Premier Vision New York’a Türk damgası

Spread the love

Moda dünyasının önemli fuarlarından birisi olan ve bu yıl 18-19 Temmuz tarihleri arasında New York Pier 94’te gerçekleştirilen Premiere Vision New York Fuarı’na 44 Türk tekstil firması katıldı. 2017-2018 sonbahar/kış koleksiyonlarının sergilendiği fuarda katılan firmalar, Türk tekstilinin moda ve tasarımda geldiği noktayı, yenilikçi ve inovatif ürünleriyle Amerika vitrininden dünyanın beğenisine sundu. Türk firmaları, UTİB tarafından düzenlenen milli katılım organizasyonu ile tekstil dünyasındaki küresel liderler ve moda profesyonellerini aynı çatı altında buluşturan ve gelecek sezonların trendlerini doğru görme ve de ilham alma bakımından büyük fırsatlar sunan Premiere Vision New York Fuarı’na katıldı.

SANAL GERÇEKLİK ÖZELLİĞİ İLE HAZIRLANAN FİLM BEĞENİ TOPLADI

Fuar kapsamında UTİB tarafından Türkiye’de bir ilk olarak sanal gerçeklik tekniği ile hazırlanan tekstil filmi, ilk olarak New York fuarı ziyaretçilerine sunulurken, özel gözlükler takarak filmi izleyen ziyaretçiler, kendilerini sahnelerin içinde bulurken, Türk tekstilinin tarihine ve gelişimine, yaşayarak tanıklık etti. Fuar boyunca sosyal medya aktif olarak kullanılırken, bu iletişim mecrası sayesinde potansiyel alıcılara da ulaşıldı. Ayrıca fuar boyunca gerçekleştirilen çeşitli çekilişlerle ziyaretçiler, Türk Hamam Seti kazanma şansı da yakaladı.

TÜRK MİSAVİRPERVERLİĞİNİ LAYIKIYLA SERGİLEDİLER

Fuara katılan firmalar ayrıca Türkiye’nin hem kültürel hem de sanatsal değerlerini New York’ta profesyonel alıcılara sundu. Kültürel değerlerin yanı sıra Türkiye standında Türk mutfağının lezzetlerine de yer verilirken, Türk stantlarını ziyaret edenler, Türk mutfağının eşsiz lezzetlerini de tatma fırsatı yakaladı.

k8

“AVRUPA’DAN SONRAKİ EN BÜYÜK TEKSTİL PAZARI”

UTİB tarafından hazırlanan Türkiye standı fuar süresince tüm dikkatleri üstüne çekerken, fuara katılan yabancı alıcılar Türkiye standında yer alan trend alanı ile Türk katılımcıların en gözde kumaşlarını yakından görme ve inceleme imkanı buldular. Özel bir tasarım ile sergilenen Türk kumaşlarına yoğun ilgi gösterildiğini söyleyen UTİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Pınar Taşdelen Engin,  gösterilen ilgiden ve başarılı organizasyondan son derece memnun olduklarını belirterek, ABD’nin Avrupa’dan sonra en büyük tekstil pazarı olduğunu hatırlattı. Pınar Taşdelen Engin, “Amerika Birleşik Devletleri, 300 milyonun üzerinde nüfusu ve satın alma gücü paritesine göre dünyanın en büyük ekonomisi. Bu dev pazarın tekstil ithalatı 12 milyar dolar civarında, hazır giyim ithalatı ise 96 milyar dolar. 2017 yılının ilk yarısında Türkiye’nin ABD’ye tekstil ve hazır giyim ihracatı 416 milyon dolara oldu. Fuarın da etkisiyle ihracatımızda özellikle önümüzdeki yıl önemli bir artış olacağını düşünüyoruz” dedi.

AMERİKALI TÜKECİLER TÜRK TEKSTİL ÜRÜNLERİNİ YAKINDAN TANIYACAK

Türk hazır giyim sektörünün dünyayı giydiren 6’ncı en büyük ülke olduğuna dikkat çeken Engin, “Tekstil sektörünün gelecek planlarının belirlenmesinde PV New York fuarı büyük önem arz ediyor. Fuar tekstilcilerimizin kendi profesyonel ağlarını güçlendirmeleri bakımından da önemli fırsatlar sunuyor. ABD pazarını çok önemsiyoruz ve ABD için de 2000 yılından itibaren önemli tedarikçiler arasında yer alıyoruz.  Biz bu pazardaki potansiyeli değerlendirdik. Tasarımlarımız Amerikalı tüketiciler tarafından büyük beğeni ve ilgiyle karşılandı. Amerikan tüketiciler kısa zamanda Türk hazır giyiminde farklı kategorideki tasarım ürünlerimizi ayırt edecek ve değerini bilecek” diye konuştu. Özel tasarımı ve renkli yapısıyla UTİB standının, dünyanın en büyük moda markalarının yetkilileri ve ziyaretçilerinin dikkatini çektiğine de değinen Engin, UTİB standını ziyaret eden dünyaca ünlü moda markalarının temsilcilerinin, Türk firmalarıyla sektör adına önemli iş birliklerinin yolunu açacak ikili görüşmeler yaptıklarını sözlerine ekledi.

#premier, #vision, #NewYork