Benetton Grubu , Dassault Systèmes’i tercih etti

Spread the love

Hazır giyim endüstrisi devlerinden Benetton Grubu , Dassault Systèmes’i tercih etti. Benetton , Dassault Systèmes’in sunduğu 3DEXPERIENCE platformu çözümleri, süreçlerini daha çevik hale getirecek stratejik bir araç olarak görürken, bu sayede rekabet avantajı kazanmayı hedefliyor.

Avrupa’nın öncü yazılım şirketleri arasında ikinci sırada olan Dassault Systèmes, hayatın her alanından farklı sektörlerde başarı öykülerine imzasını atmaya devam ediyor. Dassault Systèmes, hazır giyim endüstrinin global devlerinden Benetton Grubu ’nun tercih ettiği firma olarak, global geliştirme ve dış kaynak kullanımı için, ENOVIA 6 ile birlikte Dassault Systèmes 3DEXPERIENCE Platform’unu seçti. 3DEXPERIENCE projesi, Benetton Grubu ’nun önümüzdeki üç yıllık stratejik ve endüstriyel planındaki en önemli girişimlerden biri olarak tanımlanıyor. Benetton Grubu 3DEXPERIENCE Platform ile birlikte yeni koleksiyon geliştirmekten alışveriş deneyimine kadar giden yolda; yepyeni bir uçtan uca süreç inşa ediyor. Dassault Systèmes çözümleri, mevcut eski yazılımın yerini alarak yeni süreç ihtiyaçlarını desteklemek üzere farklı işlevsellikler getiriyor. Proje kapsamında, dünya genelinde 1.000’den fazla Benetton kullanıcısı işin içinde olacak.

BENETTON GRUBU DAHA ÇEVİK HALE GELECEK
Benetton Grubu şu an 120 ülkede 4 markayı 6.400 mağazayı yönetiyor. Hem perakendecilik hem toptancılık yapan grup üretiminin yarısı kendi fabrikalarından geliyor. Diğer yüzde 50’si esas olarak Hindistan, Çin ve Türkiye’de olan çeşitli dış kaynak kullanım yerlerinden geliyor. Bir üretici olarak kalite standartları tutturmanın ve kalite denetimleri yapılmasının önemine dikkat çeken Benetton Grubu CIO’su Aldo Chiaradia, üretim sürelerini düşürürken rekabetçi üretim maliyetlerinin korunması gerektiğini söyledi. Chiaradia, “Tipik bir koleksiyonda konsept ve yaratıcı aşamadan satış aşamasına kadar geliştirme beş ayımızı alıyor. Bu süreyi kısaltmak ana hedeflerimizden biri” derken, sözlerine şöyle devam etti: “Ürünün pazara erişme süresini kısaltmak demek, sezonluk geliştirmenin her sürecinde önemli takvimlere
uymak demektir. Tüm değer zincirinde birlikte çalışmayı artırmak istiyoruz; buna fabrikalar, tedarikçiler, lojistik merkezleri de dahil. Şirketin ekosisteminde tek bir birlikte çalışma platformuna ulaşmak öncelikli hedefimiz. 3DEXPERIENCE Platform’u, bizi daha çevik hale getirerek yeni zorlukların üstesinden gelmemize yardımcı olacak stratejik bir araç olarak görüyoruz. Bu platform bize rekabette de avantaj sağlayacaktır.”

ÇEVRE İLE DAHA UYUMLU ÜRÜNLERE ULAŞILACAK
Projenin Benetton Grubu için diğer kritik bir faydası ise çevre ile daha uyumlu ürünler üretilmesi aşamasında ortaya çıkıyor. Benetton Grubu CIO’su Aldo Chiaradia, bu konuda şunları söyledi: “Ekolojik tasarım bizim için bir iş önceliğidir. Global bir platform oluşturarak ekolojik tasarım yeteneğimizi önemli ölçüde artırıyoruz, bu tüm sürdürülebilir geliştirme döngüsünü içine alacak. 3DEXPERIENCE uygulamaları çevre ile daha uyumlu ürünlere ulaşmamıza bize çok yardımcı olacak.”