Sektörün rotası yeni pazarlar

Spread the love

02Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD), sektörün ihracat hızını kesmemek için rotasını yeni pazarlara çevirdiğini açıkladı. 

Türk ev tekstili sektörünün yüzde 98’ini tek çatı altında toplayan ve 13 milyar Dolarlık üretim gücünü temsil eden Türkiye Ev tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TETSİAD), sektörün bavul ticareti ile birlikte 5,5 milyar Dolar civarına ulaşan ihracat rakamını 2015’te istikrarlı olarak yukarılara taşımak için tedbiri elden bırakmıyor. Türk ev tekstili sektörünün 2014 yılı ihracatını değerlendiren TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık, Avrupa Birliği ülkelerinde yaşanan ekonomik sorunların onarılmasını sabırla beklediklerini, ancak yakın bir gelecekte pozitif yönde gelişme olabileceğini düşünmediklerini belirterek “AB pazarında yaşanan sorunlara” dikkat çekti. Her türlü olumsuzluğa rağmen, AB pazarında Türkiye’nin payını artırmak için gerekli girişimlerin yapıldığını ve tanıtım çalışmalarının daha yoğun olarak sürdürüleceğini söyledi. Başkan Küçükçalık; ekonomik sorunlar yaşayan ülkelerin, Türk ev tekstili firmalarını olumsuz etkileme ihtimaline karşı sektörün yeni pazarlarda arayışta olmasını, Uzakdoğu, Afrika ve Güney Amerika ülkeleri gibi yeni pazarlara yönelmesinin gerekliliğine dikkat çekti. TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık, tüm bunların yanı sıra komşu ülkelerde yaşanan siyasi belirsizliklerin de sektör bileşenlerine olumsuz etkilerini azaltmak için yeni pazarlara açılmanın öneminin altını çizdi. Türk ev tekstili sektörü için dış pazarın genişlemesi amacıyla tespit edilen yeni hedef ülkeler arasında Japonya, Çin, Meksika, Şili, Brezilya, Fas, Tunus, Cezayir, Libya, Kenya, Tanzanya, Etiyopya, Nijerya, Gana,  Angola ve Güney Afrika yer alıyor.

 

TÜRK EV TEKSTİLİ DÜNYA İKİNCİLİĞİ YOLUNDA

İhracatının yaklaşık yüzde 50’sini Avrupa’ya yapan ve her yıl yüzde 12-13 ihracat artışı sağlayan Türk ev tekstilinin bu yıl yüzde 4’lük bir oranla yetinmek durumunda kaldığını ekleyen Yaşar Küçükçalık, bu kayıpta Avrupa’nın yanı sıra Rusya, Suriye, Irak ve İran’da yaşanan ekonomik sorunların da etkisine dikkat çekiyor. İhracat artışındaki yavaşlamanın 2015 yılında pozitif yönde ivme kazanmasının yolunun, yeni pazarlara açılmaktan geçtiğini belirten Yaşar Küçükçalık, özellikle Uzakdoğu, Afrika ve Güney Amerika pazarlarının bu sorunları aşmada en önemli bölgeler olduğunu belirtiyor. TETSİAD Başkanı Küçükçalık, “Söz konusu pazarlara daha çok girebilmek ve pazardaki payımızı artırmak amacıyla, hedef ülkelerde etkin tanıtım yapılacağını ve ikili görüşmelerle de önümüzün açılması için çalışma yapılacağını“ vurguluyor.

 

TETSİAD EV TEKSTİLİ 2014 İHRACAT RAKAMLARINI AÇIKLADI

Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD), TÜİK verileri ile birlikte derlediği raporda, 2014 yılı Türk ev tekstili ihracat rakamlarını açıkladı. TETSİAD’ın raporuna göre 2014’te de ev tekstili ihracatı, geçen yıla göre hız kesmeyerek 3 milyar 330 milyon Dolar seviyesinde gerçekleşti. Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD)’ın 2014 yılını değerlendirdiği raporda ev tekstili ihracatının 3.326.946.668 Dolar olarak gerçekleştiği belirtilirken, 8 milyar 540 milyon Dolarlık toplam tekstil ihracatının içerisinde ev tekstilinin payı yüzde 38,96 olarak belirlendi. İhracat ürün grupları arasında havlu ve bornozlar başı çekerken, ülkelere göre dağılımda Almanya, Rusya Federasyonu ve ABD ilk üçü paylaştı. Özellikle Rusya’da yaşanan ekonomik sorunlar sonrası, yapılan ihracatta 2013’e göre önemli kayıplar yaşandığı gözlenirken, Romanya, İran ve Hollanda, 2014’te Türk ev tekstili sektörünün ihracatını en fazla artırdığı ülkeler oldu. Türkiye’nin ev tekstili ihraç ettiği ilk 20 ülke şöyle sıralanıyor: Almanya, Rusya Federasyonu, ABD, İngiltere, Fransa, Hollanda, İtalya, Ukrayna, Polonya, İran, Romanya, Irak, Suudi Arabistan, Cezayir, İspanya, Belçika, İsrail, Avusturya, Estonya ve Bulgaristan.