Tekstil Ve Moda Profesyonelleri Premiere Vision İstanbul’da Buluştu

Spread the love

Dünyanın en önemli tekstil ve moda fuarı Premiere Vision, İstanbul’daki yedinci sezonunu gelenekselleştirdiği yeniliklerle açtı. Belirlenen hedefler doğrultusunda Ortadoğu ve Doğu Avrupa moda endüstrisinde oynadığı rolü her sezon daha da güçlendiren Premiere Vision İstanbul’a, sadece kendi ülkelerinde değil global arenada da oldukça etkili olan firmalar katıldılar.

Moda ve tekstil dünyasının kendi alanında en önemli ve etkili organizasyonu olarak nitelendirilen Premiere Vision, İstanbul’daki yedinci sezonunu, artık bir gelenek haline getirdiği yeniliklerle açtı. Kapılarını bugün açan ve 20 Ekim 2017 tarihine kadar CNR Expo’da sürecek olan Premiere Vision İstanbul’daki önemli yeniliklerden biri de genç tasarımcıların desteklenmesi için Okan Üniversitesi ve YKK işbirliğinde düzenlenen“Open FashionStudio” isimli proje. Premiere Vision ile ilgili bir diğer önemli gelişme ise Ortadoğu ve Doğu Avrupa moda endüstrisinde oynadığı önemli rolün giderek güçlendiğini gösteren gelişmeler. Premiere Vision İstanbul’da dünya ve Türkiye’den hemen her biri kendi alanında en önemli isimler arasında gösterilen 107 katılımcı yer alırken, bunun 17’si yeni isimlerden oluştu. Bir bu kadar önemlisi, Premiere Vision İstanbul’a hedefler doğrultusunda Türkiye’nin yanı sıra dünyadan da kendi alanının en önemli temsilcileri kabul edilen firmaların katılması. Bunlar arasında Avusturya’dan Lenzing Fibers, İtalya’dan Miroglio Textile, Picchi ve Texapel Spa, Japonya’dan Shima Seiki, Güney Kore’den Texroad, Lübnan’dan Kaskas Fabrics ve Pakistan’dan Master Textile dikkat çekici isimler olarak ön plana çıkıyor. Premiere Vision İstanbul’un Türk katılımcıları arasında ise Antik Dantel, Akın Tekstil, Gülipek, Harmancı, Kimteks, Marassi Denim, Tüp  Merserize Tekstil, Sanko ve Yünsa gibi Türkiye’de trendleri belirleyecek güçteki firmalar yer aldı. Premiere Vision İstanbul’a yönelik ilginin altını çizen Premiere Vision Uluslararası Fuarlar Direktörü Guglielmo Olearo, bu gelişmelerde Premiere Vision’un dünya çapındaki önemi kadar Türkiye ve çevre ülkelere yönelik olumlu düşüncelerin de etkisi olduğuna değindi. Olearo, şöyle konuştu: ”Geçtiğimiz aylar süresince Türkiye ve onu çevreleyen ülkelerde ekonomik anlamda gelişme ve güven ortamında artış gözlemledik. Öte yandan eski Sovyet ülkeleri ve İran başta olmak üzere Körfez ülkelerinde yaptığımız özel tanıtım çalışmaları sayesinde yedincisini gerçekleştirdiğimiz Premiere Vision İstanbul Fuarı, Türkiye ve çevre ülkelerdeki markalar, tasarımcılar ve üreticiler için vazgeçilmez bir iş platformu olmanın yanında yaratıcılık ve ilhamın da merkezi olduğunu bir kez daha kanıtlayacak.”

GENÇ TASARIMCILAR, YENİLİKÇİ ÜRÜNLERİNİ SERGİLİYOR

İplik, kumaş, aksesuar, desen, hazır giyim üreticileri ve trend ofislerinin bir araya geldiği Premiere Vision İstanbul’da bu yılki en önemli yeniliklerden biri de genç tasarımcıların desteklenmesi için hayata geçirildi. “Open Fashion Studio” isimli etkinlik,  Okan Üniversitesi Moda Tasarımı Bölümü ve YKK işbirliğiyle gerçekleştiriliyor. Proje doğrultusunda Okan Üniversitesi Moda Tasarımı Bölümü öğrencilerinden oluşan dört ekip, tasarımlarını canlı olarak sergileme fırsatı buldular. Geleceğin tasarımcıları Premiere Vision Moda Ekibi tarafından verilen Sonbahar-Kış 20018/19 sezonu trend bilgileri çerçevesinde dünyanın lider aksesuar üreticilerinden YKK’nın ürünleri ve Premiere Vision İstanbul katılımcılarının kumaşlarını kullanarak çanta eskizleri ve prototipleri üzerinde çalıştı. Ekiplerin çalışmaları, sektörün önde gelen uzmanlarından oluşan özel bir jüri tarafından değerlendirildi. Jüri üyeleri ise Moda Tasarımcısı Arzu Kaprol, Okan Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Demet Irklı Eryıldız, Okan Üniversitesi Pazarlama Müdürü Engin Ertuğrul, YKK Yardımcı Direktörü Sabine Le Chateiler ve Premiere Vision Moda Departmanı Direktör Yardımcısı Sabine Le Chatelier isimlerinden oluşuyor. Sonbahar-Kış 2018/19 sezonu trendlerinde renk ve kumaş şifrelerinin ziyaretçilerle paylaşıldığı Premiere Vision İstanbul,  yükselen moda trendlerinden biri olan “Athleisure”e ışık tutmaya devam ediyor. Mart fuarında ilk kez ele alınan ve Koton ile Men’sHealth Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirilen ve yoğun ilgi gören bir dizi etkinlikle anlatılan “Athleisure”nin bu sezondaki eşlikçileri ise Woolmark ve Hasyün oldu.

#tekstil, #moda, #premiere, #vision, #İstanbul