Hazır giyimcinin hedefinde Çin, ABD ve Meksika var

Spread the love

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi, 52 milyar dolar olan 2023 yılı hazır giyim ihracat hedefini 60 milyar dolar olarak revize ettiklerini belirterek, “ihracatımızın yüzde 75’ten fazlası 27 AB ülkesine gidiyor. Biz bu ülkelerde de pazar payımızı arttırmak istiyoruz. Bununla beraber, Rusya, İran, Suriye, Fas, Ürdün, Çin, Meksika, ABD gibi hedef seçtiğimiz ülkelerdeki pazar paylarımızı da arttırmayı öngörüyoruz” dedi. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin hayata geçirdiği TİMAKADEMİ 2023’ün hazır giyim ve deri sektörünü işlediği ilk sempozyumunun açılışında konuşan Hikmet Tanrıverdi, sektörün 2013 yılında 17 milyar 350 milyon dolarlık ihracatı yapmayı öngördüklerini söyledi.
2014’de bu rakamı 20, 2019’da 34, 2023 yılında ise 60 milyar dolara çıkarmayı planladıklarını anlatan Tanrıverdi, sözlerini şöyle sürdürdü: “2012’de Türkiye, dünya hazır giyim ve konfeksiyon ihracatından yüzde 3,5 pay aldı. Bu payla dünyada 6. büyük tedarikçi ülke konumundayız. Belirlediğimiz hedefler doğrultusunda, payımızı yüzde 4,2’ye yükseltmeyi arzuluyoruz.60 milyar dolarlık hedefin 30 milyar dolarlık kısmının moda-marka ve tasarım odaklı ürünler ile katma değerli ihracatın arttırılması yoluyla, diğer 30 milyar dolarlık kısmın ise ‘organizatör ülke’ rolüyle ticari katma değer yaratmak suretiyle elde edilmesini öngörüyoruz. Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının Türkiye genel ihracatı içindeki payının 2023 yılında yüzde 12’ye yükselmesini hedefliyoruz.”

LEMİ TOLUNAY: 210 MİLYAR DOLARDAN SADECE 4 MİLYAR DOLAR PAY ALIYORUZ
İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları (İDMİB) Birliği Başkanı Lemi Tolunay ise 500 milyar dolarlık 2023 ihracat hedefi içinde 5.2 milyar dolarlık pay almayı hedeflediklerini vurguladı. 210 milyar dolarlık dünya deri ticaretinde Türkiye’nin butik bir ülke kadar pay alabildiğine değinen Tolunay, “Geçtiğimiz yıl 1.6 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Ancak bu sayı yalnızca resmi kayıt. Yolcu ve kargo yoluyla yurt dışına çıkan deri ürünleriyle birlikte 4 milyar doları yakalayabiliyoruz” dedi. Tolunay, konuşmasında sektörün kendi hammaddesi olan deri üretemediğine dikkat çekerek, deri sanayinin hayvan yetiştirme stratejisinin arkasında durması gerektiğini sözlerine ekledi.