İhracatın yıldızları ödüllendirildi

Spread the love

ihracatİHKİB’i hazır giyimin Kutup Yıldızı’na benzeten Hikmet Tanrıverdi, sektör olarak 2016’ya iyi başladıklarını vurgulayarak, “İlk çeyrekte Türkiye’nin genel ihracatı yüzde 10 gerilerken, hazır giyim ihracatı yüzde 7 arttı. İnanıyorum ki İHKİB’in öncülüğünde bu yıl yeniden 18 milyar dolara ulaşacağız” dedi.

17 milyar dolar ihracatla Türkiye ekonomisine 2015’te de büyük katkı sağlayan hazır giyim sektörünün başarılı firmaları ödüllerini İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi’nin elinden aldı. Hikmet Tanrıverdi ödül töreninde yaptığı konuşmada, hazır giyim sektörü olarak son 10 yılda kazandırdıkları 150 milyar dolar net döviz girdisi ile Türkiye ekonomisinin gururu olduklarını söyledi.

HAZIR GİYİM İHRACATI İLK ÇEYREKTE YÜZDE 7 ARTTI
Sektör açısından zor geçen 2015’i 17 milyar dolar ihracat ile kapattıklarını bildiren Tanrıverdi, 2016 için ise umutlu konuştu. Tanrıverdi, şöyle devam etti:“Jeopolitik sorunlara, uçak krizine ve 1300 TL’lik asgari ücretin yarattığı ek maliyete rağmen 2016’ya iyi başladık. İlk çeyrekte Türkiye’nin genel ihracatı yüzde 10 gerilerken, hazır giyim ihracatımız yüzde 7 arttı. Üç ayda 4 milyar 255 milyon dolarlık ihracat yaptık. Gururla söylemeliyim ki İHKİB artık sektörümüzün Kutup Yıldızı oldu. Dünyanın neresinden bakılırsa bakılsın, İHKİB’in liderliğinde sektörümüzün yarattığı yüksek katma değerin izlerini görüyoruz. İHKİB’in yol göstericiliğinde inanıyorum ki bu yıl yeniden 18 milyar dolara ulaşacağız.”

40 FUARDA ALICILARA TÜRKİYE’NİN GÜCÜNÜ GÖSTERECEĞİZ
Konuşmasında İHKİB’in projeleri hakkında da bilgi veren Hikmet Tanrıverdi, bu yıl New York, Tahran, Paris, Düsseldorf ve Londra’da açılacak Türk Ticaret Merkezleri’nde yerlerini alarak yurt dışındaki satış ve pazarlama gücünü artırmayı hedeflediklerinin altını çizdi. Moda endüstrisinin uluslararası pazarlarda tanıtımına büyük önem verdiklerini anlatan Tanrıverdi, şunları söyledi: “Sektörümüze yeni pazarlar kazandırmak, mevcut pazarlardaki payımızı arttırmak için akıncılar misali Urimçi’den Amerika’ya küresel piyasaların nabzını tuttuk, tutuyoruz. Las Vegas’taki Magic Show ve Londra’daki Pure London başta olmak üzere dünyanın en önemli hazır giyim fuarlarına İHKİB’in öncülüğünde ulusal katılım gerçekleştirdik. Son yıllarda büyük kan kaybettiğimiz ABD pazarında payımızı üç yılda üç katına, yani 1.5 milyar dolara çıkarma hedefini önümüze koyduk. Üyelerimizin uluslararası alıcılarla buluşmalarına öncülük ettik. Yurt dışında düzenlenen ve sayıları 40’ı bulan hazır giyim fuarlarının neredeyse tamamına info stantları ile katılıp Türkiye’nin üretim gücünü alıcılara tanıtacağız. Ur-Ge Projeleri ile iç giyim ve çorap sektörümüzün yurt dışına açılmasında önemli adımlar attık. Aynı şekilde denim ve örme giyim için de Ur-Ge projelerini hayata geçireceğiz.”

DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜ BAŞLATTIK, HIZIMIZA HIZ KATTIK
Üyelerle daha hızlı ve etkili iletişim kurmak, mevzuat değişikliği gibi gelişmelerden haberdar olmalarını sağlamak için dijital dönüşümü başlattıklarını bildiren Tanrıverdi, “İnternet sitemizi www.ihkib.org.tr olarak sil baştan kurguladık. Yeni haliyle tüm sektörü kucaklayan bir yapıya kavuşturduk. Sitemizin mobil aplikasyon uygulamasıyla daha çok üyemizin, çok daha hızlı bir şekilde bizlere ulaşmasının yolunu açtık, hızımıza hız kattık” diye konuştu. Törende, 50 milyon doların üzerinde ihracat yapan firmalar platin, 20-50 milyon dolar arasında ihracat yapanlar altın, 10-20 milyon dolar arasında ihracat yapanlar gümüş, 2,5-10 milyon dolar arasında ihracat yapanlar bronz plaket, 500 bin – 2.5 milyon dolar arasında ihracat gerçekleştiren firmalar ise başarı belgesi ile ödüllendirildi. 47 firmaya platin, 136 firmaya altın, 167 firmaya gümüş, 674 firmaya bronz plaket, 1025 firmaya ise başarı sertifikası verildi.

#İhracat #İhracatınyıldızları #İHKİB #HikmetTanrıverdi