Tekstilden network pazarlamaya uzanan başarı hikayesi

Spread the love

15Geliştirdiği ve ihtiyaçlara göre devamlı yenilenen ürün çeşitliliği ile fark oluşturmaya devam eden Silva Pazarlama, örnek pazarlama çalışmaları ile yeniliklere imza atarak büyümesini sürdürüyor.

Silva Pazarlama Yönetim Kurulu Başkanı Murat Karapıçak, 2007 yılında temeli atılan, Network Marketing sektöründe binlerce danışmanın kullanacağı yeni bir ağın önderliğini üstlenmiş bulunuyor. 20 yıllık tekstil tecrübesini sektöre taşıyan Karapıçak, % 100 yerli sermaye ile ülkemizde bu sektörü geliştirmeyi hedefliyor. Silva Pazarlama Yönetim Kurulu Başkanı Murat Karapıçak, Network Marketing sektörü ile ilgili sorularımızı cevaplandırdı.

Firmanızın piyasaya sunmuş olduğu yeni ürünler ve özellikleri hakkında bilgi verir misiniz?

“Silva Pazarlama olarak, 5 ürün 25 kişiyle Network Marketing sisteminde hızla büyüyerek 8 yılda 20.000 danışmana ve 1.500 ürün çeşidine ulaştık. Hayatı kolaylaştıracak, tüketicilerin zamandan, bütçeden tasarruf sağlayabileceği, hikayesi olan ürünleri tercih ediyoruz. Başta üreticisi olduğumuz mikrofiber ürünler vazgeçilmezlerimizden. Temizlik ürünleri kullananlar, sağlığına dikkat edenler, kimyasalların zararlarını bilen kendisinin ve çevresinin sağlığına önem veren herkesin ilgisi her geçen gün artıyor. Kişisel bakım kategorilerimiz kalitesiyle kullananlar tarafından vazgeçilmez hale geliyor. Hayatı kolaylaştıran ürünlerimiz kullanıldıkça vazgeçilmez olup evin demirbaşları haline geliyor. Pratik mutfak ürünleri de ilgiyi fazla gören ürünler arasında. Joker ürünlerimizi Nanoteknoloji ile üretilen diş fırçası, doğal deterjanlar, mikrofiber bone, dermatolojik test onaylı renkli kozmetik ürünleri olarak özetleyebiliriz.”

Üretmiş olduğunuz ürünlerin kullanım alanları konusunda neler söylemek istersiniz? Gelişen teknik tekstiller ve nano teknolojik ürünlerdeki son gelişmelerden ve kullanım alanlarından bahseder misiniz?

“Kişisel bakım ürünleri, renkli kozmetik ürünleri, mikrofiber temizlik ürünleri, mutfak gereçleri, ev tekstil ürünleri, zararlı kimyasal maddeler içermeyen borakslı deterjanlar, fonksiyonel ürünler, takılar, bpa free bebek ürünleri, silikon pişirme kalıpları, bambu ürünler kısacası hayatı kolaylaştıracak tüm ürünlere yer veriyoruz. Kullanım alanı geniş ürün gruplarını içeren, danışmanlarımızın hem kişisel kazançlarını artıracak, hem de grup cirosunu olumlu etkileyecek ürünleri tercih ediyoruz. Gelişimini sürekli devam ettiren teknik tekstil alanındaki yenilikleri takip ediyoruz. Nano teknolojinin birçok alanda ve birçok üründe kullanılması yaygınlaştırıldı. Son çıkarmış olduğumuz ürünlerden Screen-Armor ekran koruyucu zırh ise Türkiye’de ilk ve tek. Ürün, kullanılan nano teknoloji sayesinde yerleştirildiği akıllı telefon, tablet, pc ve lcd ekranlarda koruyucu zırh görevi görerek çizik oluşumunu engelliyor. Yüksek teknik teknolojileri takip ederek ürün yelpazemizi genişletmek firmamızın hedefleri arasında yer alıyor.”

Çevre, insan sağlığı ve sürdürülebilirlik sizin için ne ifade ediyor?

“Çalışma amaçlarımızın arasında üretimini ve satışını yaptığımız tüm ürünlerde insan ve çevre sağlığının korunması önemli bir yer kaplıyor, yeni nesillere temiz bir çevre bırakılması öncelikli hedeflerimizden biri. Mikrofiber temizlik ürünleri, nano teknoloji ürünleri, biyolojik (borakslı doğal) deterjanlar, bambu havlular, kişisel bakım ürünleri, özel tasarım takılar, pratik mutfak ürünleri, silikon pişirme kalıpları, BPA içemeyen bebek ürünleri, dermatolojik test onaylı renkli kozmetik ürünleri, doğal pamuktan üretilmiş iç giyim ürünleri, kinetik kum, fonksiyonel ürünler, su arıtma sistemleri gibi farklı alanlarda çok çeşitli ürün yelpazesine sahip olan firmamız, sektörde sağlık anlamında da farkından söz ettiriyor.”

Önümüzdeki süreçte sektörü nasıl değerlendiriyorsunuz?

“Network Marketing ülkemizde henüz olması gerektiği yerde değil. Avrupa’da hemen hemen tüm üniversitelerde ders olarak okutulurken, Türkiye’de sadece bazı ekonomi üniversitelerinde müfredatta yer alıyor. Sektöre ilgi günden güne artmaya başladı. Finans uzmanları geleceğin sektörü olarak değerlendiriyor. Türkiye’de Pazarın büyüklüğü 2.8 milyar dolara ulaşmış durumda. Yaklaşık 800 bin kişiye istihdam sağlıyor. 2015’te daha fazla kitleye ulaşmak, başarımızı ve markamızı dünya genelinde duyurmak, ihtiyacı olan kişilere iş istihdamı sağlamak temel amaçlarımız arasında yer almaktadır. 2014 yılını beklediğimiz gibi kapattık ve 2015’te %22 büyüme hedefimiz var. Türkiye’deki marka bilinirliğimizi artırmak istiyoruz. Bizi tanıyan, ürünlerimizi deneyip hayatı kolaylaşan insanların hikayelerini önemsiyoruz. Dünya markası olmayı hedefliyoruz. Yurtdışından mümessillik teklifleri var. Bu yönde gelen teklifleri değerlendiriyoruz. Birkaç ülkeye Silva markasını taşımayı hedefliyoruz. 2015 yılında Azerbaycan ile başlangıç yapmayı istiyoruz. Her konuda titiz olduğumuz gibi bu aşamada da seçici davranıyoruz. Silva Pazarlama olarakmevcut prim sistemine ek olarak bahsettiğim yeni kazanç fırsatı sunan sisteme başladık. Yeni sistemde, kariyer sahibi olmak isteyen danışmanlar belli seviyelere ulaştıklarında daha yüksek kazançlar elde edecekler. Ürün çeşitliliğimizi artırarak mağazamız olan kataloğumuzda danışmanlarımızın tüm ihtiyaçlarını karşılayabilmek istiyoruz.”