Z kuşağının alışveriş tercihi internet

Spread the love

Günümüzde sosyo-kültürel etkileri giderek daha fazla hissedilmeye başlanan Z kuşağı, markaların pazarlama stratejilerinde de ilk sıralara yerleşiyor. Yapılan araştırmalar, Z kuşağının her şeyi hızla tükettiğini, ilgilerini canlı tutmak için sürekli yeni trendler oluşturmak gerektiğini ortaya koyuyor.

 Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi’nin (ICSC) yaptığı Z Kuşağı Tüketicisinin Yükselişi anketi, bu kuşağın internet alışverişlerinde müşteri geribildirimlerini yorumlardan izlediklerini, fiyat karşılaştırması yaptıklarını, anlık indirimleri takip ederek fırsatlar yakaladıklarını ve kaliteli ürünleri daha kolay ayırt edebildiklerini ortaya koyuyor. Özellikle Y ve Z kuşaklarına hitap eden özgün tasarımlara imza atan giyim markası Shout’un Kurucusu Recep Sabri Korkmaz, Z kuşağının moda beklentilerini değerlendirirken, 2024 yılı sokak modasıyla ilgili ipuçları da verdi. ICSC’in anketine göre, Z kuşağının %95’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor. İnternet alışverişlerinde rahatlık ve hız için ekstra ödeme yapmayı kabul edenlerin oranı %48 olarak belirtiliyor. Alışverişlerinde %85’i Tiktok, Instagram gibi sosyal medya platformlarından etkilendiklerini belirten gençlerin %54’ü ise markaların internet sitelerini inceleyerek ürün satın alıyor.  Recep Sabri Korkmaz, “Z kuşağının günlük yaşama ekonomik olarak adapte olmasıyla sektörlere yön vermeye de başladığını söyleyebiliriz. Sürdürülebilir ürünleri önemseyen Z kuşağı aynı zamanda genel olarak eğlence, sosyal medya, moda ve daha fazlasını yıldırım hızıyla tüketiyor. Z kuşağının ilgisini çekmek için sürekli yeni moda trendleri oluşturmak gerekiyor” dedi.

2024’te retro ve nostaljik tarzların yeniden canlanışını görebiliriz”

 Rahatlığa ve şıklığa önem veren Z kuşağıyla birlikte trendlerin sürekli olarak yenilenen tasarımlarla geliştiğini belirten Shout Kurucusu Recep Sabri Korkmaz, 2024 yılının sokak modası trendleriyle ilgili de şu bilgileri verdi: “2024 için hazırlıklarımız tamam. Moda genellikle trendler arasında geçiş yapar ve 2024’te, 90’ların grunge, 80’lerin şık giyimi veya 70’lerin bohem tarzı gibi önceki on yıllara ait retro ve nostaljik tarzların yeniden canlanışını görmemiz mümkün. Doğal ve yumuşak toprak renkleri, lavanta, allık pembesi, bebek mavisi gibi narin tonlar, cesur ve canlı elektrik mavisi, neon yeşili ve ateşli kırmızı gibi parlak ve enerjik tonlar 2024 sokak modasında yerini alacak. Gümüş, altın ve bakır ışıltı verirken yine vazgeçilmez bej, fildişi ve kömür gibi klasik zamansız renkler kullanılacak. Tabi ki 2024’ün en vazgeçilmezleri arasında yine oversize giyimler olacak diyebiliriz.”

#giyim #zkuşağı #tasarım #marka #pazarlama #retro #trend #stil #internet #sosyalmedya