Düğmelerle büyümenin formülünü buldu

Spread the love

Türkiye’de düğme üretiminde en ciddi yatırımlara imza atan ve ürünleriyle tüm dünyadaki moda devlerine şıklık katan Form Düğme, 2012 yılına büyümeyle başladı.

2011 yılında 300 milyona ulaşan düğme üretimi ile yıllık üretimini en üst seviyeye ulaştıran Form Düğme 2012 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yıla göre %15 büyüme gerçekleştirdi. Firmanın kurucu ortaklarından Mustafa Oktay’ın gelecek dönem beklentileri ise modanın tam kalbinde olmak. 2011 yılında 300 milyon adet olan düğme üretimi ile Avrupa’nın birçok ülkesindeki üreticileri geride bırakan Form Düğme, 2012 yılına büyüme rakamları açıklayarak başladı. Geçen yılın ilk çeyreğine göre %15 daha fazla üretim-satış rakamlarını gören firma, gelecek 5 yılda dünyanın en iyileri arasındaki yerini alma hedefine yaklaşıyor. Form Düğme kurucu ortaklarından Mustafa Oktay, büyümelerinin hızlı ama istikrarlı olduğunun altını çizdi. “Üretim ve satış politikalarımıza paralel olarak 2012’nin ilk üç aylık sürecini %15 büyüme ile geçirdik. İkinci çeyrekte de en az %15 büyüme bekliyoruz. Hedeflerimiz doğrultusunda istikrarlı büyümeye ve Form’umuzu korumaya devam edeceğiz.”

İHRACATTA 3 KAT ARTIŞ BEKLENİYOR
Özellikle yurt dışındaki moda ve tekstil fuarlarında yer almayı tercih ettiklerini belirten Oktay, Form Düğme’nin 5 yıllık hedeflerinde ilk sırayı yurtdışında açacağı şubelerin olduğunu belirtiyor. “Yurtdışında 3 veya daha fazla şubeye sahip olmak ve şu anda %20 olan ihracat payımızı, %60’lara çıkarmak istiyoruz.” 2012 yılında yurtiçindeki, özellikle de Anadolu’daki fuarlara katılmayı da düşünen Form Düğme, Anadolu şehirlerinde de şubeler açma planları yapıyor.

BU YILIN DÜĞMESİ: BAKALİT
Dünyada çok az sayıda tesisin üretebildiği, yanmayan plastikten üretilen Bakalit düğmeyi de 2012 yılında üretmeye başlayan Form Düğme, bu ürünün sektöre büyük canlılık getireceğine inanıyor. Oktay, bakalit düğme ile ilgili düşüncelerini de şu şekilde dile getirdi: “Ürün çeşitliliğimizi arttırarak öncelikle tekstil ürünlerini üretenleri sonra da ürünleri kullanan son tüketiciyi düşünerek hareket ediyoruz. 60 farklı renkten oluşan yelpazesi ile Bakalit düğme hem sektörümüzü canlandıracak hem de modaya rahatlıkla ayak uydurabilecektir. Bakalit düğme ile Zara, Mango, Burberry gibi Avrupa devlerinin şıklığına yenilikler katmaya başladık.”

ORGANİK DÜĞMELER DENİZDEN VE ORMANDAN GELİYOR
Organik düğme olarak lanse ettikleri korozo ve boynuz düğmeler hakkında da bilgi veren Oktay, “Doğal ürünleri sadece gıda ürünlerinde değil, hayatımıza dahil olan her şeyde tercih etmeliyiz. Bu yüzden biz de bir üretici olarak üzerimize düşen görevi yerine getirmeye çalışıyoruz. Ekvador’dan ithal ettiğimiz palmiye ağacı çekirdeğinden korozo düğme, Pakistan ve Hindistan’da eti için kesilen hayvan ve bufaloların boynuzlarından boynuz düğme üretiyoruz. Diğer bir doğal ürünümüz de deniz kabuğundan ürettiğimiz sedef düğme. Bu düğmeleri de Avustralya, Çin, Endonezya ve Meksika’dan getirilen deniz kabuklarından tasarlıyoruz. Üretmiş olduğumuz düğmeleri renklendirirken de yine aynı özeni göstererek, kimyasal madde (fitalat) içermeyen boya kullanıyoruz.” diyerek çevreye duyarlı düğmeler ürettiklerini belirtiyor. Oktay ayrıca Form Düğme olarak hazırlayacakları yeni sosyal projelerle çevre dostu olmaya devam edeceklerini belirtiyor.