Zühre, global oyuncu olma yolunda ilerliyor

Üretimden edindiği tecrübe ile en kaliteli ürünleri müşterileriyle buluşturmayı ilke edinen muhafazakâr giyim sektörünün öncü firmalarından Zühre, 4 kıtada 24 ülkede 150 farklı satış noktası ile hizmet veriyor.

2004 yılında İstanbul’da kurulan ve kurulduğu günden bu yana muhafazakar kadın dış giyiminde faaliyet gösteren Zühre; pardösü, kap ve manto üretimiyle adım attığı sektörde ürün gamını her geçen koleksiyonda genişletip güzelleştiriyor. 2004 yılından bu yana muhafazakar kadın dış giyimine yeni bir anlayış getiren Zühre, muhafazakar kadının günlük hayatına da rutini dışında faal, kendini geliştiren, hayatın içinde bir adım önde olmasını isteyen bir anlayışa sahip. Türkiye ve dünya muhafazakâr giyim sektöründe parlamaya devam edeceklerini belirten Zühre Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Ekin, muhafazakar giyim pazarı ve hedefleri konusunda sorularımızı cevaplandırdı.

Sektörün önde gelen firmalarından biri olarak kısaca firmanız ve faaliyet alanlarınızdan bahseder misiniz?

“Zühre 2004 yılında İstanbul’da kuruldu. Kendi markamız ve koleksiyonumuzla kadın pardesü, kap ve manto üretimine başlayarak sektöre adım attık. Sektöre adım attığımız ilk zamanlardan itibaren hedef kitlemizin ilgisini çektik ve tercih edilir olmaya başladık.

2010 yılında şube sayımızı artırdık ve franchise kararı aldık. Ardından ürünlerimizi daha geniş bir pazarda yani globalde tüketicilerle buluşturmayı istedik ve 2010 yılında yurtdışına açıldık.

Bugün Türkiye genelinde 300’den fazla bayimiz bulunuyor. Aynı zamanda Ortadoğu ve Avrupa başta olmak üzere toplam 20’den fazla ülkeye ürün gönderiyoruz.”

Firmanızın piyasaya sunduğu ürünler ve özellikleri hakkında bilgi verir misiniz?

“Zühre olarak, birçok farklı konsepti bünyemizde bulunduruyoruz. Spor, klasik, modern ve tarz.  Bu konseptlerde 18’den 70 yaşına kadar çok geniş bir yelpazeye hitap ediyoruz. Her kiloda stil sahibi görünmenizi sağlayan tasarımları tüketiciyle buluşturuyoruz. Hem ofiste de giyebileceğiniz konsepte sahip ürünler tasarlarken hem de her zaman giyebileceğiniz yani zamansız ve mekânsız diye adlandırdığımız özel bir ürün gamımız da bulunmakta. Koleksiyonlarımızda yer alan ürünlerimizin hepsinin kumaş kalitesi üzerinde ayrıca duruyoruz.”

Muhafazakâr giyim pazarındaki gelişmeler hakkında neler söylemek istersiniz? Pazardaki artışla ilgili öngörüleriniz nelerdir?

“Sizlerin de bildiği gibi son zamanlarda muhafazakâr moda gittikçe ilgi görüyor. Muhafazakâr fuarlar ve festivallerin de gün geçtikçe sayısının artması pazara olan ilgiyi gösteriyor. Dünyaca ünlü birçok marka da muhafazakâr giyim sektörüne yönelmiş durumda. Gittikçe büyüyen muhafazakâr giyim sektöründe, edinilen verilere göre 2017 yılında Müslüman ülkelerin 200 milyar dolar harcadığı saptandı. Buna karşılık harcama miktarının 2020 yılında 270 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.”

Zühre olarak muhafazakâr giyim pazarındaki payınız nedir? Pazarda karşılaştığınız problemler nelerdir?

“Zühre olarak, kadın dış giyimine yeni bir anlayış getirerek güncel ve özgün çizgimizle kısa sürede, stil sahibi kadınların sevilen markası haline geldik. Pazarda karşılaştığımız problemler ise her sektörde her markanın karşılaşabileceği türden problemler; dönem dönem yaşanan dalgalanmalar, ekonomik ve siyasi olaylar, terör olayları, döviz kurlarındaki yükseliş gibi. Bu tarz problemlerden her marka az çok etkileniyor. Fakat Zühre olarak markamızın böyle dalgalanmaların oluşturduğu durgunluktan bizleri sarsacak şekilde olumsuz etkilendiği söylenemez.”

Firmanızın gelecek hedefleri, yurt dışı ve yurt içi büyüme stratejileri konusundaki planlamalardan bahseder misiniz?

“Zühre olarak pazar payımızı büyütüp Türk markalarının, dünya sektöründe büyüme hedefine önemli katkılar sağlamayı amaçlıyoruz. Şube sayılarımızı arttırarak bu bilinirliği de yükseltmeyi amaç edindik. Yurtiçindeki satış noktası sayımızı 500’e, yurtdışı satış noktası sayımızı 250’ye çıkartmayı hedefliyoruz. Yurtiçindeki ve yurtdışında franchise sayımızı ise 50’ye çıkartmayı hedefliyoruz. Satış ağımızı genişletmenin yanı sıra karlılığa, verimliliğe ve kaliteli hizmet anlayışına da odaklanıyoruz.  2018 yılı için kendi markamız adına öngörülerimiz; önümüzdeki dönem için hedefimiz olan, önce Hollanda ve Katar pazarında yer alıp ardından diğer ülkelere de açılarak markayı daha güçlü ve global pazarda etkin bir konuma getirmemizin gerçekleşeceği. Yapacağımız yatırımlar ve açacağımız mağazalarla 2018 yılında sektörümüzün büyüme hedefine ekonomik anlamda önemli katkılar sağlayacağız.”

Önümüzdeki süreçte sektörü nasıl değerlendiriyorsunuz? Beklentileriniz nelerdir? Türkiye’de hazır giyim sektörünün durumu hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

“Tekstil ve hazır giyim sektörü; istihdam kapasitesi, üretim hacmi ve ihracat gelirleriyle ülkemizin ekonomik kalkınmasında önemli rol oynamaktadır. Genel olarak bakıldığında tekstil ve hazır giyim sektöründe Türk firmaları yıllardır gittikçe büyüyerek ülke ekonomisindeki konumunu güçlendirmiştir. Türkiye’deki ihracatta en yüksek paylardan birine sahip olan tekstil ve hazır giyim sektörü, küresel pazarda da hatırı sayılır bir konuma sahiptir. Genel sektör için öngörülerimiz ise yıllardır yurtiçi pazarının cazibesi sebebiyle yurt dışı yatırımlarına ağırlık vermeyenlerin yakın zamanda bölgesel veya küresel yatırımlara yoğunlaşacaklarıdır.”

İlave etmek istediğiniz konu varsa ekleyiniz.

“Üretimden edindiğimiz tecrübe ile en kaliteli ürünleri müşterilerimizle buluşturmayı ilke edindik ve bugün 4 kıtada 24 ülkede 150 farklı satış noktası ile hizmet vermekteyiz. Adını güzelliğin ve zarafetin simgesi Zühre yıldızından alan markamız, Türkiye ve dünya muhafazakâr giyim sektöründe parlamaya devam edecek.”

 #zühre, #global, #tekstil

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir