Moda ve hazır giyimin yurtdışı açılımı

Spread the love

fuarBMD Başkanı Hüseyin Doğan ise 15 yılda markalı ihracatın, 30 milyar dolara çıkacağını, buradan doğan katma değerin 12 milyar dolara ulaşacağını söyledi.

Modern perakende sektörünün yurtdışı açılımı hızlanırken, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), bu ivmeyi artırmak üzere Soysal Danışmanlık ile “Yurtdışı Açılımı Toplantıları”nın üçüncüsünü düzenledi. Markaların uluslararası alandaki rekabet gücünü artırıp, işbirliklerini geliştirmesi planlanan toplantıda İran’ın perakende sektöründeki en etkin isimlerinden Maad Retail Tahran kurucu ve CEO’su Ali Amiri ülkesindeki fırsatlar, kuşkular, engeller ve geç kalma endişelerine ilişkin verileri, somut önerilerle aktardı. Deloitte Türkiye ortağı Özgür Yalta’nın“Yurtdışına Açılırken Doğru Bilinen 7 Yanlışı” vurguladığı toplantıda İhracat Genel Müdürü Yavuz Özutku ise yurtdışına açılım yolculuğuna yeni çıkacak olan ve halen bu yolculukta ilerleyen markalar için Turquality®’nin vizyonunu ve yenilikleri anlattı.

HÜSEYİN DOĞAN: HEDEFİMİZ BM’YE ÜYE 193 ÜLKEDE VAR OLMAK

BMD Başkanı Hüseyin Doğan açılışta yaptığı konuşmada, “Birleşmiş Milletler’e üye 193 ülkenin her birinde en az bir Türk markasının mağaza açmasını sağlamak” hedefiyle yola çıktıklarını vurguladı. Hüseyin Doğan, sadece yakın coğrafyanın değil, Amerika’dan Uzakdoğu’ya kadar tüm ülkeleri Türk markaları açısından hedef pazar olarak gördüklerini belirterek, şunları söyledi: “Uluslararası faaliyetlerimizle, markalı ekonomiye dönüşüm strateji çerçevesinde, ülkemizin daha fazla katma değer elde edebileceği ürünler üretip daha fazla markalı ihracat yapabileceği bir konuma erişmesini sağlamayı amaçlıyoruz. 2013’ün sonuna doğru BMD üyesi markalarımızın yurtdışında sahip olduğu 3 bine yakın mağazayı, markalı ekonomiye dönüşüm sonucunda, 2023 yılında 20 bine çıkarabileceğimize inanıyoruz. Türkiye’de modern perakende pazarın payı 2005 yılında yüzde 30 iken bu oran 2012 yılında yüzde 44’e yükseldi. Türkiye’de marka ekonomisini, yani modern perakende pazarın payını 2030 yılında yüzde 85’e çıkarmayı hedefliyoruz. Markalı ekonomiye geçişle birlikte büyümeye sağlanacak katkıları şöyle özetleyebiliriz: Katma değer oluşturan markalı yurtiçi satışlar 2030 yılında 340 milyar dolara ulaşacak.

CÜNEYT YAVUZ: SIRADA KAZAKİSTAN VAR

BMD Yönetim Kurulu Üyesi ve Yurt Dışı İlişkiler Komitesi Başkanı Cüneyt Yavuz ise Türk marklarının sadece bir ürünü değil, genel anlamıyla “Türkiye” markasını temsil ettiklerini belirterek, mağaza açtıkları, pazar araştırması yaptıkları, ticaret heyeti düzenledikleri her ülkede, güçlü Türk markası algısını yerleştirdiklerini söyledi. Yurt dışı açılımı toplantılarında bugüne kadar Irak, Çin ve Ortadoğu pazarını incelediklerini, Dubai ve Abu Dabi’ye ticaret turu düzenlediklerini hatırlatan Yavuz, “ Bir diğer ticaret turunu da 1-5 Eylül tarihleri arasında Kazakistan’a gerçekleştireceğiz. Almati ve Astana’nın ziyaret edileceği bu ticaret turunu da Kazakistan’daki önemli yatırımcılarla ve franchise gruplarıyla bir araya geleceğiz, yine önde gelen AVM’leri ziyaret edeceğiz, Türkiye’nin Kazakistan’daki temsilcileriyle toplantılar yapacağız” dedi.

