Kumaşta gelecek yılın trendleri Texbridge’de belirlendi

Spread the love

Türk tekstil sektörünü dünya modasının önemli firmalarıyla bir araya getiren Texbridge Fuarı, kumaş modasına da yön veriyor.

Dünyaca ünlü modacı ve trend tahmincilerinin katılımıyla gerçekleştirilen fuarda 2013-2014 kumaş ve aksesuar modası sektörle paylaşıldı. Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün iç ve dış ticaret gereksinimlerine en üst düzeyde yanıt vermek amacıyla gerçekleştirilen Texbridge, hazır giyim üreticileri, global toptancılar ve zincir mağazalarından oluşan geniş bir ziyaretçi kitlesini 20 bin metrekarelik bir alanda ağırladı. İhracatta Avrupa üçüncüsü olan sektörü 1 numaraya çıkarmayı hedefleyen fuar, yurt içi ve yurt dışından yoğun ilgi gördü. Fuara katılan firmalar organizasyondan memnun ayrılarak bir sonraki Texbridge için rezervasyonlarını şimdiden yaptırdılar. Texbridge İstanbul’u 3 bini yabancı olmak üzere toplamda 15 bin 128 profesyonel ziyaret etti. CNR Holding kuruluşlarından İstanbul Fuarcılık tarafından, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) iş birliğinde düzenlenen “Texbridge İstanbul Kumaş ve Aksesuarları Fuarı” 31 Ekim-02 Kasım 2012 tarihleri arasında CNR EXPO İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirildi. Yerli yabancı 159 firmanın katılımıyla gerçekleştirilen fuarda yılın kumaş ve aksesuar trendleri belirlendi. Bu yıl Hollandalı trend tasarım ofisi Lobster Concepts’ten Inkrit Berbee ve dünyaca ünlü moda okulu St. Martin’s den Patrick Lee Yow, Elisa Palimono, Natalie Gibson’ın katılımıyla gerçekleştirilen fuarda Türk firmaları 2013-2014 kumaş ve aksesuar modası hakkında detaylı bilgi sahibi oldu.

2.5 MİLYAR DOLARLIK İŞ BAĞLANTISI
Sektör ve fuar hakkında bilgi veren UTİB Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye’nin tekstil üretimindeAvrupa’da birinci, ihracatında ise İtalya ve Almanya’dan sonra üçüncü sırada yer aldığını belirterek, “Hedefimiz 2016 yılına kadar ihracatta da birinci sıraya yükselmek” dedi. Üretim ve ihracatta bu kadar güçlü olan bir ülkenin fuar konusunda da aynı performansı göstermesi gerektiğini belirten Burkay, “Türk tekstilcisi son yıllarda tasarım ve markalaşmaya yaptığı yatırımlarla İtalya ve Almanya’nın pazarından pay alıyor” diye konuştu. İstanbul’un da dünyanın fuar merkezi olmaya başladığını, firmalardan gelecek desteğinde bu bağlamda çok önemli olduğunu belirten Burka, sözlerine şöyle devam etti; “Gelecek yıllardaki amacımız 8 milyar dolarlık tekstil ihracat hedefine kumaş sektörü aracılığıyla 4.5-5 milyar dolar ihracat desteği sağlamak. Bunun 2.5-3 milyar dolarının Texbridge Fuarı’nda şekillenmesini bekliyoruz.”

JAPON’LARDAN YOĞUN İLGİ
17 ülkeden 32 farklı firmadan 45 yetkiliyi alım heyeti kapsamında ağırladıklarını anlatan İbrahim Burkay, Japanyon’dan  tekstil teknik konusunda bir alım heyetinin fuara geldiğini bildirdi. Burkay, fuarla ilgili şu bilgileri verdi: “Texbridge İstanbul’a Altınyıldız, Bahariye, İsko ve Söktaş gibi Türkiye’nin lider kumaş firmalarıyla birlikte yurt dışından 150’nin üzerinde firma katılıyor. Avrupalı üretici firmaları arasında; Raccagni Group, Bottonificio Bap, Pattern Textiles, Larch Rose, Fusion CPH, Northern Linen, Lenzing AG, Albano Morgado, A-H Floros CO., Fourtex/Sharabati, Arvind Limited, US Denim Mills de yer alıyor.”

