Yalın maliyet yönetimi ile karlılık

Spread the love

Yalın felsefenin Türkiye’deki temsilcisi Yalın Enstitü Derneği tarafından düzenlenen “Yalın Dönüşümün Mali Boyutunu Yönetmek Semineri” 29 Kasım 2012 tarihinde İstanbul Elite World Otel’de gerçekleştirildi.

Üretimde Nobel Ödülü olarak adlandırılan ‘Shingo Ödülü’lü Orest Fiume tarafından verilen seminerde CEO’lar, genel müdürler, mali işler yöneticileri ve yalın dönüşüm liderleri ağırlandı. Orest Fiume, 1991’de yalın dönüşüme başlayan Wiremold şirketinin 9 yıl içinde satışlarını 100 Milyon dolardan 450 Milyon dolara, çalışan başına satışı 90 Bin dolardan 240 Bin dolara ve şirket değerini 30 Milyon dolardan 770 Milyon dolara çıkardığını belirtti. Fiume aynı zamanda şirketin ürün geliştirme süresini üç yıldan 12 aya düşürdüğünü ve yalınlaşma sürecinin ilk altı yılında 17 devralım gerçekleştirdiğini de vurguladı. ‘Yalın maliyet yönetimi’ni anlatarak şirketlere uyarlanmasını gösteren Fiume, “Yalın ile maliyeti artırmadan geliri artırdık, kaynakları değiştirmeden şirket büyüklüğünü dört katına çıkardık. Biz burada yalını uygulamaya çalışmadık, yalın olmaya çalıştık” dedi. “Ürün ve sürecin eşzamanlı tasarımı ürün maliyetini daha da düşürür” diyen Fiume, maliyetleri düşürmenin en kolay yolunun ‘kaizen, finansal olmayan önlemler ve standart maliyetler’ olduğunu açıkladı.

Fiume, “Yalın stratejiyi desteklemek, iş süreçlerini basitleştirmek, veriye karşılık bilgi sağlamak, işlemleri ve raporları ortadan kaldırmak yalın muhasebenin gerekliliklerindendir. Bunları yalına uygun olarak gerçekleştirirseniz yalın muhasebenin önündeki engeller de kalkar” diyen Fiume ‘İsrafın 7 günahı’ olarak adlandırdığı ‘hatalar, taşıma, fazla üretim, bekleme, fazla işleme, hareket ve stok’tan da bahsederken “İsrafın ortadan kaldırılması yeni bir zihniyeti gerektirir, işlerinizi kategorize edin, değer yaratan ve yaratmayan faaliyetleri ayrıştırın” dedi. Fiume, “İşten çıkarmama politikasını benimserseniz verimliliği artırırsınız. Verimliliğin artması sonucunda da kimse işini kaybetmez. Yalını zamana dayalı bir iş stratejisi olarak algılamalıyız.” dedi.