Anadolu’dan Avrupa’ya daha fazla ihracat

Spread the love

Alanında Türkiye’nin en büyük bağımsız iş örgütü olan Moda ve Hazır Giyim Federasyonu (MHGF) 6. Olağan Genel Kurulunu gerçekleştirdi. Yeniden seçilen MHGF Başkanı Hüseyin Öztürk, yeni dönemde Anadolu’da bölge koordinatörlükleriyle daha organize olacaklarını öte yandan Avrupa hazır giyim pazarından da daha fazla pay almak için çalışmalar yapacaklarını söyledi.

Tekstli, hazır giyim moda, deri, deri konfeksiyon ve ayakkabı alanlarında 31 dernek ve 10 bine yakın firma ile Türkiye’nin en büyük bağımsız iş örgütü olan MHGF, 6. Olağan Genel Kurulunu gerçekleştirdi. Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle, Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) Başkanı Orhan Turan’ın da katılarak konuşma yaptığı genel kurulda Hüseyin Öztürk oy birliği ile yeniden başkan seçildi.

Anodolu’da bölge koordinatörlükleri kurulacak

Genel kurulda konuşan MHGF Başkanı Hüseyin Öztürk, hazır giyim sektörünün büyük şehirlerde sıkıştığını belirterek Federasyonun önümüzdeki dönemde Ege, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da bölge koordinatörlükleri kuracaklarını belirterek, “”Hazır giyimde standart ürün üretiminin Anadolu’ya gitmesi, büyük şehirlerde ise daha niş, tasarım ve nitelikli ürünlerin kalması gerekiyor. 4-5 yıldır kanaat önderlerinin de katkısı ile bunu yapmaya çalışıyoruz. Diyarbakır gibi birçok Anadolu şehrinde ihtisas organize sanayi bölgeleri oluştu. Bu çok sevindirici bir gelişme. Çünkü bu, büyükşehirlerin standart ürünlerden arınması ve Anadolu’dan istihdam için büyükşehirlere göçün durdurulması demek. Bu aynı zamanda, büyükşehirlerin kısmen rahatlaması ve planlı kümelenmenin daha standartlara uygun hale gelmesini sağlamak demek. Bu kapsamda kapsayıcı toplantılar da yaparak Batı’nın bilgi birikimini Anadolu’ya işlemek istiyoruz. Buna yeni dönemde ağırlık vereceğiz. Anadolu’da rekabet eden şehirler değil, çözüm üreten partner şehirler oluşturmamız lazım” dedi.

“İşbirliği ve güçbirliğini artıracağız”

Sektörde aile şirketlerinin ağırlıkta olduğunu söyleyen MHGF Başkanı Öztürk, kurumsal ve çok ortaklı yapıya dönüşüm olması gerektiğine dikkat çekerek, “Ortaklık ve işbirliği, güç birliği projelerini artıracağız. Belki ortak bir Ar-Ge, ortak bir hammadde üretimi yapılabilir” diye konuştu.

“AB’ye daha fazla ürün satmalıyız”

İhracat konusuna da değinen Öztürk, Avrupa Birliği’nin (AB) toplam ithalatında Türkiye’nin payının yüzde 11 gibi çok düşük düzeyde olduğunu belirterek “Avrupa’ya daha ağırlıklı ürün satan ülke haline gelmeliyiz. Bu konuda çok ciddi girişimlerimiz olacak” dedi.

Cumhuriyet tarihi rekoru

TİM Başkanı İsmail Gülle ise haziran ayında, tarihi bir performans göstererek, 19 milyar 773 milyon dolarla, aylık bazda Cumhuriyet tarihinin en yüksek ihracatının gerçekleştiğine dikkat çekerek “Son 12 ayda 199,6 milyar dolar ihracat ile yıllık ihracat hedefimizi şimdiden aştık. 2021’in ilk yarısında, 27 sektörümüzden 25’i, ihracatını bir önceki yılın aynı dönemine göre artırmayı başardı. Türkiye’nin 2021 yılının ilk yarısında ihracatta yakaladığı bu başarılara, güçlü altyapısı, yüksek sektörel tecrübesi ile Türkiye’nin marka sektörleri arasında yer alan, tekstil sektörleri öncülük etti” diye konuştu. Gülle sözlerini şöyle sürdürdü:

Tekstilde yüzde 55, hazır giyimde yüzde 35 ihracat artışı

“Yılın ilk altı ayında ihracatını yüzde 55 artıran tekstil ve hammaddeleri sektörü, 4 milyar 866 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Türkiye’nin en yüksek ihracat rakamlarına ulaştığı üçüncü sektör olan Hazır giyim ve Konfeksiyon sektörü ise, yılın ilk altı ayında, geçen senenin aynı dönemine göre ihracatını yüzde 35 artırarak 9 milyar 437 milyon dolar ihracat rakamına ulaştı. Yılın ilk yarısında 14 milyar 304 milyon dolar ihracata ulaşan tekstil sektörlerinin toplam ihracattaki payı yüzde 13,6 oldu. Deri sektörümüz de yılın ilk altı ayında, yüzde 26’lık artışla 793 milyon dolarlık ihracata imza atarak, başarılı bir performans ortaya koydu. İnşallah, yıl sonunda üç sektörümüzün önemli destekleriyle, 200 milyar dolar ihracat hedefimizi aşacağız.”

“Kalıcı reformlara ihtiyaç var”

TÜRKONFED Başkanı Orhan Turan da pandemi yılının özel şartları ile, ilk çeyrekte yakalanan yüzde 7’lik büyümenin sürdürülebilir olması için, yapılması gereken ödevler olduğuna dikkat çekerek, “Çift hanelerde gezen, enflasyon-faiz-kur sarmalı ile işsizlik ve özellikle genç işsizlik rakamları, yapısal sıkıntılarımızın devam ettiğini gösteriyor. Ülkemiz, “orta gelir tuzağı”na takılmanın kronikleşen sorunlarını yaşarken, pandemi ile sorunları daha da ağırlaşan bir ekonomik yapıyla karşı karşıyayız. Enflasyon pahasına gelen, tüketim odaklı büyüme, istihdam yaratmadığı ve refah getirmediği gibi, yüksek faiz ortamı ile birlikte, üretim ve yatırım ortamında belirsizlikler de yaratıyor. İhracat rakamlarında rekor artışın birim maliyetlere de yansıması, yüksek teknoloji kullanan-markalı ürünler ile yüksek katma değer oluşturmasını  sağlamak için de yeni bir dönüşüm kaçınılmaz görünüyor” diye konuştu. Acilen yeni bir ekonomik programa ihtiyaç olduğunu söyleyen Turan, “Ülkemiz son 40 yılda, risklerini düşürmeye değil, faizi düşürmeye odaklandığı için, enflasyon dahil pek çok kronik sorununu çözemedi. Geçici çözümler değil, kalıcı reformlara ihtiyacımız olduğu açık” dedi.

Genel kurula, KOSGEB İstanbul İkitelli Şube Müdürü Tolga Erkan ve Türk Eximbank İstanbul Avrupa Yakası Şube Müdürü Coşkun Bal ile Türkiye’nin dört bir yanından Federasyon üyesi dernek başkanları da katıldı.

#MHGF #moda #tasarım #tekstil #hazırgiyim #üretim #ihracat #denim #deri #reform #anadolu