AB’nin şıklığı Türkiye’den geçiyor

Spread the love
AB’nin şıklığı Türkiye’den geçiyor

Öncü ve lider markaların tercihi Collection Première İstanbul (CPI), hazır giyim profesyonellerini İstanbul’da buluşturdu. İstanbul Fuarcılık organizasyonu ile İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) işbirliğiyle düzenlenen Collection Première Istanbul, Türk hazır giyim üreticileri ile yabancı alıcıları bir araya getirdi. Açılışta konuşan Bakan Bağış, Türk
motiflerinin AB tasarımlarına zenginlik katacağını belirterek, “Avrupa’nın şıklığı Türkiye’den geçiyor. Türkiye, AB için biçilmiş bir kaftandır. AB, üzerindeki yamalı elbiseyle daha fazla dolaşamaz” dedi. Türkiye  ihracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi de moda haftası kapsamında düzenlenen CPI ve İstanbul Fashion Week’in moda ve marka pazarlama açısından önemine dikkat çekti. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, 2023 için konulan ilk 5 moda merkezi olma hedefinin çok uzak olmadığını ifade etti. İstanbul Fuarcılık Genel Müdürü Aysen Esen, “Dünyanın moda fuarı olma yolunda ilerleyen CPI, hazır giyim sektörünün 2023 yılında önüne koyduğu 60 milyar dolarlık ihracat hedefinde aktif rol oynayacak” diye konuştu.

İSTANBUL TESCİLLİ MODA MERKEZİ OLACAK
Dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerleyen fuarın açılış toplantısında konuşan Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, İstanbul’un dünya üzerindeki etkili konumuna dikkat çekerek, “ Dünya modasının hayalindeki şehir İstanbul, artık çok farklı bir konuma oturdu. Artık bu güzel şehri moda merkezinin tescilli şehri haline getirdik. CPI Fuarı her köşesi modacılarımıza ilham veren 800 yıllık moda geçmişi olan efsanevi şehrimize yakışır bir fuar oldu” dedi.

TÜRKİYE DAR GELEN ELBİSEYİ ÜZERİNDEN ÇIKARDI
Bakan Bağış, Avrupa Birliği Müzakerelerini modacılara şöyle anlattı: “Türkiye’ye dar gelen elbiseyi üzerinden çıkaracağız. Bu elbiseyi demokrasiyle, adaletle, kalkınmayla nakşederek düzgün ölçülerde tekrar giydireceğiz. AB tasarımlarına Türk motifleri zenginlik atacaktır. Avrupa’nın şıklığı Türkiye’den geçiyor. Türkiye, Avrupa Birliği için biçilmiş bir kaftandır. Avrupa Birliği üzerindeki yamalı elbiseyle daha fazla dolaşamaz. Avrupa Birliği de bugün kriz selinde boğuştuğu bir dönemde elbette Türkiye’nin değerini anlayacaktır.”

MARKALAŞMAYA YATIRIM ŞART
Tekstil ve hazır giyim sektöründe tasarım ve markalaşmanın önemine dikkat çeken Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de, “CPI, Türkiye’nin ikinci en fazla ihracatını gerçekleştiren hazır giyim sektörünün ihracatında en önemli domino taşı. Ülkemizde her sektörün ellerinde gerekli teknolojiye ulaşma şansına sahip. Bu teknolojiyi markalaşmayla, inovasyonla, tasarımla atma değerli bir hale getirmek en büyük görevimiz. Bu bağlamda moda haftası kapsamında düzenlenen CPI ve İstanbul Fashion Week moda ve marka pazarlama açısından çok önemli organizasyonlardır” dedi.

HEDEF DÜNYADAKİ İLK 5 MODA MERKEZİ ARASINA GİRMEK
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi ise, CPI ve İstanbul Fashion Week’in uluslar arası arenada Türkiye ile dünya arasında bir köprü görevi gördüğünü belirterek, “Eskiden yurtdışından böyle organizasyonlara
katılım için çağırdığımızda hiç talep görmezdik. Artık gelen taleplere karşılık veremez duruma geldik. 2023’te önümüze koyduğumuz dünyada ilk 5 moda merkezi olma hedefi bize artık çok daha yakın” diye konuştu.

HAZIR GİYİMCİ, CPI’DA 450 MİLYON DOLARLIK SİPARİŞ ALDI
Moda dünyasını İstanbul’da bir araya getiren ve İstanbul Fashion Week ile eş zamanlı düzenlenen fuarı 15 bin 286 profesyonel ziyaret etti. Collection Premiere İstanbul (CPI) Moda ve Hazır Giyim Fuarı’na katılan hazır giyim firmalarının 3 günde 450 milyon dolarlık sipariş aldığı bildirildi. Konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamaya göre moda dünyasını İstanbul’da bir araya getiren ve İstanbul Fashion Week ile eş zamanlı düzenlenen fuarı 3 bin 552’si yabancı olmak üzere toplam 15 bin 286 profesyonel ziyaret etti. Tahminlere göre CPI’ya gelen alıcılar, organizasyonda bağlantı kurdukları katılımcı firmalara 450 milyon dolar civarında sipariş verdi.

55 ÜLKEDEN ALICI, FUARDA KATILIMCILARLA TEMAS KURDU
Rusya’nın hipermarketi Magnit Mağazaları, Kazakistan’ın spor giyim mağazası Zibroo, Puma’nın İran ve Rusya başta olmak üzere 5 ülkeden satın alma ofisleri, İran’ın gelinlik mağazası Aroos, Almanya’nın online alışveriş mağazası navabi.de, İsviçre’nin Charles Vögele ve İtalya’dan Nico Spa gibi kendi ülkelerinde öne çıkmış markalar fuara gelen önemli alıcı gruplar arasında yer aldı. İran,  Rusya, Yunanistan, Mısır, Ukrayna ve Almanya başta olmak üzere Bulgaristan, Kanada, İtalya, Avustralya, Amerika, Tunus, Libya, Ürdün, İngiltere, Hollanda, İsrail, İsveç, Katar, Kuveyt gibi ülkeler de fuara alıcı gönderen 55 ülke arasında yer aldı.

FUARDA TÜRKİYE’DEN ÖNEMLİ MARKALAR YER ALDI
Moda ve Hazır Giyim Fuarı’na Türkiye’den de Kiğılı, Colin’s, Avva, Sabra, Damat, Argento, Sezgi Abiye, Vekem, Climber Jeans ve Mondo Bazar gibi önemli markalar katıldı. 3 gün boyunca açık kalan fuarda tanınmış markalar müşterilerine müşteri katarken, fuara kendini göstermek için katılan firmalar da CPI aracılığıyla uluslararası arenayla tanışma fırsatı buldu. Öte yanda fuara bireysel  yeteneklerini sergilemek için katılan genç tasarımcılar da kendi açılımlarını yapma fırsatı yakaladı.