Hazır giyimcilerin yolculuğu

Spread the love

Dünya devlerinin stratejik ortağı konumuna yükselen hazır giyim ve konfeksiyon sektörü yan sanayi ile birlikte 6. bölgede yatırıma hazırlanıyor.

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü çoğunluğu KOBİ’lerden oluşan yan sanayisi ile birlikte 6. bölgeye gitmek için kolları sıvadı. TİM Sektörler Konseyi Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektör Kurulu, sektöre dair yeni projelerini tanıttı. Hazır giyim sektörünün yaklaşık 16 milyar dolar ihracat, 3 milyar dolar da ithalat yapmakta olduğunu aktaran Hazır giyim ve Konfeksiyon Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, sektörün 13 milyar dolar dış ticaret fazlası veren ve istihdama desteği bulunan önemli bir sektör olduğunu kaydetti. Akbalık, “Yatırımcı adeta kira öder gibi yer sahibi olacak. Bu proje, teşvikler açıklandıktan sonra ortaya konulan ilk büyük ciddi yatırım projesidir” dedi. Avrupa ve Amerika’daki mali sıkıntılar nedeniyle bu pazarlara mal satan ülkelerde de ciddi daralmaların olduğunu anımsatan Akbalık, hazır giyim sektörünün günün şartlarına göre kendisini konumlandırabilen sağlam bir sektör olduğunu dile getirdi.

BÖLGE CAZİP HALE GELDİ
İhracatı daha fazla artırabilmesinin yolunun üretim artışından ve rekabet gücüne sahip olmaktan geçtiğini söyleyen Akbalık, bunu sağlayabilmek için de yeni bir yatırım hamlesi içine girdiklerini anlattı.Başkan Ahmet Akbalık sektörün Uzak Doğulu rakiplerine göre 2-3 kat daha fazla fiyatla ürün satmaya başladığını aktararak, “Sektörümüzün rekabetçiliğini sürdürmek için ciddi avantajlar sağlayan teşvikte yasasındaki 6. bölgede yatırıma hazırlanıyoruz. Teşvik paketiyle sıfır bina zorunluluğunun ve işveren payının devlet tarafından karşılanma süresinin uzatılması yeni yatırımların önünü açtı. Çok sayıda firma yatırıma sıcak bakıyor. 6. bölgede 5 il için görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Buradaki Organize Sanayi Bölgesi’nde bedelsiz veya cüzi bir ücret karşılığı alınacak arsaya yatırım yapacağız. Buraya gelecek firma adeta kira öder gibi yer sahibi olacak. Buradaki yatırımlar yeni kapasite olacak” dedi.

SEKTÖRDE BÜYÜK İVME YAKALANDI
Sektördeki gelişmeler hakkında da bilgi veren Akbalık artık bir kilogram ürünü 25 dolara satmaya başladığını belirterek şöyle devam etti: “5-10 sene içinde büyük bir ivme yakalandı. Daha önce biz C ve D grubuna üretim yapardık. Bunlarda daha çok ismi fazla bilinmeyen markalar ve Wall Mart, Carrefour gibi büyük marketlerin ürünlerini üretirdik. Artık B +, A+ ve A markalarına üretim yapmaya başladık. Bu markaların arasında Louis Vuitton, Chanel, Hugo Boss gibi markalara üretim yapılırken, bir çok üst markaya da tasarım yapılıyor.”

“KÜMELENME PROJESİ”
Yeni teşvik sistemi çerçevesinde kümelenme olarak adlandırılan projeyle, büyük yatırımcı ile yan sanayiyi bir araya getirmeyi amaçladıklarını kaydeden Akbalık, “Büyük sanayi yatırımları olmadan KOBİ’lerin gelişmesi ve KOBİ ölçeğindeki yatırımların ortaya çıkması güç. Aynı şekilde, yan sanayi olmayan, yani KOBİ’lerin olmadığı yere büyük ölçekli yatırım yapmak da mümkün değil. Kümelenme projemiz, büyük ölçekli sanayi yatırımı ile yan sanayiyi aynı yerde buluşturmayı hedefliyor” değerlendirmesini yaptı. Kümelenmiş yatırım modelinin, ilk olarak 6. Bölge’de uygulanacağını anlatan Akbalık, “Bu proje, teşvikler açıklandıktan sonra ortaya konulan ilk büyük ciddi yatırım projesidir” dedi. Düzenlenen basın toplantısına, İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi ve Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin ile diğer bazı ihracatçı birliklerinin başkanları da katıldı.