BMD’nin 2014 hedefleri

Spread the love

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, 2014’te 60 binden fazla mağazaya, 310 bin kişilik istihdama, 3 milyon 7 bin metrekarelik satış alanına ve 40 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini bildirdi. BMD, 30
kişiye çıkarılan yeni yönetim kurulu ile 2014’e kadar olan hedeflerini bir basın toplantısı düzenleyerek açıkladı. Dernek Başkanı Yılmaz, yeni yönetim kurulu üyelerinin katılımıyla düzenlediği basın toplantısında 2014’e kadar hayata
geçirmeyi planladıkları projeler ve hedeflere ilişkin, “Hedefimiz  ikiyılda 10 milyar dolar ek ciro, 90 bin yeni çalışan, 21 bin 500 yeni mağazaya ulaşmaktır” dedi. Yılmaz, Türkiye’yi 2023’e kadar bölge ve dünya modasına yön veren konuma taşımak, İstanbul’u “markalar merkezi” haline getirmek gibi bir vizyon
üstlendiklerini vurgulayarak, “Misyonumuz ise markalarımızın gücünü ve perakende yetkinliğini artırarak Türkiye’nin marka ekonomisine dönüşümünü
sağlamak” ifadesini kullandı. Göreve geldikleri Mart 2010’da yurt içinde BMD markalarının 40 bin mağaza, 170 bin kişilik istihdam, 2 milyon 300 bin metrekare satış alanı, 24 milyar dolar cirosunun söz konusu olduğunu anlatan
Yılmaz, Nisan 2012’de bu rakamları sırasıyla 50 bin mağaza, 220 bin kişilik istihdam, 3 milyon metrekare satış alanı ve 30 milyar dolar ciroya ulaştırdıkları bilgisini verdi. Yılmaz Yılmaz, “İki yıllık yeni görev süremizin bitiş tarihi olan 2014’te 60 binden fazla mağazaya, 310 bin kişilik istihdama, 3 milyon 7 bin metrekarelik satış alanına ve 40 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Yine Mart 2010’da yurt dışında BMD markalarının toplam bin 370 mağazası vardı. Nisan 2012’ye geldiğimizde 79 BMD markasının 91 ülkede toplam 2 bin 603 mağaza açtığını görüyoruz. 2014’te ise 100’ü aşkın ülkede 90 BMD markasına ait 4 binin üzerinde mağazaya ulaşmayı planlıyoruz” diye konuştu. Yılmaz, 2014 yılına kadar yurt içinde 20 bin, yurt dışında bin 500 yeni mağaza, 10 milyar dolar ciro artışı, 90 bin yeni istihdam ve 700 bin metre kare yeni satış alanı hedeflediklerini ilave etti. BMD’nin marka odaklı geliştirdiği ekosistemin, ekonominin diğer aktörlerini de çekim alanına aldığını vurgulayan Yılmaz, 2023 yılında öngörülen 500 milyar dolarlık ihracat hedefine de destek olmak üzere, yurt dışında var olan markaların satın alınması ve Türk markalarının yurt dışına açılmaları konularında finansman desteği sağlanması amacıyla Eximbank “Marka Kredisi” uygulamasını hayata geçirdiğini sözlerine ekledi. Yılmaz, “Marka Kredisi programı  kapsamında kullandırılacak kredilerin azami vadesi 10 yıl olacak. 2 yıl geri ödemesiz toplam 7 yıl vadeli avro kredilerde Euribor 4,50, dolar kredilerde ise Libor 5,00 faiz oranı uygulanacak. 3 yıl geri ödemesiz toplam 10 yıl vadeli Euro kredilerde Euribor 4,75, dolar kredilerde ise Libor 5,25 faiz oranı uygulanacak” dedi.
Yılmaz, BMD’nin startını verdiği bir başka proje olan “Kira, Ciro ve Performans Endeksi” çalışmasıyla AVM’lerin metrekare verimliliği ve kiraların ciroya oranı konularında “ratinglerini” ölçeceklerini söyledi. Nielsen ile yürütülen endeks çalışmasına markaların yoğun ilgi gösterdiğini vurgulayan Yılmaz, ilk  sonuçların Temmuz 2012’de açıklanacağını bildirdi. Türkiye’ye akademik fayda sağlamak için gerçekleştirdikleri projelere de değinen Yılmaz, 2023’e giden süreçte “Made in Turkey”den “Turkish Brands”e dönüşüm başladığını ve markalı ekonomiye geçişle oluşturulacak ek katma değer ile 2030 yılında milli gelirin 2 trilyon 75 milyon dolara çıkacağı öngörüsünde bulundu.