“Fondan önce ve sonra Türk markaları”

Spread the love

16Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Perakende Sektör Kurulu tarafından MÜSİAD Genel Merkezi’nde “Fondan Önce ve Sonra Türk Markaları” başlıklı bir panel düzenlendi.

MÜSİAD Genel Merkezi’nde düzenlenen panele MÜSİAD Genel Başkanı Nail Olpak, MÜ- SİAD Genel Başkan Yardımcısı Nazım Özdemir, MÜSİAD Sektör Kurulları ve İş Geliştirme Komisyonu Başkanı Ali Pınar Topdaş, MÜSİAD YK Üyeleri, MÜSİAD Perakende Sektör Kurulu Başkanı Ali Gökhan Er, Sektör Kurulu Başkanları ve üyeleri katıldı. Açılış konuşmasını MÜSİAD Perakende Sektör Kurulu Başkanı Ali Gökhan Er’in yaptığı programda Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz ve Mavi Jeans CEO’su Cüneyt Yavuz konuşmacı olarak katıldılar. Panelde ilk konuşmayı Koton Yönetim Kurulu Baş- kanı Yılmaz Yılmaz yaptı. Yılmaz burada yaptığı konuşmasında 1988 yılında 25 metrekare bir mağazada başladıklarını bugün Türkiye’de 250, Yurtdışında 172 olmak üzere toplamda 372 mağazaya ulaştıklarını ve 5.500 çalışana istihdam sağladıklarını söyleyerek bu seneyi 1,5 milyar lira bir ciro ile kapatacaklarını söyledi. Yılmaz bayi satışlarını da bu rakamlara dahil ettiklerinde rakam 1.7, 1.8 lira arasında.

KALİTELİ İNSAN KAYNAĞI ÇOK ÖNEMLİ

Kaliteli insan kaynağı bu işte çok önemli. Çünkü tek başınıza hiçbir şey yapamıyorsunuz. Yani sizden daha fazla bilen insanlara her zaman ihtiyacınız var. Sizden daha fazla bilen inşaları çalıştırabilecek akılda olmak bence çok önemli bir meziyet. Genel olarak bir taraftan çok çalıştık, bir taraftan Allah yardım etti, kaliteli insan kaynağına yatırım yaptık. Deneme kültürünü ve hesaplı riski öğrendik. Sonunda da bugün itibarı ile artık 2 bin metrekarelerde, 3 bin metrekarelerde mağaza açan, Dünya’nın 25 ülkesinde mağazacılık yapan bir organizasyon yarattık. Hedefimiz inşallah ülkemizi yurtdışında daha da iyi temsil edebilmek.

PERAKENDE YASASI’NA ELEŞTİRİ

Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, yeni çıkartılması düşünülen perakende yasası- nı eleştirdi. Yılmaz yasaya ilişkin şu şekilde konuştu; Liberal ekonomiye devletin müdahalesi genellikle olumsuz sonuçlar doğuruyor. Halbuki dünyaya bakıyorsunuz Yunanistan’da kriz olunca hemen bunun önündeki engelleri kaldırıyorlar. İsteyen malını satsın da çekini ödesin diye. Türkiye’de üreticilerin malını satabileceği pazarlar oluşturuldu. Kayıtlı ekonomi büyüde ve Türkiye‘de kayıtlı ekonomi büyüdü ve Türkiye Cumhuriyeti vergi gelirini arttırdı. Şimdi ne oldu da biz yeniden, kusura bakmayın bu tabiri kullanacağım bakkal ekonomisine dönmek istiyoruz. Burada bir popülizm görüyorum. Bunun yanlış olduğunu düşünüyorum. “ dedi

’ÇOK OLMUŞ DURUMDAYIZ”

Mavi Jeans CEO’su Cüneyt Yavuz panelin ilk bölümünde yaptığı konuşmasında Mavi Jeans’ın en büyük başarısı olarak üretim tesislerini gösterdi. Yavuz bu konuya ilişkin şunları aktardı; Bence Mavi’nin en büyük başarısı bir üretim yani bizim süper bir üretim tesisimiz var. Mavi jeans yolculuğuna çıkarken bu blue jeanlerin ne olacağıyla ilgili iyi tanımlanmış bir değerler zinciri var. Hepimizin bildiği bir kült reklam haline de gelmiş Çok Oluyoruz reklamıyla beraber de bir kafa tutma bir diklenme söylemine de girmiş. Onu şöyle tanımlıyorum ben iki numara olduğunuz zaman diklenme şansına sahipsiniz. Ben senden iyiyim diye .Fakat 96 yılında Mavi kurulduktan 5 yıl kadar sonra biz pazar lideri olduk ve o tarihten itibaren de Türkiye’nin 1 numaralı bluejean markasıyız. Aslında zorluk bundan sonraki süreçte yani 96’dan sonraki süreçte Çok Olmayı sürdürebilmede. Lider olduğunuz zaman size pek çok bakan ve sizin yaptığınızı sizden almaya çalı- şan pek çok kişi olacak o da işin iyi bir tarafı.” Panelde Türkiye’de ve Dünya’da yeralan çeşitli AVM’lerin sayıları noktasında bilgilendirmelerde bulunan Mavi Jeans CEO’su Cüneyt Yavuz, Türkiye eğer önümüzdeki dönemde on tane Dünya markası çıkartacaksa bu anlamda AVM’lerdeki bu yapılanmaya müteşekkirim dedi. Program MÜSİAD Genel Başkanı Nail Olpak ve MÜSİAD Perakende Sektör Kurulu Başkanı Ali Gökhan Er’in konuklara sertifikalarını takdim etmesi ile son buldu