Tekstil Sektöründen Küba Ve Dominik Cumhuriyeti Çıkarması

Spread the love

Yılda 200’ün üzerinde ülke ve bölgeye ihracat gerçekleştiren Türk tekstil sektörü, hedef ülkeler stratejileri kapsamında Küba ve Dominik Cumhuriyeti’ne bir dizi ziyaret gerçekleştirdi. Türk tekstil sektörünün
hedefleri hakkında bilgi veren İTHİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öksüz, “İhracat potansiyelimizin yüksek olduğu uzak ülkelere odaklanmaya devam edeceğiz” dedi. Yılda 200’ün üzerinde ülke ve bölgeye ihracat gerçekleştiren Türk
tekstil sektörü, hedef ülkeler stratejileri kapsamında Küba ve Dominik Cumhuriyeti’ne bir dizi ziyaret gerçekleştirdi. Türk tekstil sektörünün hedefleri hakkında bilgi veren İTHİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet
Öksüz, “İhracat potansiyelimizin yüksek olduğu uzak ülkelere odaklanmaya devam edeceğiz” dedi.

Kurulu Üyelerini ağırladığı ziyarette iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin geliştirilmesi amaçlandı. Küba Dış Ticaret ve Dış Yatırım Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı, Turizm Bakanlığı ile de toplantılar gerçekleştiren İTHİB heyeti, Küba’da yerleşik tekstil işletmelerinde yerinde incelemelerde bulunuldu. Dominik Cumhuriyeti’nde
ise Santo Domingo Büyükelçisi Yeşim Kebapcıoğlu, Dominik Cumhuriyeti Ticaret Bakanı ile de görüşmeler gerçekleştirilerek, fabrika ziyaretleri yapıldı. Küba ve Dominik Cumhuriyeti’ne gerçekleştirilen ziyareti değerlendiren İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı Ahmet Öksüz, “Küba ve
Dominik Cumhuriyeti devletlerinde ikili ticari ilişkilerimizin gelişmesi amacıyla birçok görüşme gerçekleştirdik. Çok verimli bir program geçirdik. Önümüzdeki günlerde bu görüşmeleri ticaret potansiyeline dönüştürmek için ticaret
heyeti ve alım heyeti gibi organizasyonlar da düzenlemeyi planlıyoruz.” dedi. ‘Türkiye’ye değer kazandırmaya devam ediyoruz’ Yılda 200’ün üzerinde ülke ve bölgeye ihracat gerçekleştiren Türk tekstil sektörünün 2022 yılını
bir önceki yıl ile aynı seviyede yani 12,9 milyar dolarlık ihracatla kapattığını hatırlatan Ahmet
Öksüz, şunları söyledi: “Yaşanan deprem felaketinden tekstil sektörümüz de oldukça etkilendi. Ancak yaralarımızı sarmak, toparlanmak için aksiyonlar almaya başladık. Üretmeye, küresel tekstil sektörüne ve Türkiye’ye değer
kazandırmaya devam ediyoruz. Mesajımızı bu yıl en gür sesimizle dile getireceğiz. 2023

yılında da 13 milyar dolar değerinde ihracat seviyemizi korumayı hedefliyoruz. 2023’teki en
önemli hedeflerimizden birisi potansiyelimizin altında pazar payına sahip olduğumuz ülkelere
özel organizasyonlar gerçekleştirmek. Dominik Cumhuriyeti ve Küba gibi ihracat potansiyelimizin yüksek olduğu uzak ülkelere odaklanmaya devam edeceğiz. Gerçekleştirdiğimiz heyetler kapsamında üst düzey bir ilgi ile karşılaştık. Muhataplarımızı Türkiye’nin en büyük tekstil fuarı konumundaki Texhibition İstanbul Kumaş, İplik ve Tekstil Aksesuarları Fuarımıza davet ettik” diye konuştu. 80 milyar dolarlık yıllık üretim Türkiye’nin tekstil ve hazırgiyim sektörlerinde elyaftan nihai hazır giyim ürüne kadar tüm üretim aşamalarını başarıyla üretebildiğini kaydeden Ahmet Öksüz, “Türkiye, iç piyasanın
tüm taleplerini karşılamanın yanında, bunu ihraç edebilen dünya üzerindeki birkaç ülkeden biri. Bu bizim ayrıcalıklı olduğumuz ve rekabet avantajı sağladığımız bir durum. Tekstil ve hazırgiyim
sektörlerimizin 80 milyar dolar değerinde yıllık üretimi bulunuyor” diye konuştu.