Sektör temsilcileri: “Ekonomiye odaklanalım”

Spread the love

2075Tekstil ve hazır giyim sektörlerinin aktörleri, ülkemizde gerçekleştirilen seçim sonuçlarını değerlendirdi. Ülkenin geleceği için ekonomik gelişmelere odaklanılması gerektiği vurgulandı. Sektör temsilcilerinin görüşleri şöyle:

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi: “Türkiye hızlı ve yoğun bir seçim maratonundan çıktı, “Sandıktan çıkana saygı duy” çağrısı demokratik toplumlarda büyük önem taşıyor. Sonuçlar ülkemize hayırlı olsun. Seçilen tüm belediye başkanlarını tebrik ediyorum. Tüm yerel yönetimlerin aldıkları oy oranlarını gözetmeksizin ilgili tüm yerleşim yerlerine aynı standartlarda belediyecilik ve yerel hizmet götüreceklerine inanıyorum. İhracat, bir ilin ve ilçenin ekonomisine büyük fayda sağlıyor. Bu bağlamda, tüm yerel yönetimlerden, ihracata daha fazla önem vermelerini ve ihracatçı firmaları desteklemelerini istiyoruz. Belediye başkanlarımızdan bölgeler arasındaki eşitsizlik farklarını gidermelerini, kendi bölgelerindeki ihracatı geliştirmeye yönelik başarı kriterleri belirleyerek takip etmelerini ve ihracatın önemini bir kez daha vurgulamalarını bekliyoruz. Yoğun seçim gündeminin ardından bugünden itibaren tüm Türkiye’yi tekrar ekonomi ve ihracat gündemine yeniden dönmeli. Türkiye büyük bir demokrasi sınavını daha başarıyla geçti. Halkımız yoğun bir katılımla demokratik iradesini sandıkta ifade etti. Artık şimdi ivedilikle gerek siyaset kurumunun gerekse toplumun tüm kesimlerinin yeniden ekonomiye odaklanmasını istiyoruz. Şimdi sırada uzun vadeli sınavlarımız var. Bu sınavlara şimdiden sıkı bir şekilde hazırlanmak gerekiyor. Son dönemde yaşadığımız olayların tortularını geride bırakalım, geleceğe bakalım. Ülkemizin temel gündemi rekabet gücünün geliştirilmesi olmalıdır.”

İstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi:  “Seçim sonuçlarının ülkemize hayırlı olmasını diliyoruz. Ülkemizin devamlı seçim ortamında kalması ekonomide tahribatlara yol açıyor. Artık bu atmosferden çıkıp, 2014’ün kayıp yıl olmaması için ekonominin önünde bekleyen sorunlarla ilgili kararların hızla alınması gerekiyor. Bu çerçevede Türkiye’nin ekonomik programını ve büyüme planlarını gecikmeksizin revize etmesi lazım.  Geçtiğimiz dönemde Türkiye’nin de dahil olduğu gelişmekte olan ülkelerde yaşanan sıkıntıların tekrarlanmaması için hızlı bir şekilde ekonomiye odaklanmalıyız.  Önümüzde Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler var. Genel seçimleri erkene alır, gerekli ekonomik tedbirleri hayata geçirebilirsek,  2015 Türkiye için parlak bir yıl olabilir. Öte yandan bu yıl ekonominin kurtarıcısı ihracat olacaktır. Bu nedenle ihracatçıların desteklenmesi gerekiyor. Başta KDV tebliği olmak üzere seçim döneminden dolayı 2 aydır bürokraside bekleyen birçok hazırlığın bir an önce bitirilmesini bekliyoruz.”

TÜRKİYE’NİN ÇARKLARI HALKIMIZIN ZENGİNLİĞİ İÇİN DÖNMELİ

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı (TGSD) Cem Negrin: “Yaklaşık 10 yıldan bu yana global dünyada yıldızı sürekli parlayan Türkiye, son dönemde gelişmiş ülkelerin eleştiri oklarını üzerine çekti. Gezi olaylarıyla başlayıp bugüne gelinen süreçte, arzu etmediğimiz başlıklarla dünya gündeminde yer bulduk. Genel seçim havasında sürdürülen yerel seçimler, siyasal gerginlikler, on binlerce insanın katılımıyla kaldırılan cenazeler, kaset savaşları ve yasaklamalar Türkiye’nin geleceğine katkı sunmadı. Gerilimin ülkemize hiçbir şey kazandırmadığını gördük. Bugün artık seçim bitti. Şimdi yeni ve güzel şeyler söyleme zamanı. Şimdi bir gün bile gecikmeksizin bu kasvetli havadan çıkıp, daha çok üretim, daha çok çalışan, daha çok ihracat için, yeniden dört elle işimize sarılmamız gerekiyor. Öncelikle faizlerin gerileyip dövizin düşmemesi sağlanmalı. Ayrıca ihracattaki artış trendini koruyup, cari açığı aşağı çekmemiz lazım. Türkiye ekonomisinin çarkları, bizleri gelişmiş ülke sınıfına taşıyacak, güçlü, özgürlükçü ve halkına zenginlik vadeden bir gelecek için dönmeli.”

EKONOMİ ÖNE ÇIKACAK, TÜRKİYE HEDEFLERİNE ODAKLANACAK

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan: Demokratik bir seçim dönem geçirdik. Demokrasimizin daha da güçlendiğini görmekten mutluluk duyuyoruz. Önümüzdeki dönemde Türkiye olarak çok daha güçlü hedeflere yöneleceğiz.  Başarılı bir seçim döneminin ardından şimdi ekonomi öne çıkacaktır.  Bu iklim içinde marka ekonomisini geliştirmek, ülkemize sağladığı katkıyı daha da artırmak için çalışacağız. Türk perakende sektörü olarak uluslararası alanda “Türk markası” algısını yerleştirirken, “güçlü Türkiye imajına” da katkıda bulunmaya devam edeceğiz. Çünkü globalleşen dünyada bir ülkenin markaları kadar zengin olduğunu biliyoruz. Güçlenen yerli markalarımız, Türkiye’nin halen en önemli sorunu olan istihdam probleminin çözülmesine katkı sağladığı gibi Türkiye’nin dünyadaki imajının güçlenmesine de destek olacaktır.