Kuru temizleme ve çamaşırhane yatırımlarını en son teknolojik ürünler ile yapan Dry Corner, piyasadaki eksikliği fark etti. Hem arzın artması, hem de istenilen kalitede hizmet verilememesi Dry Corner yetkililerini bu sektöre yatırım yapmaya zorladı. Yeni yatırımları, Dry Corner markası altında hizmet veren Tuğba Kuru Temizleme Hizmetleri Ltd.Şti.nin Genel Koordinatörü Emre Kürşad Üner’le konuştuk.
Sizi ve firmanızı tanıyabilir miyiz?
“Öncelikle size yeni kurduğumuz merkez fabrikamıza geldiğiniz için teşekkür ediyor ve hoşgeldiniz diyorum. Ben, Dry Corner markası altında hizmet veren tuğba kuru temizleme hizmetleri ltd.şti.nin genel koordinatörlüğünü yapmaktayım. Firmamız kuru temizleme sektörüne 2010 yılında ilk olarak Avrupa Konutları Tem Şubesi ile girmiştir. Daha sonra Avrupa Konutları Atakent 2, Arenapark avm, Andromeda avm, Ispartakule, Avrupa Konutları Atakent 3, Bahçelievler Ağaoğlu My Cıty, Yorum İstanbul, İstanbul Lounge 1 ve çok yakında Zincirlikuyu Zorlu Center mağazaları ile büyümeye devam etmiştir. Daha sonra tüm bu işyerlerindeki üretimi tek bir çatı altında birleştirme kararı aldık. O sebeple İkitelli’deki bu fabrikayı açtık. Burada en modern temizleme ve ütüleme makinaları ile 300 metrekare alanda hizmet vermekteyiz. Şimdi buradan taşımalı hizmet ile şubelerimizin ihtiyaçlarını karşılamaktayız. Bunun nedeni maliyetleri düşürmek ve daha profosyonel hizmet verebilmek içindir. Şu an itibarı ile firmamızda 35 kişi çalışmaktadır.”
Sektörünüzden bahseder misiniz?
“Sektörümüz gelişen büyüyen bir sektör. Evlerde büyük ölçüde annelerin de iş hayatına atılması ile birlikte giysi temizliği ve ütüleme işi sorun haline gelmeye başladı. Biz bu sorunu çözmek için hizmet veriyoruz. Bunu yaparken de en kaliteli ve en uygun fiyatla bunu yapıyoruz. Aksi takdirde ailelerin ev ekonomisine katkımız olmayacaktır. İnsanların temiz ve güzel giyinme istekleri ve bu işlerin evde yapılacak temizlemeden daha uygun fiyata gelmesi bizlerin tercih sebebi oluyor. Arzı karşılayabilmek içinde şube sayılarımızı imkanlar dahilinde artırıyor ve gördüğünüz gibi tam teşekküllü fabrikalar kuruyoruz.”
Bu sektöre yatırım yapma fikri nasıl oluştu?
“Bu aslında bizim de yaşadığımız bir sorundu. Kuru temizlemeye verdiğimiz giysilerimiz güzel temizlenmiyordu ve de çok yüksek ücretler alınıyordu. Güzel bir temizleme fabrikası bulmak zor oluyordu. Neden biz yapmayalım dedik ve bu işe giriştik.”
Bu tesisi kurarken nelere dikkat ettiniz? Ne tür çalışmalar yaptınız?
“Bu işte kullandığınız ekipman ve ustalar çok önemli. Sonuçta biz bir ceket diken veya pantolon diken fabrika değiliz. Yani seri iş yapmıyoruz ve bize aklınıza gelebilecek her türlü giysi temizlenmek ve ütülenmek üzere geliyor. O sebeple özellikle kuru temizlemeyi yapan makine çok iyi olmalı idi. Sonuçta kimyasal ile temizlik yapıyor çevreye ve giysi ile müşterimize zarar verme
mesi gerekiyordu. Bunu uzun uzun araştırdık ve çok pahalı olmasına rağmen green dry özellikte makineler aldık. Bu makineleri Türkiye’de sadece biz kullanıyoruz. Diğer önemli konu ütüleme işi. Ütüleme aslında çok zor bir iştir. Çok hassas bir iştir. Bunu da çok araştırdık ve en iyi marka olarak karşımıza Malkan Makine çıktı. Tam otomatik gömlek ütüleme robotu, pres ütüleri, fonksiyonlu ütü paskaraları ve leke çıkarma makine ve genel kurulum hizmetlerini Malkan Makine ile yaptık. Makine ve hizmetlerinden çok memnun kaldık.”
İşinizin ana temeli ütüleme ve ütü makinelerini yerli üretici olan Malkan’ı tercih ettik dediniz. Bir nedeni var mı?
“Evet. Az evvel de dediğim gibi biz bu işe başlamadan çok araştırma yaptık. Avrupalı firmalar ile de görüştük. Ama Malkan Makine’nin daha fonksiyonel ve daha esnek olduğunu gördük. Yani biz paskalamızın 10 cm daha uzun olsun istiyoruz veya ilave bir aparat istiyoruz. Malkan tamam diyor ve bu isteğimizi karşılıyor. Servis talep ettiğimiz anda en geç 2 saat içerisinde müdahale ediyorlar. Ürünleri kaliteli. Zaten bildiğim kadarı ile Avrupa’ya ihracat da yapıyor. Niye fazla para vererek karşımda muhatap bulamayacağım ürün alayım ki. Malkan, sektörümüz için iyi bir firma
2013 yılı sektörünüze ne getirecek, ne bekliyorsunuz?
“Sektör büyüyecek. Bakın Avrupa’ya. Üretimden çok hizmet sektörü var. Türkiye’de bu böyle olacak. Biz şubelerimizi artıracağız. Ulaşamayacağımız yerlere franchise’ler vererek büyüyeceğiz. Sektörümüz gelecek vaad ediyor. İşin temeli her meslekte olduğu gibi müşteri memnuniyeti. Hızlı ve kaliteli hizmet. Biz bunun alt yapısını kurduk ve sürekli de kendimiz geliştireceğiz.” İşinizi geliştirmeye yönelik görüş ve önerilerinizi alabilir miyiz?
“Şube sayılarımız artacak. Belki bu ölçekli bir fabrika Anadolu yakasına da kurabiliriz. franchise verdiğimiz firmaları kontrol edeceğiz. İşimizle ilgi yeni çıkacak makineleri takip edip kullanmaya çalışacağız. Sonuç olarak biz bu işi sevdik. İnsan sevdiği işte başarılı olur. Kısa sürede bir marka olduk ve bunu daha da ileri seviyelere taşıyacağız.”
Emre bey, verdiğiniz bilgiler için size teşekkür ederiz. Aslına bakarsanız benim de ütü ile ilgili aram iyi değildir. Ütü yapmasını sevmem. Demek ki bundan sonra bende Dry Corner’ e geleceğim. Çok güzel bir fabrika olmuş. Tebrik eder hayırlı işler dileriz.