“Global marka satın almak için fırsat dönemi”

Spread the love

Tekstil sektöründe pandemi sebebiyle birçok global markanın yaşadığı finansal sorunlar, el değiştirme ve ortaklık fırsatlarını beraberinde getiriyor. Sektörde yaşanan bu hareketliliğin Türk tekstil sektörü için fırsat olduğunu vurgulayan İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz “Global markaların ve tekstil tesislerinin yaşadığı finansal sorunlar, pandemi dönemini fırsata çevirmek isteyen Türk tekstilcileri için önemli olanaklar sunuyor” dedi.

Global bir marka meydana getirmenin uzun süren ve maliyetli bir süreç olduğunu vurgulayan İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz “Pandemi nedeniyle küresel ölçekte birçok tekstil firması şu anda zorlu ekonomik koşullarla baş etmeye çalışıyor. Zorluklarla tek başına mücadele edemeyen firmaların ise bu dönemde el değiştirmesi ya da güç birliği yapmak için arayışa geçmesi bekleniyor. Şu anda birçok firma seçenek olarak ortaya çıkmaya başladı. Bu dönemde küresel tekstil işletmelerinin uygun şartlarda alınabilmesi ve dünya çapında bilinen bir global markaya sahip olma sürecinin bu şekilde kısaltılabilmesi mümkün. Tekstil sektörümüz özellikle teknik tekstillerde son on yılda çok önemli yol kat etti. 2020 yılında 2,7 milyar dolar değerinde teknik tekstil ihracatıyla Cumhuriyet tarihi rekoru kırdık, 2021 yılında ise hedefimiz 3 milyar doları aşmak. Tekstil sektörümüzün toplamında ise 11 milyar dolarlık ihracata ulaşmayı hedefliyoruz. Teknik tekstil sektöründe uluslararası firmalar ile gerçekleştirilecek ortaklıklar ve satın almalar; teknik tekstil sektörümüzün çok kısa sürede 5 milyar dolarlara, toplam tekstil sektörümüzün ise 15 milyar dolarlara ulaşmasını sağlayacaktır. Ayrıca gerçekleştirdiğiniz ortaklık veya satın alma sadece fiziki yatırımızı genişletmekle kalmayacak; aynı zamanda sektörümüze büyük bir know-how transferi sağlayacaktır” dedi.

“Yeni bir destek mekanizması ile kolektif hareket etmemiz lazım”

Küresel ölçekte gerçekleştirilen satın alımların ve ortaklıkların ihracatçılar açısından pazara giriş avantajı sunacağını belirten Öksüz “Hedef pazarlarımızdaki firmaların bir kısmı finansal sıkıntılar ile karşı karşıya. Devletimizin öncülüğünde birkaç firma bir araya gelerek bu firmaların satın almalarını gerçekleştirebiliriz. Burada en temel konu kolektif hareket etmekten geçiyor. Bu kapsamda Ticaret Bakanlığımızın oluşturacağı bir teşvik mekanizmasına ve yol göstericiliğine ihtiyaç duyuyoruz. Bunu başarabilirsek hedef pazarlarımıza girişte avantaj elde edebileceğimiz gibi, hedef pazarlardaki dağıtım kanallarında aktif şekilde var olma fırsatı bulacağız. Böylece sürdürülebilir ihracat artışımıza katkı sağlayarak Türk tekstil sektörünün algısını çok daha yukarılara çıkarmış olacağız. ABD, Almanya, İtalya, İngiltere, İspanya gibi hedef pazarlarımız için bu fırsatlar mümkün” diye konuştu.

“It is opportunity time to buy a global brand”

The financial problems that many global brands experienced due to pandemic in the textile sector bring hand-over and partnership opportunities. İTHİB Chairman Ahmet Öksüz, stating that this movement in the sector is an opportunity for Turkish textile sector, said “The financial problems global brands and textile plants experienced offer important possibilities for Turkish textile suppliers who want to take advantage of the pandemic period”.

İTHİB Chairman Ahmet Öksüz, declaring that forming a global brand is expensive and needs long time, said “Because of pandemic, many global textile companies are trying to compete with the hard economic conditions. It is expected that the firms which cannot compete with the difficulties will be transferred or seek something to make union of force. Now, as option some firms are emerging. It is possible to buy global textile enterprises under suitable conditions and thus to shorten the process of having a global brand in this period. Our textile sector made important inroads in particularly technical textile last ten years. We broke record of Republic history by exporting 2.7 billion dollars of technical textiles in 2020. Our target in 2021 is to pass 3 billion dollars. In total textile sector, we aim to reach 11 billion dollars of export. In the technical textile sector the partnerships and acquisitions to be made with international companies in the technical textile sector will ensure our technical textile sector to reach 5 billion dollars soon and our total textile sector to reach 15 billion dollars. Moreover, the partnership or acquisition you realize will not only expand your physical investment but also provide a great know-how transfer to our sector.

“We have to act collectively with a new support mechanism”

Öksüz, stating that the acquisitions and partnerships realized in global scale will offer entry advantage to the market for the exporters, said “Some companies in our target markets are faced with financial problems. We can make purchases of those companies by bringing together a few companies led by our state. The main topic here is to act collectively. In this concept, we need a promotion mechanism and guidance of our Trade Ministry. If we can achieve this, we will take advantage to enter target markets and also have opportunity to be active in distribution channels in target markets. Thus by contributing to sustainable export increase we will raise the perception of the Turkish textile industry higher. Those opportunities are available for our target markets such as USA, Germany, Italy, England, and Spain”.

#hazırgiyim #tekstil #İTHİB #globalmarka #Ahmet Öksüz #hedefpazarlar #satınalma #fırsat #ortaklık