Görenler Etiket, kaliteli ürünleriyle ön planda

Spread the love

Etiket ve promosyon alanında Türkiye’nin ilk beş firması arasında bulunan Görenler Etiket, toplam üretiminin % 50’sini başta Almanya, Fransa, İngiltere olmak üzere dünyada 56 ülkeye ihraç ediyor.

1997 yılında etiket ve promosyon alanında Türkiye’nin önemli sanayi şehirlerinden biri olan Denizli’de üretim yapmaya başlayan Görenler Etiket, geniş makine parkuru ile kapasite olarak Türkiye’nin ilk beş firması arasında bulunuyor. Başta Dokuma Etiket olmak üzere, Baskı Etiket, Matbaa  ve Promosyon gurubunda üretim yapan firma, toplam üretiminin % 50’sini başta Almanya, Fransa, İngiltere olmak üzere dünyada 56 ülkeye ihraç ediyor. Üretime başladıkları günden itibaren uluslararası pazarlardaki yüksek standartları kendilerine referans aldıklarını belirten Görenler Etiket Pazarlama Müdürü Erdem Kahveci, çalışmaları ve sektörle ilgili sorularımızı cevaplandırdı.

Sektörün önde gelen firmalarından biri olarak kısaca firmanız ve faaliyet alanlarınızdan bahseder misiniz?

Türkiye’nin önemli sanayi şehirlerinden biri olan Denizli’de 6’sı mühendis 24 Lisans mezunu toplam 136 kişi ile üretim yapmaktayız.  Üretim süreçlerindeki standardizasyonu sağlayabilmek adına 6 yıl önce ERP sistemini uygulamaya karar veren firmamız halen tam entegrasyonla, siparişten sevkiyata tüm süreçlerini Canias ERP sistemi ile kontrol ediyor. Sipariş teyitleri, terminler müşterilerimize otomatik olarak sistem üzerinden gönderiliyor. Siparişlerini web üzerinden kullanıcı adı ve şifre ile girmelerini sağlayacak sistem iyileştirmeleri üzerinde de çalışmalarımız devam ediyor. En büyük farklılıklarımızdan birisi de üretime başladığımız günden beri uluslararası pazarlardaki yüksek standartları kendimize referans almamız. Bu referanslara uygunluğumuzu da sahip olduğu  sertifikalar ile tescillemiş bulunmaktayız.

Makine parkuru olarak;

20 adedi  Hava Jetli olmak üzere toplam 24 Dokuma Makinesine, 4 adet Düz Örme, Matbaada Hp İndigo dijital, Heidelberg ofset makinelerine, Süblime Baskı, Mimaki yazıcılar, Lazer makineleri, Ultrasonik kesim ve konfeksiyon bölümü olmak üzere geniş bir makine parkuruna sahibiz.”

Firmanızın piyasaya sunduğu ürünler ve özellikleri hakkında bilgi verir misiniz?

“Geniş makine parkurunun avantajlarını kullanmaya çalışıyoruz. Buna bağlı ürün çeşitliliğine sahip firmaların başında geldiğimizi söyleyebilirim. Ulusal ve uluslararası firmaların tüm etiket guruplarından, Avrupa’daki büyük takımların taraftar ürünlerine kadar geniş bir ürün yelpazemiz var. Özellikle dokuma etiket konusunda sektörün öncülerinden sayılırız. 50 denye etiket üretebilen Türkiye’deki üç dört firmadan bir tanesiyiz. Bu da bizi kalite anlamında farklı bir noktaya taşıyor.

Ürün guruplarımızı şöyle sınıflandırabilirim;

  • Dokuma gurubu; (etiket, arma, yatak aksesuarları, şeritler, kurdela gurubu)
  • Baskı gurubu; (yıkama talimatları, transfer etiketler, serigraf baskı etiketler, baskılı şeritler)
  • Matbaa gurubu; ( Hang tagler, reklam kartonu, kutu)
  • Dijital Baskı gurubu; (Çok renkli HD baskı etiketler, arma, lanyard, otel ve konser bileklikleri vb)
  • Promosyon; Baskı, lenyard, yastık, atkı, bere, minder, mutfak önlüğü, anahtarlık, atkı, bere, dokunmatik eldiven, flama, plaj havlusu, baskılı havlular vb.)
  • Özel işlemli ürünler; (Deri lazer yakma ve delme etiketler, deriye gofre, hakiki deriye baskı.)

Ev tekstilinden  Telekomunikasyona, organizasyon şirketlerinden dünyanın büyük dış giyim firmalarına, pek farklı segmentte müşterimiz var.”

Etiket çeşitleri ve kullanım alanları hakkında neler söylemek istersiniz?

Ürünlerinizin çevre ve insan sağlığı açısından durumu nedir?

