Barkod teknolojilerinde yeni trend: Akmaz Barkod

Spread the love

barkod2003 Yılında kurulan Akmaz Barkod, kurulduğu ilk günlerde etiket üreticilerine hizmet veren bir görünümde iken, 2007 yılından itibaren barkod teknolojilerine yönelerek hızlı bir yükseliş trendi yakaladı.

 

Firmanın ithalatını gerçekleştirdiği Donanım (Barkod Yazıcı), sarf malzemeleri ağırlıklı olarak yıkama talimatları olarak tabir edilen Japon akmazlar ve termal transfer baskı ribonlarından oluşuyor. Barkod teknolojilerinin tüm dünyada giderek daha popüler hale geldiğini belirten Akmaz Barkod Yönetim Kurulu Üyesi Şahin Doğan, barkod teknolojileri tekstilin yanı sıra kimya, otomotiv, teknik tekstil, tıp ve lojistikte de yoğun olarak kullanıldığını söyledi. Bu gelişimin sebebini Doğan şöyle açıklıyor: ”Örneğin tekstil sektöründe barkodlu beden etiketi yapacaksınız ya da bir beden etiketinin small, medium, large gibi bir sürü varyasyonu ve teknik özelliği var. Her bir bağımsız öğe için bir sürü etiketi dışarıda bastırmanız gerekiyor ve bunları stokluyorsunuz, Ondan sonra siz her sezon bu ürünleri değiştiriyorsunuz böyle olunca bu etiketler sizin için çöpe dönüşmüş oluyor. Oysa şirketinize bir barkod yazıcı ve ekipmanları aldığınızda üretimden size sipariş geldikçe kendi içinizde istediğiniz kadar barkod basıyorsunuz. Böylece sıfır stokla çalışıyorsunuz.” Özellikle lisanslı üretim yapan firmaların, gerek güvenlik gerekse teknolojiye uyumu açısından barkod teknolojilerini tercih ettiğini belirten Doğan, barkod teknolojilerinin yoğun talep görmesiyle birlikte fiyatların düşmesinden ve kötü ürünlerin piyasaya girmesinden şikayetçi. Doğan, Akmaz Barkod olarak farklarını şu sözlerle ifade ediyor: “Barkod teknolojilerinde kendisini tüm dünyada ispat etmiş olan, endüstriyel fabrikaların özellikle tercih etmiş olduğu Alman devi CAB markasının Türkiye distribütörüyüz. Ayrıca İlk barkod yazıcı üreticisiolan ZEBRA printer’ın yetkili satıcısı ve servisiyiz.Müşterilerimize başlangıçta iki temel soru sorarız: Aylık kaç adet üretimlerinin olduğunu ve günde kaç adet etiket basmayı hedeflediklerini? Belki müşterilerimizin alması gereken makine söylediği modelden 4 kat daha ucuz olabiliyor.Uygun ürün, uygun makine kombinasyonunumüşterimize anlatıyoruz. Müşteri hiç tasarımbilmiyor olabilir, onlara tasarım yapmayı öğretiyoruz.Telefon desteğimiz oluyor. Türkiye dışındada müşterilerimiz bulunuyor. Bulgaristan, Makedonya,İran, Bosna Hersek ve Rusya’daki müşterilerimize uzak masa bağlantılarıyla destek vererek verimlerini artırıyoruz. Amacımız barkod teknolojilerini karlı satmak değil, satış sonrası desteği de en etkin biçimde vermek.’

 

 

Akmaz Barkod, yazılım teknolojisinde vites yükseltti

 

2012 Yılında yapılan iş ortaklığı ile pazarda birçok yazılım projesine imza atan ikili, 2014 yılı sonuna kadar tekstil sektöründe iyi bir konuma gelerek yazılım teknolojilerini bu alanda yoğunlaştıracaklarını ifade etti.

 

barkod4Artan teknolojik talebin karşılanması ve Türkiye’nin yazılım alanında hak ettiği noktaya gelebilmesi için yola çıktıklarını belirten Akmaz Barkod Ar-Ge Müdürü Kaan Şahinkaya, özellikle tekstil sektöründe toptan, perakende ve e-ticaret uygulamalarına yönelik yapılan yazılım ve uygulama geliştirmeleriyle firmalara üst seviyede şirket yönetim sistemi kurulumu hedeflediklerini belirtti. Şirketlerde yazılım uygulamalarınınönemli olduğunu ancak birdenfazla kullanılan yazılımların kurgusu iyi yapılmazise irade sahibine düzensiz raporlama ve veriakışı sağlayacağını ifade eden Şahinkaya, budurum şirketler için işin içinden çıkılmaz bir durumoluşturabileceğini belirtti.Bu tarz sıkıntıların yaşanmaması için devamlımetodoloji geliştirdiklerini söyleyen Şahinkaya,kurulum öncesi yapılan ön analiz çalışmaları ileşirketin ilk tespitleri rapor halinde irade sahibinesunum yapılarak firmanın sıkıntı yaşadıklarıalanlara yoğunlaşarak etkin çözüm ürettiklerinisöyledi. Sektörde, üretim, satın alma, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yönetimi, şube yönetimi, finansal muhasebe ve bütçe planlamaya kadar tek bir yazılım üzerinden bütün birimleri entegre yönetimini sağladıklarını belirten Şahinkaya,tekstil sektörüne yönelik yapılan çalışmalar ile kullanıcıları kolay ara yüz tasarımları ile destekleyerek şirket içi performansı maksimum seviyelere çıkarmak istediklerini ifade etti.