıllı ürün yelpazesinin hızla genişleyeceğini belirten Şeref Fayat, “İnovatif ürün aynı zamanda katma değerli üretim demek. Markalaşma ve inovatif üretimde ne kadar hızlı ilerleyebilirsek ihracatta kilogram başına 50 dolar gelir hedefini de o kadar hızlı yakalayabileceğiz” dedi. Dünyanın en önemli alım gruplarının temsilcilerinin konferansta olduğuna dikkati çeken Şeref Fayat, Ekonomi Bakanlığı’nın desteklediği İkili İş Görüşmeleri’nde çok verimli ticari bağlantılara imza atacaklarını vurguladı. TGSD Başkanı Şeref Fayat, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’nin geleceğine ve bizlere güvenleri için kendilerine teşekkür ediyorum. Buradan bir kez daha açıkça söylüyorum. Bulunduğu coğrafyada en güçlü ve istikrarlı ekonomiye sahip Türkiye’ye yatırım yapan, zor dönemde bu ülkeye inancını k oruyan hiç k imse p işman o lmayacak… Türkiye büyüdükçe, bu topraklara yatırım yapan, bu ülke ile ticaretini sürdüren herkes kazanacak.”

40 FİRMA VE ALIM GRUPLARI 1000’İN ÜZERİNDE GÖRÜŞME YAPTI

Konferansın ikinci günü yapılan ve Ekonomi Bakanlığı’nın desteklediği İkili İş Görüşmeleri’nde (B2B), yeni işbirliklerine imza atılacak. Tüm dünyadaki alım grupları ile Türkiye’deki yerel üreticileri bir araya getiren İkili İş Görüşmeleri’ne bu yıl 40 firma katılıyor. 1000’e yakın görüşmenin yapılacağı B2B görüşmelerine aralarında Adidas, Cherryfield, De Facto, El Corte Ingles, H&M, Koton, New Look, Spring Near East Manufacturing, Superdry Türkiye’nin olduğu firmaların temsilcileri ile Charles Vögele, Borussia Dortmund ve pek çok diğer firmayı temsilen yurtdışından buyer katılıyor. Üretici firma temsilcileri, başta Avrupa olmak üzere pek çok ülkeden alım heyetleri ve dış alım grupları ile bir araya gelerek yeni işbirliklerinin ilk adımını atacaklar. Geçen yıl, 45 satın alma ofisinin katıldığı görüşmelerde 1000’in üzerinde ikili görüşme yapılmıştı.

#Moda #İstanbul #ModaKonferansı #Yeni #İşbirlikleri

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*