Bossa, çevreci ürünler için Ar-Ge çalışmalarına ağırlık verdi

Spread the love

Bossa, Ar-Ge merkezi ve üretim teknolojisinin geliştirilmesi için yaptığı yatırımlarla sürdürülebilirliğe destek olmanın yanında ‘çevreci’ ve dünya modasını etkileyen kumaşlar oluşturmayı hedefliyor.

Uluslararası pazarda kalıcı üstünlük sağlamak için özgün, taklit edilmesi zor, çevreci ürünler oluşturmayı amaçladıklarını ifade eden Bossa CEO’su Can Piyale, 62 kişiden oluşan Ar-Ge ekiplerinin çok sayıda ürün ve yeni teknoloji
çalışmasını ulusal ve uluslararası kuruluşlarla hayata geçirdiği işbirliği
ile sürdürdüğünü dile getirdi. 2009 yılından beri hizmet veren Bossa
Ar-Ge Merkezi’nin, ileri araştırmalar, yeni ürün geliştirme ve yeni
teknoloji geliştirme olmak üzere üç bölümü bulunduğunu vurgulayan
Piyale, firmanın doğal ve geri kazanılmış denim üretiminde önemli bir
tecrübeye sahip olduğunu belitti. Piyale, Bossa’nın üretim teknolojisinin
yenilenmesi için sürekli faaliyet içinde olduğunu ve üretim sürecinin
iyileştirilmesi amacıyla geçtiğimiz yedi yılda 130 milyon dolar yatırım
yapıldığı belirterek, suyu daha az kullanan teknolojiler, doğal boyalar,
enerjiyi daha az ve verimli kullanan sistemler üzerine yaptıkları araştırma ve
uygulamaları geliştirerek sürdürdüklerini anlattı. Piyale, “Yüzde 70 oranında
geri dönüştürülmüş hammadde içeren denimleri de koleksiyonumuza
ekledik. Bu ürünlerde geri dönüştürülmüş pamuğun yanı sıra geri dönüştürülmüş polyester de kullanılıyor. Bossa tarafından gerçekleştirilen
bu çalışma, her bir metre kumaşta beş adet 1.5 litrelik plastik şişenin geri
dönüşümüyle oluşan elyafı içeriyor. Bossa’nın organik  pamuk, geri dönüştürülmüş elyaf ve ekolojik kimyasalların kullandığı sertifikalı kumaşlardan oluşan sekiz ayrı sertifikaya sahip çevreci Re-Set koleksiyonunu ve dönüşümlü kumaşları (Recycled denim) dünyanın önde gelen markaları tarafından tercih ediliyor.“10 yıldır ürettiğimiz ve Kuzey Avrupa ülkelerindeki denim markalarına yönelik geliştirilen koleksiyon, bugün Avrupa’nın tamamı ve Amerika’daki önemli markalar tarafından bilinen ve aranan bir koleksiyon niteliğine kavuştu” şeklinde konuştu.

“IŞIKLA RENK DEĞİŞTİREN KUMAŞ ÜRETTİK”
Ar-Ge ve inovasyonu müşteride değer oluşturan, şirkete ekonomik fayda
sağlayan yenilik ve bu yeniliğin yönetilmesi işi olarak tanımlayan
Can Piyale, Glowing Whispers kumaş çalışması hakkında şu bilgileri verdi:
“Müşterilerimizden gelen bildirim ve talepleri, dünya modası ve yaşam stillerindeki trendleri dikkate alarak, bu unsurlara kendi birikim ve teknolojimizi ekleyerek daha esnek, daha göz alıcı farklı renklerde
iplik ve kumaşlar üzerinde çalışıyoruz. Son olarak ışığın ve hareketlerin etkisiyle renk değiştiren, yansıma sağlayan Glowing Whispers adını verdiğimiz kumaş bunlardan birisi. Dünya modasına yön veren markalar tarafından çok beğenilen kumaşımız adından söz ettiriyor.” Bossa’nın Türkiye’nin en büyük entegre tekstil kuruluşlarından biri olduğunu söyleyen Can Piyale, firmanın Adana’da 650 bin metrekare alana yayılmış üç üretim tesisine sahip olduğunu
söyledi. Diesel, G Star, Zara, Topshop, H&M, Dolce Gabbana, Esprit gibi ünlü
markalarla çalıştıklarını ifade eden Piyale, üretimlerinin yarıdan fazlasını
ihraç ettiklerini kaydetti.