Türk tekstil ürünleri Amerika’nın kalbinde

Spread the love
Türk tekstil ürünleri Amerika’nın kalbinde

Geçen yıl Türkiye’nin ABD’ye tekstil ihracatının yüzde 30 artışla 300 milyon dolara yaklaştığını belirten Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, “2011 yılında Türkiye’nin ABD pazarındaki genel başarısında, tekstil sektörünün önemli katkısı oldu. Yıllık 11 milyar dolar tekstil ithalatı yapan ve bu değerle dünyanın 2. en büyük tekstil pazarı olan ABD, Türkiye tekstil sektörü için çok önemli fırsatlar sunuyor” dedi.

Premiere Vision New York Kumaş Fuarı’na katılan Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği, fuarda açtığı stantla Türkiye’den fuara iştirak eden tekstil firmalarının inovatif ürünlerini Amerikalılara tanıttı. ABD’nin New York şehrinde  gerçekleştirilen ve 89 firmanın iştirak ettiği fuarda 22 Türk firması yer aldı. Türkiye’yi İtalya ve Fransa gibi moda dünyasının diğer öncü ülkeleri takip ederken, Japonya ve Kore gibi Uzakdoğu ülkelerinden katılımcılar da fuarda  yer aldı. Turkish Fashion Fabrics tanıtım konseptli UTİB info-standı özel tasarımı ve renkli yapısıyla fuarda ziyaretçilerin dikkatini çekti ve katılım sağlayan Türk firmaların kumaşları sergilendi.

Fuarda UTİB Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, UTİB Yönetim Kurulu Üyesi Pınar  Taşdelen Engin Türk firmaların standlarını tek tek ziyaret ederek, Türkiye’den iştirak eden firma temsilcileriyle görüşme yaptı. Dünyanın birçok ülkesinden ziyaretçilerin yoğun ilgi gösterdiği fuarda, dünyanın en büyük moda markalarının yetkilileri UTİB standını ziyaret ederek, Türk firmalarla ikili görüşmeler gerçekleştirdi. Moda tasarımcıları tarafından gelecek sezonlardaki eğilimlerin belirlenmesi bakımından öne çıkan fuar, moda, tasarım ve yenilikçi ürünleriyle Türk tekstil ürünlerinin Amerika’ya tanıtılması bakımından da büyük önem taşıyor.

Moda endüstrisinin önde gelen oyuncularının son tasarım ve stillerini sergilemek için fuarda bir araya geldiklerini belirten UTİB Başkanı İbrahim Burkay, Türk tekstil sektörünün dünyada yükselen yıldız haline geldiğini bu fuarın bir kez daha gözler önüne serdiğini söyledi. 2011 yılında Türkiye’nin ABD’ye tekstil ihracatının yüzde 30 artışla 300 milyon dolara yaklaştığını belirten İbrahim Burkay, 2011’de Türkiye’nin ABD pazarındaki genel başarısında tekstil sektörünün önemli katkısı olduğunu ifade etti.

Burkay, yıllık 11 milyar dolar tekstil ithalatı yapan ve bu değerle dünyanın 2. en büyük tekstil pazarı olan ABD’nin, Türkiye tekstil sektörü için çok önemli fırsatlar sunduğunu dile getirdi. Amerika pazarının kriz sonrası süreçte AB pazarından daha hızlı bir toparlanma performansı gösterdiğini belirten Burkay, “Bunu, 2011 Aralık ayı ihracat rakamlarından da görmekteyiz. Amerika pazarı, tekrar dönüşe geçtiğinin sinyallerini Aralık ayındaki ihracat performansı ile gösterdi.

Biz 2012 yılında Amerika pazarını çok önemsiyoruz ve  bu pazarda çok farklı organizasyonlar gerçekleştireceğiz” diye konuştu. Fuarın ilkbahar-yaz koleksiyonlarının belirlenmesinde önemli bir organizasyon olduğunu vurgulayan Burkay, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türk tekstilcileri moda pazarının tüm segmentlerini ve koleksiyonlarını daha yakından görme imkanı yakaladı. Ayrıca birçok ünlü markaya sahip Amerikan pazarını gözlemlerken, alıcılarla da görüşme imkanına sahip oldular. Tekstil sektörünün gelecek planlarının belirlenmesinde bu fuar büyük önem arz ediyor. Fuar tekstilcilerimizin kendi profesyonel ağlarını güçlendirmeleri bakımından da önemli fırsatlar sundu.”