Markayı güçlü kılmak

Spread the love

adammÜlkemizde gelişmekte olan sektörlerin marka-ya bağlılığı, onu salt bir prestij unsuru olarak görmenin çok daha ilerisindedir.

Gelişmekte olan ekonomilerin en belirgin özelliklerinden biri olan krizlerin ortadan kalkmasını sağlayan etkenler istikrarlı büyüme ve katma değer-li üretim yapabilmektir. Katma değerli üretim yapabilmek de ancak markalaştırılan ürün ve hizmetlerle mümkün olabilmektedir. Güven ve kalitenin teminatı olan markalar kriz dönemle-rinde daha az zararla çıkabilmeyi sağlamakta-dır. Çünkü tüketiciler markaya olan güveni her zaman birinci planda tutmaktadırlar.
Sosyal sorumluluk anlayışını da içinde barın-dıran “marka” kavramının, kullandığımız tüm ürünler açısından ele alınması daha sağlıklı olacaktır. Aynı zamanda bir markanın, toplu-mun her kesiminden alıcısı olduğunu düşüne-rek hareket etmek gerekmektedir. Tüketicisiyle bağı güçlü olan markaların her ortam ve şartta tercih edileceği unutulmamalıdır.
Global ekonomide, iş dünyasının marka yatı-rımlarının artması hizmet sektörünün de geli-şimine katkı sağlayacağı dikkate alınmalıdır. Hizmet sektörünü sermayesiz yapılan bir iş olarak görmemek gerekir. Bu alanda yer alan girişimci ve kurumlarımızı daha fazla büyü-yüp, dünyanın her yerinde hizmet vermeleri-ni sağlayacak desteğin kendilerine verilmesi gerekmektedir. Tüm bunlar göz önünde bu-lundurulduğu zaman, yaşanan gelişmeler markayla bütünleşmenin gerekliliğini göz önüne koymaktadır. İşaretten ziyade, şirketi temsil eden büyük bir değer olan markaların uzun ömürlü olabilmeleri için müşteri düşünce ve geribildirimlerini almaları kendilerini geliş-tirmeleri gerekmektedir. Kazanma, geliştirme ve elde tutma aşamaları boyunca her zaman müşterilerin yanında olunarak müşterinin ba-kış açısı öğrenilmelidir. Böylece müşterilerin yaşam biçimlerine, sosyal görünümlerine, il-gilerine dikkat edilerek markayı daha güçlü hale getirmek mümkün olacaktır.  Dolayısıyla toplumla bütünleşen ve sosyal so-rumlulukları ortak olan markalar her zaman fark-lılığı yakalayacaktır ve diğer şirketlere göre daha sağlıklı bir şekilde varlığını sürdürecektir. Aynı za-manda da olası bir kriz durumundan diğerlerine oranla en az hasarla kurtulabileceklerdir.