Avrupa’dan Sipariş Yağıyor

Spread the love
Avrupa’dan Sipariş Yağıyor

Kurun yükselmesi ve AB’deki kriz, Batılı markaların alımlarını yeniden Türkiye’ye çevirdi. M&S, Varner, Gant, Zara gibi markalar siparişlerini yüzde 20 artırdı. Bu yıl birkaç ünlü marka 5 milyar dolarlık alım yapacak.

Avrupa’daki ekonomik kriz, Çin’e yüksek miktarlarda sipariş vererek büyük meblağlı akreditiflere imza atmak istemeyen Batılı markaların yönünü yeniden Türkiye’ye çevirdi. 2009’da Türkiye’deki alım ofislerini kapatan ya da ciddi anlamda küçülten uluslararası markalar, şu günlerde yeniden alım için fiyat sorar oldu. Marks&Spencer, Gant, Varner, Zara gibi zincirler 2011’de Türkiye’den yaptıkları alımları yüzde 20’lere varan oranlarda artırdılar. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin, Zara’nın tek başına yılda 1 milyar dolar, Li Fung’un da 600 milyon dolarlık mal aldığını, Türkiye’de ofisi olan 12 büyük markanın toplam alımının ise 5 milyar doları bulacağını ifade etti. “AB çevresinde bize rakip olabilecek hiçbir ülke yok” diyen Negrin, 2012’nin ortalarına doğru alımların daha da artacağını söyledi.

YENİ ZİNCİRLER YOLDA
Tekstil ve konfeksiyonda Türkiye’nin dünyanın iki büyük oyuncusundan biri olduğunu söyleyen İstanbul Tekstil ve Hammadde İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle de, Türkiye’nin avantajlı duruma geldiğini belirtti. “Pazar artık küçük siparişlere kaydı. Türkiye’nin doğusunda Çin gibi üretim noktaları oluştu” diyen Gülle, Japonya’nın en büyük market zinciri Aeon’un Türkiye’den alım yapmak üzere görüşmelere başlamasının önemli bir işaret olduğunu vurguladı. Gülle, “Fuarlarda Türkiye’nin kaliteli ve esnek üretim yeteneğine övgüler duyuyoruz. Bu 2012 ihracatımıza olumlu yansıyacak” dedi.

ARTIŞ % 12 OLUR
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, “AB’deki büyük alıcılar Çin’e büyük miktarlarda sipariş vermek istemiyorlar. Bu sayede 2009’da kaybettiğimiz müşterileri geri alacağımızı düşünüyorum” dedi. Tanrıverdi, H&M, Next gibi markaların yeniden fiyat sormaya başladıklarını, görüşmeler yaptıklarını söyledi.

GANT % 20 BÜYÜDÜ
Marc O’Polo, Gant, Iceberg, Wolford gibi markalar için ihracat yapan Galatea da 2011’de ihracatını yüzde 20 artıran şirketlerden. Şirketin ortağı Cüneyt Atasoy, Türkiye’de yeni yatırım yapmak isteyen müşterileri olduğunu belirtti. Atasoy, 40 üreticiyle çalıştıklarını, bu yıl yüzde 10 büyüme hedeflediklerini ifade etti.

M&S ÇEŞİDİ ARTIRIYOR
2011’de alımlarını yüzde 13 artırdıklarını belirten Marks&Spencer Türkiye Temsilcisi Arzu Ulu, geçen yıl Türkiye’den aldıkları mal çeşidini artırdıklarını söyledi. “Daha önce Çin’den almadığımız mayo, çanta gibi ürünleri de 2011’de Türk şirketlerine sipariş verdik” diyen Ulu, 2012’de Türkiye’den yaptıkları alımı yüzde 10 artıracaklarını anlattı.

‘KALİTEMİZE GÜVENİYORUZ’
Norveç menşeli Varner da geçen yıl Türkiye’de iyi bir dönem geçirdiklerini ifade ederek, alım hacmini yüzde 15 artırdıklarını vurguladı. Varner Türkiye Departman Müdürü Seda Bora, “En büyük avantajımız hız ve kaliteli koleksiyon” dedi.