Çocuklara pazarlama

Spread the love
Prof. Dr. İsmail KAYA

Fedakârlıklarımızın çocukların hayrına sonuçlanması için, onlarda öncelikle iş ve işletme anlayışını, “zahmetsiz rahmet olmaz“ fikrini en baştan yerleştirmemiz gerektiğini düşünüyorum.

Hayatın kendisinin bir iş ve bizlerin de birer işletme olduğumuz gerçeğini onlara ne kadar erken yaşta hissettirebilirsek, sanıyorum, fert ve toplum olarak kazancımız o kadar çok olacak.

Herkes, her konumda, başkalarının tercih ve kararlarını etkileyebildiği, her yerde, herkesin gözünde, her fırsatta, tercih edilen, talep edilen, aranan, vazgeçilemeyen ve başkalarına da tavsiye edilen olabildiği ölçüde maksadına kavuşuyor, başarılı ve mutlu olabiliyor.

Bu gerçek, kişiler, fikirler, gruplar, firmalar, markalar, ürünler ve satıcılar vs. hepsi için geçerli.

Çocuklar anne babaları için çok değerli, vazgeçilmez, eşsiz ve diğerlerine nazaran üstün algılandığı içindir ki, el bebek gül bebek şımartılır, her istedikleri yerine getirilir. Lakin, iş hayatı acımasız… Kimse kimsenin gözünün yaşına bakmıyor, kimse kimseye bedavaya ekmek vermiyor.

Pazarlama zekâsı güçlü kişi ve firmaların kadınlara ve çocuklara özel ilgi göstermesinin, stratejilerini ve planlarını bunlara göre kurgulamasının altında da bu gerçek yatıyor. İnsanların, çocukları, eşleri, sevdikleri için yapamayacağı fedakârlık yok.

Pazarlama bir iş disiplini olarak henüz profesyonellere bile doğru anlatılamamış olsa da, (onu öcü gibi görenler hiç de az değil), pazarlamayı ve pazarlamacıların yaptıklarını çocuklara ve kadınlara da anlatmak, onlarda bir pazarlama haberdarlığı-bilinci oluşturmak nice hayırlara vesile olacak.

En basit tanımıyla pazarlama, değerli neyimiz varsa bunu istemeleri ve talep etmeleri için insanları iknâ ederken yapmamız gerekenlerin tümüdür.

Kime, neyi, nerede, ne zaman, nasıl sunacağımızı, elimizdekinin değerini nasıl arttırabileceğimizi pazarlama zekâmız bize söyler.

Pazarlama, reklamdan ve promosyondan daha fazlasıdır; kişinin, işletmenin ve markanın başarısında stratejik rol oynar.
Tezat gibi görünmesin ama, bebekler, çocuklar ve kadınların en etkili pazarlamacılar olduğunu söylemeden de geçmeyelim.

Doğuştan pazarlama yetenekleri sayesinde istediklerini yaptırıyorlar.

Bravo onlara…