İstanbul Moda Konferansı

Spread the love

Sektörden haberdar olmak için takip ettiğim iki etkinlik var:

Birincisi, genellikle mayıs ayında ve yılda bir kez düzenlenen, ama pandemi sebebiyle bu yıl hem nisan hem de ağustos ayında iki kez gerçekleşen “Satın Alma Stratejileri Konferansı”. İkincisi, bu yıl on üçüncüsü düzenlenen “İstanbul Moda Konferansı”. Her iki etkinlik de Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) tarafından organize ediliyor. Satın Alma Stratejileri Konferansı’nda Türkiye’deki en önemli alım ofislerinin temsilcileri misafir ediliyor ve bu ofislerin hem üreticilerinden beklentileri hem de gelecek stratejileri konuşuluyor. İstanbul Moda Konferansı ise iki gün sürüyor ve birinci günde konferansın içeriğine bağlı olarak konusunun uzmanı yerli ve yabancı konuşmacılar misafir ediliyor ve görüşleri öğreniliyor. İkinci günde ise alım ofisleri ile üreticiler arasında B2B görüşmeleri oluyor. Bu minvalde geçtiğimiz hafta (8-9 Ekim) gerçekleşen İstanbul Moda Konferansı’na değinmek istiyorum. Konferans’ın bu yılki sloganı “Fashion’s Wake up Call!” idi. Konferans hem etkinliğin web sitesinden hem de Bloomberg HT Haber Portalı’ndan canlı olarak yayınlandı; özetle hem sürdürülebilirlik hem de dijitalizasyon konuları tartışıldı, pandemi koşullarında iş yapma deneyimleri paylaşıldı. Konferansın bu yıl TGSD ve İTHİB öncülüğünde düzenlenmesi ise vurgulanması gereken başka bir nokta. Dinlediğinizde hakikaten sektörün gücünü de eksikliklerini de iyi bildiği açıkça anlaşılan, konularında ehil olan iki başkan Hadi Karasu ve Mustafa Gültepe’nin bu zor dönemde bu iki kurumun başında olmasının hepimiz için büyük şans olduğunu düşünüyorum.

Her iki konferans da bu yıl pandemi koşulları sebebiyle internet üzerinden gerçekleşti. İlk defa sanal olarak düzenlenmesi sebebiyle bazı teknik problemler yaşansa da her iki etkinlik de gayet doyurucu ve ufuk açıcıydı. Benim oldukça yararlandığım bu iki etkinliği bu sektörde olan her işletmenin takip etmesini, hatta ihracat pazarlarını genişletmek isteyen üreticilerin B2B etkinliğine mutlaka katılmasını öneririm. Halihazırda 17 Milyar TL olan ihracatı paylaşmamız değil, bu tutarı 35 Milyar TL’ye çıkarmamız gerektiğini düşünüyor ve bunun için güç birliğine ihtiyacımız olduğuna inanıyorum. Bu düşünceyi paylaşan meslektaşlarımı bu etkinlikleri takip etmeye ve hatta TGSD’ye üye olmaya davet ediyorum. Konferansı henüz izleyememiş olanlar Bllomberg’in youtube kanalındaki aşağıdaki linkten ulaşabilirler.

https://www.youtube.com/watch?v=JvqYhQy6M7U

#permess#moda#TGSD#