YAVUZ ÖZUTKU: ÖDEMELERDEKİ GECİKMEYİ ORTADAN KALDIRACAĞIZ

İhracat Genel Müdür Vekili Yavuz Özutku ise yurtdışına açılım yolculuğuna yeni çıkacak olan ve halen bu yolculukta ilerleyen markalar için Turquality®’nin son derece önemli bir proje olduğunu vurgulayarak, halen 105 firmanın Turquality, 53 firmanın da marka destek programında yer aldığını söyledi. Türkiye’nin ekonomisinin ar-ge, inovasyon, tasarım ve markalaşma ile üst sıralara çıkacağını vurgulayan Özutku şöyle devam etti: “Türkiye’nin ileriye gitmek için çok fazla bir seçeneği yoktur. Bu nedenle markalaşmaya büyük önem veriyoruz. Markalardan aldığımız geri dönüşlerle Turquality’i geliştirdik. Türk markalarının dünyaya açılmasında önemli bir misyon üstlendik. Markasını küresel bir oyuncu olarak görmek isteyen herkesi aramıza bekliyoruz. Bununla birlikte bugün geldiğimiz noktada Turquality ödemelerinde gecikmeler yaşıyoruz. Gecikmiş desteğin destek olmadığını biliyoruz. Bu nedenle otomasyon sistemimizde ve ihracatçı birliklerindeki uygulamalarda bir dizi yenilikler gerçekleştiriyoruz. Yazılım firmamıza 5 saniye kuralı getirdik. Desteklerle ilgili verilerin 5 saniye içinde girilmesini sağlayacak bir alt yapı oluşturmasını istedik. Tüm bunlar bir bütün olarak hayata geçtiğinde firmalarımız hak ettikleri destek ödemelerini çok daha kısa zamanda alabilecekler.”

ÖZGÜR YALTA: YURTDIŞINA AÇILIRKEN DOĞRU BİLDİĞİMİZ 7 YANLIŞ

Deloitte Türkiye ortağı Özgür Yalta ise “Yurtdışına Açılırken Doğru Bilinen 7 Yanlışı” örneklerle paylaştı. Gelişmekte olan ülkelerin yükselişinin devam ettiğini, ve tüm dünyada 1000 doların altında gelire sahip olanların sayısının düşeceğini bildiren Özgür Yalta, bunu perakende sektörü açısından önemli ve olumlu bir gelişme olarak değerlendirdiklerini söyledi. Yalta, dünyadaki 50 şehrin, toplam dünya nüfusunun yüzde 5’ini barındırdığını vurgulayarak, pek çok markanın büyüme stratejisine almadığı bu şehirlerin önemli fırsatlar barındırdığını kaydetti. Finansal açıdan zayıflayan batılı markaları almanın her zaman doğru bir tercih olmayabileceğine değinen Özgür Yalta, alınacak markanın firmaya ne katacağının iyi değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekti.

ALİ AMİRİ: İRAN TÜRK MARKALARINI BEKLİYOR

Maad Retail Tahran kurucu ve CEO’su Ali Amiri ise bölgenin demografik ve ekonomik değerlendirilmesini yaparak Türk markalarıyla İran’da yatırım yapmanın inceliklerini paylaştı. 78 milyon nüfusa sahip İran’da inşaat ve proje aşamasında olan ve 15 bin m2’nin üzerinde 100 alışveriş merkezi bulunduğuna dikkat çeken Ali Amiri Türk markaları İran’da mağaza açmaya davet etti. Ali Amiri, Türk markalarının İran’daki bilinirliğinin ve prestijinin çok yüksek olduğunu vurgulayarak, nüfusunun yüzde 35’i üniversite mezunu olan İran pazarının, ciddi fırsatlar sunduğunu dile getirdi. Türk markaları için İran’a uygun iş modellerinden yerel ortak seçimine, şirket kurma prosedürlerinden vergilere kadar pek çok bilgiyi Türk markalarının yöneticileriyle paylaşan Amiri, İran’ın özellikle batı bölgelerindeki şehirlerin yatırım için uygun olduğunu söyledi.