Anasayfa » Nakış » “Fransız pastasındaki payımızı artıracağız”

“Fransız pastasındaki payımızı artıracağız”

adamlaaFransa’ya 2013’te yüzde 8,8’lik artış ile 1.1 milyar dolarlık hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı yapıldığını bildiren Hikmet Tanrıverdi, “Ancak Fransa 2013’te 25 milyar dolar, Avrupa Birliği ise aynı yıl toplam 180 milyar dolarlık hazır giyim ithalatına imza attı.

Bu nedenle hem Fransa’da hem de Avrupa’da gidebileceğimiz uzun bir yol olduğuna inanıyorum” dedi.

Hızlı bir değişim ve dönüşüm içinde dünya moda endüstrisindeki yerini her geçen gün daha da güçlendiren Türkiye, dünyanın sayılı fuarlarından Who’s Next’e “onur konuğu” olarak katılıyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) Başkanı Mehtap Elaidi, İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Atik, Fransa İstanbul Başkonsolosu Muriel Domenach ile Who’s Next Uluslararası İletişim ve İş Geliştirme Müdürü Boris Provost’un katılımıyla Fransız Sarayı’nda düzenlenen toplantıda “onur konuğu ülke” çerçevesinde Paris’te 04-07 Temmuz 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilecek etkinliklere ilişkin bilgi verildi. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, yaptığı konuşmada Türkiye’nin Who’s Next Fuarı’na “onur konuğu” olarak kabul edilmesinde, İHKİB’in moda ve tasarım ağırlıklı projelerinin uluslararası arenadaki yansımalarının önemli payı olduğunu söyledi. “Yaklaşık 25 yıl gibi kısa bir sürede Türk moda endüstrisinin başka hiçbir sektörde görülemeyecek yeniliklere, başarılara ve ticari rakamlara ulaştığına tanıklık ediyoruz” diyen Tanrıverdi, bu başarının altında İHKİB’in yenilikçi fikri, üretkenliği ve vizyonunun yattığını ifade etti.

PARİS, LONDRA, NEW YORK VE MİLANO İLE YAN YANA

Tanrıverdi, son yıllarda Paris, Londra, New York ve Milano gibi moda trendlerini belirleyen şehirlerle yan yana yürüdüklerini vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürdü: “Markalarımız, tasarımcı arkadaşlarımız ve moda endüstrisinin temsilcisi olan bizler, büyük bir dönüşümün içerisindeyiz. Elbirliğiyle bu dönüşümü en iyi şekilde yönetmeye çalışıyoruz. Bu konuda başarılı olduğumuza da inanıyorum. Bunu benden çok rakamlar, göstergeler söylüyor. Türkiye, rakiplerine göre Avrupa pazarına daha yakın olma, hızlı moda üretebilme, küçük adetli siparişlere anında cevap verebilme gibi pek çok avantaja sahip. Bu nedenledir ki ihracatımızın yüzde 75’ini Avrupa ülkelerine yapıyoruz. Bildiğiniz gibi 2013’ü 17,4 milyar dolar ihracat ile kapattık. Fransa yüzde 8,8’lik ihracat artış hızı ve 1.1 milyar dolar ile Almanya, İngiltere ve İspanya’nın ardından dördüncü büyük ihracat pazarımız konumunda. Ancak burada durup, büyük fotoğrafa bakmamız gerekiyor. Fransa 2013’te 25 milyar dolar, Avrupa Birliği ise geride kalan yıl toplam 180 milyar dolarlık hazır giyim ve konfeksiyon ithalatına imza attı. Bu nedenle Avrupa’da gidebileceğimiz çok uzun bir yol olduğuna inanıyorum. Onur ülkesi olarak katılacağımız Who’s Next Fuarı veya benzer organizasyonlarda elde edeceğimiz bir dizi ayrıcalıklar, Türkiye markasına dolayısıyla ihracatımıza güç katacaktır. Euro bölgesindeki ekonomik sorunların aşılmasıyla hazır giyim ihracatımızın da hızlı bir şekilde artacağına inanıyorum.” Cumhuriyet’in 100. kuruluş yıl dönümü olan 2023’de 60 milyar dolarlık ihracat hacmine ulaşmayı planladıklarını hatırlatan Hikmet Tanrıverdi, söz konusu hedefin yakalanması için başta Fransa, Almanya, İngiltere gibi Avrupa’nın lokomotif ülkeleriyle daha yoğun bir ticari işbirliğinin hayata geçirilmesinin gerektiğini belirtti. Tanrıverdi, modanın en önemli başkentlerinden Paris ile İstanbul arasında kurulacak moda köprüsünün iki ülke arasındaki işbirliğine ciddi katkı sunacağını sözlerine ekledi.

VOLKAN ATİK: TÜRK KÜLTÜRÜNÜ PARİS’E TAŞIYACAĞIZ

İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi ve Fuarlar Komitesi Başkanı Volkan Atik ise fuarda Türkiye’nin farklı değerlerini yansıtacaklarını belirtti. Gamze Saraçoğlu, Mehtap Elaidi, Nejla Güvenç, Tuvana Büyükçınar, Simay Bülbül gibi isimlerin aralarında yer aldığı 11 tasarımcının özel bir trend alanında koleksiyonlarının sergileneceğini anlatan Atik, “Kapalıçarşı’dan Türk mutfağına, , Türk müziğinden poşet çay tasarımına, lokumdan Türkiye’den esintiler taşıyan ve satış yapan İstanbul mağazasına kadar çok renkli bir etkinliğimiz olacak. Türk kültürünü Paris’e taşıyacağız” dedi. Who’s Next Uluslararası İletişim ve İş Geliştirme Müdürü Boris Provost da konuşmasında Türkiye ile fuara çok güçlü bir enerji taşıyacaklarını vurgulayarak, son 3 yılda Türk tasarımcı ve ziyaretçilerin fuara olan ilgisinde ciddi artış gözlemlediklerini ifade etti. Türkiye’den fuara Vakko, Özlem Süer, Onteks, Ark İstanbul, Mehtap Elaidi, 2Wins,Ece Gözen, Maid in Love, Mehry Mu, Nej, LTB gibi isimlerden oluşan yaklaşık 50 marka ve tasarımcı katılacak.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*