Çalık Denim, Globalde Pazar Payını Artıracak

Spread the love

Katma değerli premium denim kumaş üretiminde dünyanın ilk 10 üretici arasında yer alan Çalık Denim, cirosunun yüzde 2’sini Ar-Ge çalışmalarına ayırıyor ve inovatif ürünler geliştiriyor. 40 ülkeye ihracat yapan Çalık Denim, halen yüzde 5 olan dünyadaki pazar payını 2020 yılında yüzde 10’a çıkarmayı hedefliyor.

Premium denim kumaş üretiminde dünyada ilk 10 firma içinde yer alan Çalık Denim, bu yıl kuruluşunun 30’uncu yılını kutluyor. Çalık Denim, her yıl Ar-Ge’ye ayırdığı bütçe ile inovatif ürünler geliştiriyor ve 42 milyon metrelik kapasitesiyle, dünyada katma değerli denim kumaş üretiminin yüzde 50’sini gerçekleştiren Türkiye’nin bu başarısına katkı sağlayan ilk üç firma arasında yer alıyor. 30’uncu yıl nedeniyle düzenlenen basın toplantısında dünyada ve Türkiye’de denim pazarı hakkında bilgi veren Çalık Denim Genel Müdürü Hamit Yenici, Çalık Denim’in, Türkiye’nin en fazla ihracat yapan 200 şirketi arasında yer aldığını belirterek şunları söyledi: “Son 7 yılda yapılan 120.000.000 dolarlık yatırımla kapasitemizi artırdık ve şu anda dünyanın ilk 10 premium denim üreticisi arasında yer alıyoruz. 30 yıllık tecrübe ve ticaret bilgimiz ile, başta öncelikli pazarlarımız Avrupa ve Amerika olmak üzere 40’ın üzerinde ülkeye direkt kumaş ihracatı gerçekleştiriyoruz.”

2018 – 2021 döneminde ek 120.000.000 dolarlık yatırımla kapasiteyi 60 milyon metreye çıkarmayı hedeflediklerini belirten Yenici, “Buna paralel olarak 2016 yılında gerçekleştirdiğimiz üretim ile katma değerli ve inovatif ürün gamında dünyada yüzde 5 olan pazar payımızı, 2020 yılında yüzde 10’a yükseltmeyi hedefliyoruz. Bunun için gözümüzü kırpmadan çalışmayı sürdürüyoruz” dedi.

Çalık Denim’in, Ar-Ge kaynaklarına yapılan düzenli yatırımları, inovatif yaklaşımları ve yeni koleksiyonlarıyla dünya pazarındaki marka bilinirliğini her geçen yıl artırdığını ifade eden Yenici, denim sektörünün moda ve teknoloji ile iç içe hareket ettiğini belirterek Ar-Ge yatırımlarının önemine değindi. Yenici şöyle konuştu, “Kurulduğumuz günden bugüne her zaman işimize değer katma inancıyla çalıştık. Kendimizi sürekli geliştirerek, dünya standartlarında ürünler sunmayı amaçladık.  Bugün geldiğimiz nokta, bizlere gurur vermenin yanı sıra bizi daha ileri gitmek için de teşvik ediyor. 30. yılımızı geride bırakırken, geçmişimizden aldığımız mirası, “Daima Gelişmek” anlayışımızla birleştirerek, faaliyet gösterdiğimiz pazarlardaki başarımızı kalıcı hale getirmek için var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Türkiye’nin tekstil sektöründeki yedinci Ar-Ge merkezine sahibiz ve yeni vizyonumuza uygun şekilde Ar-Ge çalışmalarımızla daima gelişmeyi sürdüreceğiz. Premium segmentteki bir denim kumaş üreticisi olarak sektördeki varlığımızı korumak ve inovatif yapımızla müşterilerimizin çözüm ortağı olmak için en önemli yatırımlarımızı her zaman teknoloji ve inovasyona yapıyoruz. Sayısal olarak bakıldığında da ciromuzun yaklaşık yüzde 2’sini Ar-Ge yatırımlarımıza ayırıyoruz. Ar-Ge merkezimizdeki araştırmalarımızı sadece denim ya da kumaşla sınırlı tutmuyoruz. Altmışın üzerinde mühendisin bulunduğu merkezimizde “İleri Tekstil Ürünleri” üzerine araştırmalar gerçekleştiriyoruz. Bu araştırmalar sadece denim ya da kumaşı kapsamıyor. Çok daha geniş bir alanda, nano-teknoloji, akıllı kumaşlar, farklı fonksiyonel özellikler üzerine çalışmalar gerçekleştiriyoruz.”

  1. YILDA DENİM LOVES ART SERGİSİ

Denimin farklı disiplinlerde kullanılabilmesinden ilham alarak tasarlanan “Denim Loves Art Sergisi” hakkında da bilgi veren Hamit Yenici, en verimli çağında, genç, dinamik, üretken, denime tutkuyla bağlı ve aynı zamanda tecrübeli bir marka olan Çalık Denim’in bu algısına uygun olarak 30. yılında, 30 genç uluslararası tasarımcıyı destekleyen bir projeye imza attıklarını ifade etti. Yenici, “30. yılımızda 30 uluslararası genç tasarımcının eserlerinden oluşan “Denim Loves Art” sergisini oluşturduk. Dünyanın en prestijli okulları arasında olan Parsons, Amsterdam of Fashion, The Fashion Institude of Design& Merchandising, Central St. Martin, Edinburg University, Citadella Artistic School ve İstanbul Moda Akademisi, Mimar Sinan Üniversitesi gibi okulların «tasarım» ve «iç mimarlık» bölümlerinden öğrencilere çağrı yaptık. Uluslararası bir jüri tarafından seçilen katılımcılar, denimin hayatımızın her alanında olduğunu vurgulamak amacıyla, sadece kıyafet değil, mobilya, aksesuar, ayakkabı, çanta, kilim gibi birçok ürün tasarlayarak, denimin yaşamdaki rolünü vurguladılar.”

DÜNYA ÇAPINDA MARKALARLA İŞBİRLİĞİ

Çalık Denim’in katma değerli ürünler kategorisindeki marka imajını yükselten özgün çalışmalar sonucu ortaya çıkan koleksiyonlar, yıl boyunca hazır giyim pazarının en çok ilgi gören koleksiyonlarında kullanılıyor. Çalık Denim halen dünyanın önde gelen markalarıyla çalışıyor. Acne, Ann Taylor, Armani Jeans, Benetton, Calvin Klein, Celio, Citizens of Humanity, Colins, Diesel, Frame, GAP, G-Star,  Guess,  H&M, Hugo Boss, Jack&Jones, Kuyichi,  LTB, Liu Jo, Mark&Spencer, Mavi, Mother, Pepe Jeans, Ralph Lauren, Replay, River Island, Scotch&Soda, Tommy Hilfiger, Top Shop ve Zara gibi dünya ve Türk markaları için üretim gerçekleştiriyor.

#çalık, #denim, #global, #pazarpayı