Türk tekstiline Adriana Lima dopingi

Spread the love

İş tatili konseptiyle dünyada ilk kez uygulanan bir satış modeline imza atan Dosso Dossi Fashion Show, ünlü isimlerle Türk tekstil sektörünü dünyaya tanıtıyor.

Bu yıl Victoria’s Secret meleklerinden Adriana Lima’nın katılımıyla gerçekleştirilen organizasyona 5 bin yabancı tekstil alıcısı katıldı. Anadolu’dan butik mağazaların da alım için katıldığı organizasyondan 40 milyon dolar ciro bekleniyor. İşadamı Hikmet Eraslan tarafından geliştirilen “İş Tatili” konsepti altında yerli tekstil üreticilerini yabancı alıcılarla biraraya getiren Dosso Dossi Fashion Show, Antalya Expo Center’da başladı. Bu yıl 15’incisi yapılan organizasyonda 150 firmanın yeni sezon ürünleri 30 ülkeden gelen 5 bini yabancı toplam 5 bin 500 alıcıyla bir araya getirildi. Her bir firmanın en az 15 bin dolarlık alım garantisiyle katıldığı Dosso Dossi Fashion Show, tekstil sektörüne 40 milyon dolar, Antalya
turizmine ise 5 milyon dolar gelir sağlıyor. Bir hafta süren Dosso Dossi Fashion Show, en durgun zamanında Laleli, Osmanbey, Merter ve Çağlayan tekstil piyasasına büyük bir canlılık getiriyor. Türkiye’nin en büyük tekstil organizasyonu olan Dosso Dossi Fashion Show, tekstil ve turizm sektörüne sağladığı katkıların yanı sıra ağırladığı ünlü isimlerle de Türkiye’nin tanıtım ofisi gibi çalışıyor. Dosso Dossi Fashion Show’da bir hafta süre ile dünyaca ünlü sanatçıların konserleri gerçekleştirilirken, yaklaşık 400 mankenin görev aldığı 45 ayrı defile düzenlendi. Antalya’da Expo Center’da 9 Ocak’ta düzenlenen defileye dünyaca ünlü Top Model Adriana Lima katıldı. Norm, Life Time, Velvet ve Awoss firmalarının hazırladığı özel giysileri podyumda sergileyen Adriana Lima’ya Emina Sandal da şarkılarıyla eşlik etti. Lima’nın Antalya’ya gelmeden önce twitter’dan attığı mesaj yaklaşık 800 bin takipçisi tarafından görüldü. Organizasyonda; Dünyaca ünlü performans grubu Kazaky, Ruslar’ın en ünlü şarkıcısı Dima Bilan ve Türk pop müziğinin ünlü isimlerinden Mustafa Sandal sahne aldı. Gecenin sunuculuğunu ise Kızıl Ajan lakaplı Anna Chapman yaptı.

ANADOLU’DAN İLK KEZ KATILIM SAĞLANDI
Dosso Dossi Fashion Show’a yabancı tekstil alıcılarının yanı sıra bu yıl ilk kez Anadolu’dan da firmaların alım için katıldığını belirten Dosso Dossi Fashion Show Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan “Yabancı tekstil alıcılarına sağladığımız tüm imkanları yerli butik sahiplerine de tanıyacağız. Yerli mağaza sahipleri kapı kapı günlerce dolaşarak ulaşamayacakları binlerce ürüne bir anda sahip olabilecekleri gibi sezona rakiplerinden daha karlı ve iyi bir vizyonla girecekler” dedi. Katılımcı firmaların yıllık cirolarının yaklaşık yüzde 40’ını sadece Dosso Dossi Fashion Show’da gerçekleştirdiğine dikkat çeken Eraslan, organizasyona Balizza, Gizia, Icon, Romano Botta, Behçetti gibi tekstil sektörünün önde gelen firmalarının katılım sağladığını söyledi. Dosso Dossi Fashion Show’un Osmanbey, Laleli, Çağlayan ve Merter’deki tekstilciler için ciddi öneme sahip olduğunu belirten Eraslan, “Dosso Dossi Fashion Show’a katılan, tekstil firmaları bir etkinlikte 100 bin dolar ile 2 milyon dolar arasında ciro yaparken alıcılar ise, 15 bin dolar ile 400 bin dolar arasında alım gerçekleştiriyorlar. Biz fuarımızdaki standları 25 bin dolara kiralıyoruz. Ancak 100 bin dolarlık alım garantisi veriyoruz. Bu kadar satış yapamayan olursa stand ücretinde yüzde 20 indirim yapıyoruz. Sistemimiz tekstilcilerden büyük ilgi görüyor. Sektörde sadece bize iş vermek için kurulan firmalar var. Hazır giyimcilerin yanı sıra yan sanayiciler de fuara katılmak istiyor, önümüzdeki yıllarda bu firmalara da yer vermeyi düşünüyoruz” dedi.

ANINDA SİPARİŞ ANINDA ÖDEME KOLAYLIĞI 
Dosso Dossi Fashion Show’un normal fuarlardan farklı olduğuna dikkat çeken Eraslan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Dosso Dossi Fashion Show, doğrudan
alım yapılan, iş garantili ve tatille işi aynı anda sunabilen bir organizasyon. Bu yönümüzle dünyada bir ilki gerçekleştirdik. Fuar alanında kurulan kioslarda müşteri sipariş verir vermez, sipariş üretici firmaya ulaşıyor. Biz hemen tekstilciye siparişin parasını ödüyoruz. Ürünü de bizim garantimizde alıcıya ulaştırıyoruz. