“Moda”da güç birliği

Spread the love

Birleşik Krallık’ın ilham  veren genç modacılarının en yeni tasarımlarının  yanı sıra, Harvey Nichols’da moda severler ile buluşan  ünlü İngiliz markalarının  sergilendiği “Fashion is GREAT-GREAT  Moda Gecesi” İstanbul’da büyük ses getiriyor

büyük ses getiriyor. Birleşik Krallık ve Türkiye arasında var olan ticari ve kültürel ilişkilere yeni bir ivme kazandırmak için Birleşik Krallık Başkonsolosluğu tarafından yürütülen “GREAT” kampanyası, bu kez de podyumlara taşınıyor. Birleşik Krallık Başkonsolosluğu ve ünlü İngiliz markası Harvey Nichols’ın işbirliğiyle düzenlenen “Fashion is GREAT-GREAT Moda Gecesi”nde, Harvey Nichols mağazasında yer alan dünyaca ünlü İngiliz markalarının yanı sıra, İngiliz modasının en genç ve ilham veren tasarımcılarının koleksiyonları, Kanyon Alışveriş Merkezi’nde düzenlenen muhteşem bir şovla Türk moda severlerin beğenisine sunuluyor. Bu moda etkinliğinin öncesinde Birleşik Krallık Başkonsolosluğu’nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Birleşik Krallık Başkonsolosu Leigh Turner, Türkiye ile İngiltere arasında güçlü bağlar olmasından  büyük gurur duyduklarını belirtti. “GREAT kapsamında,

Türk ve İngiliz firmalarının işbirliklerini artırma hedefimizi, bu etkinlik aracılığıyla moda ve tasarım

alanlarında da sürdürüyoruz” diye konuşan Turner, “Bildiğiniz gibi İngiltere, moda ve tasarım kalitesinde, dünyanın önde gelen merkezi olmayı sürdürüyor. Moda endüstrisinin bu ülkede oluşturduğu büyüklük 21 milyar poundu aşmış durumda. Bu alanda iki ülke

arasında güzel işbirlikleri ve başarı hikayeleri bulunuyor. Amacımız GREAT kampanyasıyla bu rakamı artırmak, İngiliz ve Türk genç tasarımcılarına bu işbirliğinden doğan yeni kapıları aralamak” diye ekledi.

TÜRK YATIRIMCILARA OKYANUS ÖTESİ FIRSATLAR

Tekstil ve giyimde Türkiye’nin dünyanın 7’inci en büyük üreticisi ve Çin’den sonra Avrupa’nın en büyük tedarikçisi olduğunu hatırlatan Turner, bu iki güçlü ülkenin moda ve tasarımda oluşturacağı güçlü işbirliğinden doğacak birçok başarı hikayesi olduğuna değindi. Önde gelen Türk perakende markası Silk and Cashmere’in İngiltere’de açtığı mağazasının somut bir kanıt olduğuna da değinen Turner, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “İngiliz perakende sektörü büyüklük bakımından dünyada 3’üncü sırada. Bu durum Türk yatırımcılar için okyanus ötesinde fırsatlar doğduğuna işaret ediyor. Birleşik Krallık Başkonsolosluğu olarak, bu işbirliklerini desteklemek amacıyla birçok etkinliğe ve moda sohbetlerine ev sahipliği yapıyoruz. Ayrıca çeşitli işbirliklerimizle genç tasarımcıları ve girişimci fikirleri de desteklemeye devam ediyoruz.” Toplantıda söz alan Demsa Yönetim Kurulu Başkan Vekili Demet Sabancı Çetindoğan ise “GREAT projesi ve “Fashion is GREAT” etkinliği sayesinde; İngiltere ve Türkiye’nin her zamankinden daha fazla işbirliği içerisinde olacağına; ticari olarak moda sektöründe etkin olacağına ve yatırımların büyümesine yardımcı olacağına inanmaktayız. Ayrıca genç İngiliz tasarımcılarına destek vermek amacı ile bu koleksiyonları bir hafta boyunca Harvey Nichols içinde Türk müşterilerine sergiliyor olacağız. Hep ileriye bakan ve doğru yatırımları

ülkemize kazandırmak için uğraşan bir grup olarak yatırım hedeflerimizin içinde de İngiliz markalarıyla

işbirliğimizi güçlendirmek yer almaktadır” dedi.

TÜRKİYE GENÇ TASARIMCILAR İÇİN ÖNEMLİ BİR PAZAR

Buluşmada aynı zamanda, İngiltere moda sanayisi hakkında önemli bilgiler ve rakamlar da sunuldu.

Modada yüksek kalite ve üstün tasarımın merkezi olmaya devam eden ülkedeki giyim ve tekstil endüstrisinin ekonomiye yıllık katkısı 8,9 milyar pound değerinde. Moda endüstrisi de eklendiğinde bu rakam 21 milyar pounda ulaşıyor. Sadece Londra Moda Haftası, her yıl 20 milyon pound gelir sağlayıp, 100 milyon pound değerinde sipariş alıyor. 1 milyona yakın istihdam yaratan pazar, bu rakamlarla ülkedeki yayıncılık, otomotiv ve kimyasal endüstrilerinin yaklaşık iki katı büyüklüğüne ulaşırken, telekomünikasyon ve emlak sektörlerinin hemen arkasında yer alıyor. London College of Fashion ve Londra Moda Haftası gibi dünyaca ünlü eğitim kurumları ve etkinliklerine de ev sahipliği yapan İngiltere, bu konuda genç tasarımcıları da dünyaya kazandırmayı sürdürüyor. İngiliz tasarımcıların satışlarında yılda ortalama %20 artış yaşanıyor olması da, ülkenin verdiği desteklerin önemini artırıyor. İngiliz tasarımcıların ürettikleri tasarımların üçte ikisi

ihraç edilirken, başlıca pazarlar arasında Çin, Fransa, Hong Kong, İtalya, Japonya, Rusya, Orta Doğu ve Amerika’nın yanı sıra Türkiye de göze çarpıyor.