AYMOD’dan sektöre 200 milyon dolarlık doping

Spread the love

15Platform topuktan, babete, spor ayakkabıdan çizme ve çantaya kadar, ileri teknoloji ile üretilmiş deri ürünlerin sergilendiği AYMOD Fuarı’nı 32 bin 100 kişi ziyaret etti.

Ayakkabı sektörünün küresel buluşması CNR AYMOD Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı, CNR Expo Yeşilköy’de 15-18 Nisan tarihleri arasında 53. kez düzenlendi.CNR Holding kuruluşlarından Pozitif Fuarcılık organizasyonu ile Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme Eğitim Vakfı (TASEV), Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD)  desteğiyle düzenlenen fuarı yerli ve yabancı 32 bin 100 kişi ziyaret etti.KOSGEB’in de desteklediği AYMOD Fuarı ve sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan TASD Başkanı Hüseyin Çetin, “450 firmanın katılımı ile düzenlenen fuar, sektöre 200 milyon dolarlık ticaret hacmi kazandıracak. Bunun etkilerini 3. çeyrekte göreceğiz” dedi.

SEKTÖR OLUMSUZLUKLARA RAĞMEN İHRACATINI KORUYOR

Çetin, sektörün Ukrayna ve Rusya arasındaki siyasi gerginlik, Irak’taki savaş hali nedeni ile olumsuz etkilendiğini hatırlatarak, şöyle konuştu: “Bütün bu olumsuzluklara rağmen sektör olarak geçtiğimiz yıl mart ayında gerçekleştirdiğimiz 77 milyon dolarlık ihracatı, bu yıl  mart ayında da yakaladık. Bu durum sektörümüz adına büyük bir başarıdır. Bu gidişatla bu yıl sonu için hedeflediğimiz 800 milyon dolarlık ihracat hedefine ulaşacağız.”

AYMOD Fuarı’nın her geçen gün üretimini güçlendiren sektöre bağlı olarak büyüdüğünü ve güçlendiğini aktaran Çetin, “Türkiye’de üretilemez denilen faylan (esnek, yumuşak) tabanı yerli olarak üretmeyi başardık. Sonbahar ayında düzenleyeceğimiz AYMOD’u da kasım ayından ekim ayına aldık. Böylelikle sezonu yakalayacağız. 300 yabancı alıcı sayımızı 500’e çıkaracağız. Fuarımızın uluslararası bilinirliliğini de artıracağız” diye konuştu.

YABANCI AYAKKABI MAĞAZA ZİNCİRLERİ ÜRETİM İÇİN TÜRKİYE’YE GÖZ DİKTİ

Fuarda ayakkabı ve saraciyede Sonbahar 2015-Kış 2016 koleksiyonu ilk kez tanıtıldı. AYMOD’a katılan 1.400 marka, ayakkabı ithalatına getirilen ek vergi sonrası ürettikleri yerli tasarımlarını sergiledi. 60 bin metre kare alanda gerçekleştirilen fuara, Almanya,  BAE, Bahreyn, Brezilya, Bulgaristan, Fas, Fransa, Hollanda, Irak, İngiltere, İspanya, İsrail, İtalya,  Katar, Kuveyt,   Polonya,  Rusya Federasyonu,  Suudi Arabistan, Tunus,  Ürdün, Yunanistan gibi çok sayıda ülkeden alım heyetleri geldi. İtalya, İspanya ve Almanya başta olmak üzere pek çok ülkeden gelen ayakkabı mağaza zincirleri yerli firmalar ile ortak üretim yapma talebinde bulundular.

100 BİN KİŞİLİK İSTİHDAM

Berke İçten, halk arasında Erdoğan ayakkabısı diye adlandırılan kramponlarda 7 ayda 20 bin üzerinde satış gerçekleştirdiklerini söyledi. CNR EXPO Yeşilköy’de , 18 Nisan’a kadar açık kalacak AYMOD Fuarı’nda  Erdoğan kramponlarına Libya, Irak, Balkan ülkeleri ve yerli müşterilerin yoğun ilgi gösterdiğini belirten İçten, sektörle ilgili de şu değerlendirmelerde bulundu: “İthalata getirilen ek vergilerden sonra sektörün önemli yatırımları oldu. Muya ve Bayrak firmaları ileri teknoloji taban üretimi için fabrika kurdular. Amasya’da 16 bin çift kapasiteli, Şanlıurfa’da 20 bin çift kapasiteli üretim mekanizmalı fabrika kuruldu.

Bu fabrikalar bölgedeki 100 bin kişiye istihdam sağlayacak.” İçten, çok sayıda firmanın bu yılın başında 1 bantla üretime başladığını kısa zamanda bantlarını 4’e çıkardıklarını belirterek, “Daha yolun başında olmamıza rağmen, sektör adına çok güzel gelişmeler oluyor. 2 yıl içerisinde iç piyasadaki tüm ayakkabılar yerli olacak. 1 milyar dolar ithalatı olan sektör, yılın ilk 3 ayında ithalatını 120 milyon dolar aşağıya çekti. Kısa zamanda Çin’e rakip olduk.  Dünyaca ünlü markalar bizden ayakkabı almak için talepte bulunuyor. Avrupa’dan da yoğun talep var. Bu gelişmelerin ihracata olan katkılarını da 6 ay içinde göreceğiz” diye konuştu.

CAMDAN AYAKKABILAR

AYMOD’da tasarım ağırlıklı ayakkabılar da yoğun ilgi görüyor. Tasarımcı Begüm Yıldırım’ın camdan tasarladığı ayakkabılar da özellikle yabancı ziyaretçiler tarafından ilgi gördü. Heykelden esinlenerek tasarlanan ayakkabılar yüzde yüz camdan yapılmış.

CNR Holding kuruluşlarından Pozitif Fuarcılık organizasyonu ile Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme Eğitim Vakfı (TASEV) , Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD)  ve KOSGEB desteğiyle 60 bin metre kare alanda düzenlenen fuar, 1.400 markanın katılımı ile gerçekleştirildi. Fuara, Almanya,  BAE, Bahreyn, Brezilya, Bulgaristan, Fas, Fransa, Hollanda, Irak, İngiltere, İspanya, İsrail, İtalya,  Katar, Kuveyt, Makedonya,  Polonya,  Romanya, Rusya Federasyonu,  Suudi Arabistan, Tunus, Umman, Urdun, Yunanistan gibi çok sayıda ülkeden alım heyetleri geldi. 2016 ilkbahar-yaz koleksiyonlarının ilk kez sergileneceği AYMOD Fuarı 07-10 Ekim 2015 tarihleri arasında 54. kez kapılarını açacak.