“Ürün tanımlamasının olduğu her sektörde etiket de  var. Fakat tekstil sektöründe çok daha fazla önem kazanmış durumda. Marka yönetimdeki en önemli aktörlerden birisi. Çok basit gözüken bu enstrüman ürün alımındaki en önemli faktörlerden birisi. Etiket üzerindeki harflerin müşteri nezninde anlam kazanması için firmalar milyonlarca dolarlık reklam bütçesi ayırıyorlar. Bu marketing faaliyetlerinin vücut bulmuş hali etiket. Bu kadar emek harcanan müşteride satın alma dürtüsünü tetikleyen, markanızı temsil eden bu küçük kumaş ya da kağıdın tasarım ve kalite olarak fark yaratması gerekiyor. Örneğin  yatak sektöründe etiket ürünü segmente eden ve  sattıran ana faktörlerden birisi. Lüks ve pahalı segmentteki bir yatağa basit ve sıradan bir etiket kullanamazsınız. Bu yüzden yatak tasarımı esnasında kreasyonlar ve tema bize de iletiliyor ve tasarım ekibimiz etiket ve aksesuar tasarımı ile bu süreçlere dahil olmaya başladı. Hem çevre hem insan konusunda duyarlılığı en yüksek firmalardan birisiyiz. Çevre konusunda Öko-Tex Class 1 sertfikasıyla çevreye zararlı ürünler kullanmadığımızı, FSC belgesi ile sadece ticari olarak yetiştirilen ağaçları kullandığımızı tescilledik. Ayrıca sosyal sorumluluk olarak pek çok büyük tekstil firmasında bulunmayan BSCI, Sedex ve SMETA Belgeleri ile çalışma koşullarımızın uluslar arası standartlara uygun olduğunu belgelemiş olduk. Bu noktada belirtmeliyim ki haksız rekabet koşulları ile de başa çıkmak zorunda kalıyoruz. Biz tüm çevresel ve sosyal sorumluluk şartlarına uyarak bunun bedelini öderken, çevre ve çalışan hassasiyeti önceliği olmayan firmalarla fiyat rekabeti yapmaya çalışıyoruz. Burada da alım yapan firmalara büyük görev düşüyor. Tedarikçilerini seçerken bu kriterlere uygun firmalarla çalışmaları, çevreye ve çalışanların sosyal haklarına yapacakları en büyük katkı olacaktır.”

Kaliteli bir etikette olması gereken özellikler nelerdir? Etiketin önemi nedir?

“Etiket sektörü, değişkenleri çok fazla olan, dinamik bir sektör. Çok hızlı, hatasız ve uygun fiyatla üretim yapmak diğer sektörlerden çok daha önemli. Ürün ağacının belki en ucuz ve en önemsiz gibi gözüken parçası, fakat ürünün kimliği ve olmazsa olmazı. Bu yüzden varlığı çok fark edilmese de yokluğu ve zamanında üretilmemesi bütün üretim ayağının aksamasına sebep olan gizli bir aktör. Bu yüzden biz kendimizi üretim sektörü kadar hizmet sektörü gibi de tanımlıyoruz. Hizmetin ürün kadar önemli olduğu böylesi çok az sektör vardır.

Biz kaliteyi, müşterilerimizin beklentilerini karşılama oranı olarak tanımlıyoruz. Müşterinin istemiş olduğu tasarımı, dizaynı ve ürünü birebir üretip hızlı bir şekilde tedarik ettiğinizde kalite ile ilgili bir problemle karşılaşmıyorsunuz. Elbette bu süreç te kolay olmuyor. Kalite yönetim sistemini layıkıyla uygulamaya çalışıyoruz. Bu noktada ERP sisteminin çok faydasını gördüğümüzü söyleyebilirim. Entegrasyon ile pek çok olası problemin önüne geçmiş durumdayız fakat sürekli iyileştirmeyi de yaşam felsefesi haline getirmeye çalışıyoruz. Yoksa hatalı bir etiket geciken bir yükleme ya da ürüne dikilip okyanus ötesinden reklemasyon olarak size geri dönebilir. Kalite kontrol faaliyetlerimiz proses kontrol ve final kontrol olmak üzere iki aşamalı. Üretim safhasını sürekli takip edip, finalde de üretim miktarına göre  %100  ya da AQL 2,5’a göre örnekleme ile kontrol yapıyoruz. Hatalı ya da kalite onayında geçmeyen ürünler ayıklamaya gönderiliyor.”

Sürdürülebilirlik sizin için ne ifade ediyor?

“Biz, sürdürülebilirliği gelişim ile birlikte değerlendiriyoruz her zaman. Firmamızda ölçmediğinizi yönetemezsiniz mantığını hayat felsefesi haline getirmeye çalışıyoruz. Performansımızı her alan ve aşamada ölçüp iyileştirmeye ve geliştirmeye çalışıyoruz.

Kendini yenileyemeyen, değiştiremeyen ve geliştiremeyen firmaların günümüz dünyasında kalıcı olması bir hayal. Piyasa şartlarını okuyamaz ve gelecek projeksyonunuzu doğru kurgulayamasanız sizi neyin beklediğini asla bilemezsiniz.”

Önümüzdeki süreçte sektörü nasıl değerlendiriyorsunuz? Beklentileriniz nelerdir? Türkiye’de etiket sektörünün durumu hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

“Etiket sektörünün ana üretim sektörü olmaması ve destek sektör olması sebebiyle diğer sektörlerin performansıyla doğru orantılı olarak büyüyor. Denizli’de ev tekstilinin gelecek on yılı, İstanbul’da dış giyim üretiminin yakın geleceği sektörü direkt etkileyen faktörler. Tekstilin iş gücü ucuz ülkelere kayması kaçınılmaz bir durum ve Türkiye markalaşma ve katma değeri yüksek ürünler üretmedikçe bu kaçınılmaz sonu yaşayacak ve yaşamaya başladı. O yüzden iç piyasa-ihracat dağılımını çok önceden planlayıp ona göre çalışmalarımızı ve stratejilerimizi uygulamaya çalışıyoruz. Ürün gamı ve ciromuzdaki sektörel dağılımı da buna göre kurguluyoruz. Hem alt yapı hem de insan kaynağı olarak global bir firma olmak temel hedefimiz. Bunu başaracak donanım birikim ve tecrübeye sahibiz.”

#etiket, #kalite, #ürünler