“İZLER” İLHAM KAYNAĞI OLDU

Texbridge Fuarı kapsamında düzenlenen Trend Seminerleri’nde konuşan Inkrit Berbee, 2013-2014 modası kumaş trendleri için başlangıç noktasının “izler” olduğunu söyledi. Bu yıl kumaşlarda tarih, sanat, doğa ve farklı kültürlerin izlerini takip edeceklerini anlatan Berbee, yılın kumaş trendleri hakkında şu ipuçlarını verdi: “Örneğin Sanatın İzleri’nde dekoratif jakarlar, takım ağırlıklı yünlüler, konforlu yumuşaklık için kaşmir tercih edilecek. Bu kumaşlarda açık renk paletiyle kombine koyu renkler seçilecek. Tarihin İzleri konseptli ürünlerde kadifeler, brokarlar, paha biçilemez saten, ipek yorganlar, gösterişli danteller ve zengin süslemeler olacak. Bu koleksiyonda resimli koyu renklerle karışık zengin ve sıcak kıymetli taşlarla süslü tonlar kullanılacak. Kültürün İzleri adlı bir başka koleksiyonda Hindistan’dan esinlenilmiş jakarlı örgüler, etnik renkler, çekici toprak tonları kullanılacak. Performans İzleri koleksiyonunda ise kumaşlar şekillendirilebilir olacak. Bu koleksiyonda iki taraflı tersine çerilebilir kumaşlar yer alacak. Bu koleksiyonda güçlü ve dinamik canlı renkler kullanılacak”

2013-2014 TRENDLERİ SERGİLENDİ
Sektörler arası iş birliğinin en önemli örneklerinden olan Texbridge, bu yıl ziyaretçilerine Desing Lab ve Denim Zone ile birlikte daha güçlü bir içerik sundu. Avantgard, Anteprima, Happy Studio Design, Bernini Studio, Larch Rose, Pattern Textiles ve Fusion CPH gibi dünyaca ünlü dizayn stüdyoları, tasarımcıları ve trend butikleri “Design Lab” alanında yer aldı. Moda tasarımcıları, desen oluşturmak, UTİB tarafından hazırlanan trend alanında 2013/2014 Sonbahar-Kış sezonunun trendlerini görme şansı yakaladı. Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün iç ve dış ticaret gereksinimlerine en üst düzeyde yanıt vermek amacıyla gerçekleştirilen Texbridge’i, hazır giyim üreticileri, global toptancılar ve zincir mağazalarının satın alma yetkilileri ziyaret etti. Fuar 20 bin metrekarelik bir alanda yapıldı.

SEKTÖRÜN BİLEŞENLERİ BİR ARAYA GELDİ
Texbridge İstanbul’a Altınyıldız, Bahariye, İsko ve Söktaş gibi Türkiye’nin lider kumaş firmalarıyla birlikte yurtiçi ve yurt dışından önemli firmalar katıldı. Fuara yurt dışından katılan firmalar arasında Raccagni Group, Bottonificio Bap, Pattern Textiles, Larch Rose, Fusion CPH, Northern Linen, Lenzing AG, Albano Morgado, A-H Floros CO., Fourtex/Sharabati, Arvind Limited, US Denim Mills de yer aldı. Texbridge Fuarı’na İngiltere, İtalya ve Bulgaristanın yanı sıra özellikle Brezilya, Japonya’dan gelen alıcılar Türk iş adamlarıyla iş bağlantıları kurdular. Texbridge İstanbul’da, örme kumaş, dokuma kumaş, denim, suni deri, iplik, aksesuar ve yan sanayi gibi ürün grupları sergilendi.