RFID’a artan ilgi

Spread the love

Avrupa moda perakendecileri arasında, RFID teknolojisi kullanarak barkod sistemi kurgulama ve kullanma hususu uzun süredir tartışılmakta.

Hernekadar birkaç büyük firma bu sistemi kurmuş ve kullanmaktaysa da sektörün geri kalanı bekle-gör stratejisi uygulamakta. Öte yandan, Nedap Perakende, RFID barkodlara moda perakendecilerinin ilgisini fark etti. RFID barkod yardımıyla, perakendeci 12,000 çeşit ürünü bir saat içinde tanımlayabilir ki hızlı ve düzgün bir stoklama için bu son derece önemli bir durum. RFID barkod sistemi, normal sistemden (saatte 600 ürün tanıtılabilir) yaklaşık 20 kat daha hızlıdır. Nedap Perakende Genel Müdürü Rob Schuurman, “Bunlar irili ufaklı (1-10 magazadan 2000 magazaya kadar olan firmalar) moda perakendecilerinin projelerindedir. Perakendecilik sektörü tüketici davranışındaki değişimi görüyor- kişiler artık ürünler için beklemek veya magazaya tekrar gelmek istemiyorlar. Hızlı ürün tanımlama, envanter hatalarının da hızlı belirlenmesini ve eksik ürünlerin hızla yerine konmasına imkan verir. Böylece müşteri talebi halinde belli bir ürün için “stoklarımızda şu anda bulunmuyor” cevabının daha az sıklıkla telafuz edilmesi, ilave maliyet ve zaman ihtiyacı olmaksızın garanti altına alınır. Tanımlama yanında, RFID barkodlara artan ilginin bir diğer nedeni de her perakende ortamına hızla ve kolayca uygulanabilir olmasıdır” şeklinde konuştu. Nedap Perakende, RFID barkodları ve magaza okuyucuları Store !D adı altında geliştirmiş.