İMA, Hazırgiyim ve Tasarım Kümesi faaliyetlerine devam ediyor

Spread the love

k-50İHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Tanrıverdi kümelenme yaklaşımına verilen önemin altını çizerek, Türk hazırgiyim sektörünün markalaşmasına katkı sağlamayı ve sektörün uluslararası pazarlardaki görünürlüğünü artırmayı hedeflediklerini belirtti.

Kümelenme yöntemiyle uluslararası piyasalarda Türk hazırgiyim sektörünün rekabet edebilirliğinin artırılmasının hedeflendiği Hazır Giyim Sektöründe Tasarım, Trend ve Tanıtım Odaklı İşbirlikleri ile Uluslararası Rekabetin Geliştirilmesi” projesinde bayan giyim alanında faaliyet gösteren 25 firma yer alıyor. Proje katılımcısı firmaların oluşturduğu “Hazırgiyim ve Tasarım Kümesi”, proje süresince eğitim, danışmanlık, yurtdışı pazarlama ve alım heyeti gibi faaliyetlerde yer alacaklar. Bu proje ile birlikte Türk hazırgiyim firmalarının ihracat potansiyellerinin ve Pazar paylarının arttırılması ve ihracatlarına süreklilik kazandırılmasının hedeflendiğini vurgulayan İHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Tanrıverdi, sektördeki tasarım, trend ve tanıtım odaklı kümelenme anlayışını daha da yaygınlaştıracaklarını söyledi. Hazır Giyim Sektöründe Tasarım, Trend ve Tanıtım Odaklı İşbirlikleri ile Uluslararası Rekabetin Geliştirilmesi projesi kapsamında gerçekleştirilen faaliyetlerden biri olan “Satış Odaklı Koleksiyon Planlama ve Hazırlama Danışmanlığı” faaliyeti geçtiğimiz haftalarda tamamlandı. Küme içerisinde yer alan firmaların ihtiyaçları doğrultusunda programlanan danışmanlık 13 küme firması (Aslı Güler, Nej, Mehtap Elaidi, Çiğdem Akın, Gamze Saraçoğlu, Özlem Kaya, Nihan Peker, Özgür Masur, Elif Çığızoğlu, Tuvanam, Lug Von Siga, Zeynep Tosun, Simay Bülbül) katıldı. Uluslararası pazarlarda markalaşma tecrübesi bulunan danışmanlar ile bir araya gelen küme firmaları bu faaliyet ile fiyatlandırma stratejileri ve uluslararası satış kanallarına erişim konularına odaklandılar. Projede yer alan küme firmalarından Nej, bu projenin en büyük avantajlarından birinin de “Satış Odaklı Koleksiyon Planlama ve Hazırlama Danışmanlığı” faaliyeti olduğunun altını çizdi. Türkiye’nin tekstilde güçlü bir ülke olduğunu belirten Nej, “Maalesef geçmişimizde çok fazla marka kültürümüz yok. Markalaşma konusunda son yıllarda hareket halindeyiz. Uluslararası markalara baktığımız zaman 100-150 gibi yıllar konuşulurken, bizde 10 yıllar konuşuyoruz. Dolayısıyla bununla ilgili uluslararası danışmanlıklar almak, bu bilgileri edinmek çok değerli” diye konuştu. Projeye dair değerlendirmelerde bulunan danışman Wendy Malem, Türk tasarımcılarının dünyada eskisinden çok daha farklı tanınmaya başlandığına dikkat çekti. Malem, Paris, Londra gibi moda başkentlerindeki showroom’lara katılan Türk tasarımcıların dünyaçapındaki Türk tasarımı algısını değiştirdiklerini söyledi. Malem, “Londra’da Harvey Nicholes, Fransa’da La Fayette gibi mağazalara bakıldığında Türk tasarımcıların ürünlerinin merkezi bir yerde olduğunu görebiliyoruz ve tasarımlardaki bu gelişmeler çok hızlı kaydedildi” dedi. Proje kapsamında yürütülen diğer danışmanlık faaliyeti ise küme içerisinde yer alan 9 firmanın katılımı ile koleksiyon danışmanlığı alanında gerçekleştirildi. Hazır Giyim ve Tasarım Kümesi’nde yer alan 9 küme firması (Ayliz Tekstil, Berat Tekstil, Bisa Giyim, Dantel Pazarlama, Erba Tekstil, Ereks Konfeksiyon, Nurteks Konfeksiyon, Paristan ve Setre Giyim) alanlarında uzman tasarımcı/danışmanlarla bir araya gelerek koleksiyonlarını yeniden yapılandırdı. Faaliyet kapsamında bir de kapsül koleksiyon üreten küme firmaları bu koleksiyonları ilk defa Paris’te Who’s Next Pret-A-Porter’da sergiledi. Faaliyet kapsamında kapsül koleksiyon hazırladıklarını belirten Setre Giyim Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hikmet Ünal, URGE Projesi kapsamında tasarımcıların ve firmaların bir araya gelmelerinin önemine vurgu yaptı. Ünal, “Birkaç yıl öncesine kadar tasarımcılar ile firmaların birbirinden kopuk olduklarına dair bir algı hakimdi. Firmalar daha ticari düşündükleri için satışa dair kalıpları bulunuyorken, tasarımcılar da kendi dünyalarında daha özgün şeylere yoğunlaşıyorlardı. Bu proje kapsamında tasarımcıların özgün yaratıcı güçleri firmaların ticari güdüleri ile harmanlanarak çok önemli işlerin ortaya çıkabileceğine tanıklık ediyoruz” dedi. Ekonomi Bakanlığı’nın desteğiyle İHKİB’in koordine ettiği ve bayan giyim alanında faaliyet gösteren 25 firmanın yer aldığı Hazır Giyim Sektöründe Tasarım, Trend ve Tanıtım Odaklı İşbirlikleri ile Uluslararası Rekabetin Geliştirilmesi kümelenme çalışması kapsamında toplamda 3 adet yurtdışı pazarlama faaliyeti gerçekleştirildi. Ocak ve Temmuz aylarında Paris’te düzenlenen Who’s Next Pret-A-Porter’a katılan Hazırgiyim ve Tasarım Kümesi, yeni bir pazarı deneyimlemiş oldu. Şubat ayında Moskova’da düzenlenen  Collection Premiere Moscow’a katılan küme firmaları Rusya pazarını deneyimleyerek pazarın kendi firmalarına uygunluğunu birinci elden test etmişlerdir. İleriki dönemlerde yurtdışı pazarlama faaliyetlerine devam edecek olan Hazırgiyim ve Tasarım Kümesi, proje kapsamında küme firmaların ihtiyaçlarına yönelik çeşitli eğitim-danışmanlık faaliyetleri ile alım heyetleri de organize edecek.