Moda endüstrisinin hızına Dassault Systemes’le ulaşın

Spread the love

gömlek3DEXPERIENCE Şirketi Dassault Systèmes, 17 Nisan tarihinde Grand Hyatt Oteli’nde düzenlediği etkinlikle; moda ve tekstil sektörünün üçboyutlu deneyimlerle nasıl dönüştüğü ve dönüşebileceği üzerine bilgi ve öngörülerini paylaştı.

Yapılan konuşmalarda markaların ve perakende kanallarının tüketicinin sürekli değişen ihtiyaçlarına ayak uydurmak için Üç Boyutlu Yazılım Teknolojilerini etkin şekilde kullanması gerektiği vurgulandı. Son yıllarda geleneksel sektörlerin dışına çıkma stratejisiyle yeni sektörlere de tecrübelerini ulaştırmaya başlayan Dassault Systèmes için moda ve tekstil endüstrisi bu sektörlerin başını çekiyor. Dünyanın en büyük yazılım firmalarından biri olan Dassault Systèmes’in etkinliğinde; Dassault Systèmes Türkiye Kanal Satış Direktörü Hakan Dadağlıoğlu, Dassault Systèmes İş Ortakları Yöneticisi Müge Sözen Enünlü ve Dassault Systèmes Türkiye’nin iş ortaklarından My Yazılım Genel Koordinatörü Emrah Evliyaoğlu hazır bulundu. Dassault Systèmes, moda ve tekstil endüstrisine; bir moda markası ve perakendecisinin ürün gelişimi, tedariği, maliyeti ve üretim öncesi süreçlerini yönetmesini sağlayan çözümler sunuyor. Modanın hızını yakalamanın sırrının teknolojide saklı olduğunu söyleyen Dassault Systèmes Türkiye Kanal Satış Direktörü Hakan Dadağlıoğlu, “Moda ve tekstil sektörü trendler ve müşteri taleplerine göre günden güne hızla değişiyor. Tüketicinin sürekli değişen ihtiyaçlarına ve beğenilere ayak uydurmak için moda ve tekstil dünyası teknolojiyi en etkin ve verimli şekilde kullanmaya önem veriyor. Sektörün bu ihtiyacını karşılayabilecek çözüm ise Üç Boyutlu Yazılım Teknolojileridir” dedi.

DASSAULTS SYSTEMES, MODA ENDÜSTRİSİNDEKİ HIZINI GÜÇLENDİRİYOR

Dassault Systèmes’in artık kendisini bir yazılım firmasından çok bir ‘’3DEXPERIENCE’’ yani üç boyutlu deneyimler firması olarak tanımladığını belirten Dassault Systèmes Katma Değerli Çözümlerden Sorumlu İş Ortakları Yöneticisi Müge Sözen Enünlü, “Şirketlere ve insanlara sürdürülebilir yenilikler hayal etmelerini ve hayata geçirmelerini sağlayan sanal dünyalar sunuyoruz. Öncü çözümlerimizle, ürünlerin tasarım, üretim ve desteklenme şeklini değiştiriyoruz” dedi. Enünlü, şöyle devam etti: “Dassault Systèmes’in şu anda bünyesinde bulundurduğu 12 ayrı endüstriye yönelik sektörel deneyim çözümleri var. Tüm dünyada otomotivden, savunmaya, havacılıktan, endüstriyel ekipmanlara, enerjiden denizciliğe, modadan ilaca, saatten denizciliğe kadar birçok farklı sektörde çözümlerimiz kullanılıyor. Türkiye’de otomotiv, otomotiv yan sanayii, savunma, havacılık, endüstriyel ekipmanlar gibi sektörlerde liderliğimizi devam ettirirken, enerji, denizcilik, paketlenmiş hızlı tüketim malları, moda/ konfeksiyon ve ilaç sektörlerinde ilerlemeyi hedefledik ve bu doğrultuda çalışma ve yatırımlara devam etmekteyiz. Sunduğumuz teknolojiler yakın zamana kadar daha çok karmaşık mühendislik tasarımlarının yapıldığı otomotiv, savunma ve havacılık gibi alanlarda kullanılırken, son yıllarda geleneksel sektörlerin dışına çıkma stratejimizle birlikte birçok yeni sektöre de tecrübe ve bilgilerimizi ulaştırmaya başladık. Moda ve tekstil endüstrisi bu sektörlerin başını çekiyor. Bu konudaki atılımımızı önümüzdeki dönem de artırarak sürdüreceğiz.” Enünlü, dünyada bu endüstride birçok dev firmayla çalıştıklarını söylerken, Türkiye’de de kısa sürede benzer başarı hikayelerinin altına imza atacaklarını ifade etti. Enünlü’nün örnek verdiği firmalar arasında Adidas, New Balance, Benetton, Columbia, Quicksilver, Guess, GAP ve Gucci Group gibi devler yer alıyor.

İDEAL ÇÖZÜM

Markaların seri ve hızlı üretimi doğru yönetebilmek için stoklarını temizlemeleri, tedarikçilerle yakından çalışmaları, yenilikçi olmaları, kanalları genişletmeleri ve hatta sevkiyatlarını nasıl yavaşlatacaklarını bilmeleri gerekiyor. Üreticilerin de teslimat sürelerini kısaltmaları, stok riskini azaltmak için daha düşük sayıda üretim yapmaları ve mevcut modellerin sayısını artırmaları gerekiyor. Hammadde fiyatlarındaki sürekli artışla baş edebilmek için perakendecilerin ve üreticilerin daha akılcı yöntemlere başvurmaları önemli. Gelişim ve tedarik sürecini her yönüyle kontrol edebilmek için stratejilerini işbirliğine açık sistemlerle güçlendirmeleri gerekiyor. Dassault Systèmes, bu süreci markalar ve perakendeciler için kolaylaştıracak eşsiz bir çözüm sunuyor; My Unified Development and Sourcing. Çözüm, bir moda markası ve perakendecisinin ürün gelişimi, tedariği, maliyeti ve üretim öncesi süreçlerini yönetmesini sağlayan tek ve birleşik bir ortam oluşturuyor. İşbirliği, hız ve çevikliği artırmak ve hatalı numune ve üretim riskini azaltmak için iç ve dış paydaşları ‘gerçeğin tek versiyonu’nda buluşturuyor. Verileri kovalamak ve sisteme işlemek için daha az zaman harcayan ekipler, müşteri deneyimine odaklanmaya daha çok zaman buluyor. Çözüm, atıl zamanı azaltırken, ürün lansman maliyetinde % 40, n umune maliyetinde % 30, malzeme listesi hatalarında % 75’e, bilgi arama, veri yenileme, kopyalama ve baskı işlemleri için harcanan zamanda yine % 75’e varan oranlarda iyileşme sağlıyor. Pazara sunulan ürün ile pazar talebi arasındaki boşluğu kapatarak tüketicilerle yakınlaşılmasını sağlıyor. Genişletilmiş tedarik zincirleri ve satış noktalarına rağmen marka değerinin korunmasına hizmet ediyor. Talep zinciri karmaşıklığı ve riskini yönetmenizi desteklerken, hız, esneklik ve karlılık sağlar.