Anasayfa » Yazarlar » Moda endüstrisi trendleri

Moda endüstrisi trendleri

Mürekkep püskürtme teknolojisini tekstil endüstrisine yerleştirmek baskı endüstrisi için gittikçe zorlayıcı bir fırsat sunuyor. 2017-21 yılları arasındaki çift haneli büyüme, dijital tekstil baskısını baskı ve tekstil tedariğinde en heyecan verici pazar fırsatlarından biri haline getiriyor. Moda tasarımcıları gibi, son nesil sayısal tekstil baskılarının yetenekleri, son kullanıcılar için değişen önceliklerle birlikte gelişmiş olduğundan, kumaş baskıcılar ve malzeme tedarikçileri için yeni katma değerli iş olanakları meydana getirmektedir.

Diğer baskı segmentlerinde olduğu gibi, dijital potansiyel, tekli, kısa ve özel üretimlerin daha ekonomik ve geleneksel yüzey baskılara kıyasla çok daha hızlı bir şekilde üretilebilmesi üzerine kurulmuştur. Bu avantajlar, dijital baskı penetrasyonunun en derin olduğu işaret levhasında ve modada önemlidir. Özel tasarım ve cadde modası dijital baskıda 2017’de 190 milyon avroya, 2021’de 420 milyon avroya çıkacak. Modaya göre, bir geleneksel sezon içinde moda birden çok mini mevsime doğru kaydı. Bu, daha yeni tasarımlara dönüştüğü için sayısal ve kısa siparişlerin tekrar edilmesini destekliyor. Bu özelleştirme potansiyeli şimdi ısmarlama iç mekan mobilyaları ile ev dekor segmentinde görülüyor. Bir müşteri için benzersiz tasarımlar üretmenin diğer bir yolu, detayları yüzey baskılı tekstil stoğuna üst baskı yapmaktır. Bu tür siparişlerde hızlı dönüş ihtiyacı, tekstil baskısını Avrupa gibi Hint alt kıtası gibi daha düşük iş gücü maliyetli bölgelere götürmekten yana. Yeni eğilim, Avrupa’daki talebi karşılayan kendi bölgesel merkezini geliştirdi. Spor kıyafeti, bisiklet sporcuları gibi amatör sporcuların ve sporcuların yüksek dereceli spor giyimine olan ilgisinin artmasına yardımcı olarak, güçlü bir şekilde büyümüş olan bir başka önemli bölümdür. Sanayi hacimli üretimlerde kullanılan dijital teknolojiler mürekkepler ve yardımcı kimyasal bileşik üreticiler için zorluk oluşturmaktadır. Bununla birlikte, teknolojik yenilik sayesinde dijital baskı pazarı, tüm üretim döngüsünü destekleyebilen kalite, üretkenlik ve güvenilirliği ödün vermeden karşılayan ürünler talep eden müşterilerle sürekli olarak gelişmektedir. Tekstil alanında dünyanın lider ülkelerinden biri olarak Türkiye, dijital baskıya artan bir yakınlık gösteriyor ve dijital baskının sunduğu imkanları değerlendirerek daha nitelikle tekstiller üretme gayretini ortaya koyuyor. Tekstil konusun tabii ki giyimle sınırlamamak lazım. Giyimin dışında dekorasyon ve endüstriyel reklam uygulamalarına yönelik tekstil baskı çözümleri daha da hızlı koşan alanlar olarak dikkat çekmeyi sürdürüyor.

Dijital baskı kullanan markalar için nihai bir motivasyon, işlemin üstün çevre profilidir. Mürekkep püskürtmeli işler, baskılı alt tabakanın kg’sı başına 20 litre su tüketebilir – pamuk için bu kg başına 10.000 litre olabilir, en çok belirtilen fark 10 faktördür. Ayrıca, pek çok dijital tekstil uygulamasında kullanılan polyester ve polyester karışımları geri dönüştürülebilir.

#moda, #endüstri, #trend

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*