Sürdürülebilir elyaf inovasyonu TENCEL™ 30. yılını kutluyor

Spread the love

Lenzing’in tekstil sektöründeki amiral markası TENCEL™ bu yıl elyaf inovasyonunun otuzuncu yılını kutluyor. 1992 yılından bu yana tekstil değer zincirindeki şirketleri daha çevre dostu ve sürdürülebilir uygulamaları benimsemeleri için destekleyen TENCEL™, “1992’den beri iyi hissettiren elyaflar” temasıyla yıl boyunca birçok etkinlik düzenleyecek.

 Yenilenebilir ağaçlardan çevreye duyarlı bir şekilde üretilen TENCEL™ elyaflar bu yıl otuzuncu yılını kutluyor. Bu başarıda TENCEL™’in tedarik zinciri ortaklarıyla kurduğu uzun soluklu güven ve destek ilişkisinin büyük payı olduğunu belirten Lenzing Yönetim Kurulu Üyesi Robert van de Kerkhof, “30 yıl önce piyasaya sürüldüğü günden bu yana TENCEL™’i tekstil endüstrisi için bir çözüm ortağı olarak öngördük. Tekstil endüstrisinin daha fazla sürdürülebilirlik ve şeffaflık konusunda attığı yeni adımlarla beraber gelişen TENCEL™, arka planda katkı sunan bir marka olmaktan öncü role sahip bir oyuncu olmaya doğru evrildi ve hizmetlerinin kapsamını elyaf üretiminden yenilikçi dijital teknolojilere doğru genişletmeyi başardı. TENCEL™ markası bugüne kadar önde gelen küresel moda ve ev tekstili markaları için yüksek kaliteli sürdürülebilir elyafların “güvenilir tedarikçisi” olarak sektör genelinde beklentilerin de ötesine geçti. Bu büyük hedefe ulaşmış olmak bizi çok mutlu ediyor. Önümüzdeki otuz yılda ve daha uzak gelecekte de sürekli olarak inovasyona öncülük etmeye ve daha güçlü iş birliklerine imza atmaya devam edeceğiz” dedi.

Dijital teknolojiler sayesinde tedarik zincirleri artık daha şeffaf

TENCEL™, 2018’den bu yana kendisini perde arkasında faaliyet gösteren tedarik zincirine entegre bir elyaf markası olmak yerine tüketiciye hitap eden bir içerik markası olarak yeniden tanımlamayı başardı.  Bu başarı sayesinde bugün TENCEL™, dünya çapında 300’den fazla markayla birlikte tüketici odaklı çeşitli kampanya iş birliklerine imza atıyor. Sürdürülebilir bir elyaf üreticisi tarafından oluşturulan ilk e-ticaret kanalı olan TENCEL™ eShop’un 2021’de gerçekleşen lansmanı, TENCEL™’in marka ortaklarıyla olan güçlü ilişkilerinin ve tüketicileri bilinçli alışveriş konusunda teşvik etme kararlılığının da bir sonucu oldu. TENCEL™, “Önce dijital” stratejisinin bir parçası olarak, tekstil üretimi sırasında çevresel etkiyi azaltan tescilli teknolojilere büyük yatırımlar yaparak paydaşların sürdürülebilirlik ivmesini destekleyen platformlar geliştirdi. TENCEL™, elyaf tanıma teknolojisinin piyasaya sürülmesinden, Lenzing Online Markalama (E-Branding) Servisi platformu aracılığıyla sunulan kumaş sertifikasyonu ve lisans hizmetlerine kadar, tedarik zincirinin tüm ölçeklerde şeffaflığının sağlanması hedefine yönelik itici güç görevini üstlendi. Üreticiler, markalar ve sivil toplum kuruluşları gibi sektörler arası iş birliğini gelecekte de en büyük önceliği olarak gören TENCEL™, tekstil endüstrisinde tedarik zinciri şeffaflığına ve dijitalleşmeye öncülük etmeye devam edecek. Genious Group Kurucusu ve Başkanı Adriano Goldschmied, “TENCEL™, döngüsellik ve düşük karbon emisyonlarına yönelik çözümleriyle modadaki çevreci stratejinin cevabıdır. TENCEL™ markasıyla ilk kez yaklaşık 30 yıl önce, denime daha feminen ve samimi bir çizgi eklemek istediğim bir dönemde tanışmıştım. TENCEL™’den o kadar etkilendim ki, onunla tekstil ve denim endüstrisinde devrim yaratan eksiksiz bir koleksiyon tasarladım. Konfor ve sürdürülebilirliğin vazgeçilmez unsurlar olarak kabul edildiği günümüzde, TENCEL™ elyaflar da hepimiz için vazgeçilmez” dedi.

 Tekstil endüstrisinde karbon-sıfır hedefine doğru

TENCEL™, tedarik zincirinin şeffaflığını artırmanın yanı sıra 2050 yılına kadar net sıfır emisyon hedefine ulaşmayı taahhüt ediyor. 2020 yılında sektördeki ilk sıfır karbon TENCEL™ elyafları piyasaya sürüldü. 2021 yılında ise REFIBRA™ teknolojili elyaflar da dâhil edilerek sıfır karbon hedefinin kapsamı hızlı bir biçimde genişletildi. Lenzing, markaların özel elyaflara yönelik artan talebini öngörerek iddialı büyüme planıyla üretim imkânlarını da güçlendiriyor. Bu plan doğrultusunda 2022’nin başlarında Tayland’da dünyanın en büyük Lyocell üretim tesisi açılacak. Lenzing Global Tekstil Bölümü Başkan Yardımcısı Florian Heubrandner, şunları söyledi: “2022 yılında da tekstil ve moda sektörlerinde fark yaratan sıfır karbon inovasyonlarımızın geliştirilmesine odaklanacağız. Önümüzdeki on yıl boyunca da 2050 vizyonumuzu gerçekleştirmeye yönelik sürdürülebilirlik odaklı inovasyonlara imza atacağız. 30 yıldır ortaklarımız ve iş arkadaşlarımızla çalışmak bizim için memnuniyet verici bir deneyimdi. Önümüzdeki 30 yılda da yeni başarılar elde etmek için sabırsızlanıyoruz”.

Lenzing Global Pazarlama ve Markalaşma Birimi Başkan Yardımcısı Harold Weghorst ise “30 yıldır geldiğimiz aşamayı kutlamak amacıyla, TENCEL™ dünyanın her yerinde marka, çalışan ve tüketici etkinlikleri düzenleyerek, “1992’den Beri İyi Hissettiren Elyaflar” kampanyası kapsamında değişimin savunuculuğunu üstlenecek. Gerçek anlamda şükran duyduğumuz ortaklarımızın destekleri ve iyi niyeti olmadan bu girişimleri gerçekleştiremezdik. Önümüzdeki dönemde #MakeItFeelRight kampanyası ve TENCEL™ X kampanyası gibi devam eden girişimlerimiz üzerinden de marka ortaklarımızı ve tüketicilerimizi sürdürülebilirlik yolculuklarında desteklemeye devam edeceğiz” dedi.

#Lenzing #TENCEL #elyaf # sürdürülebilirüretim #çevre #tekstil #moda #düşükkarbon #inovasyon #iplik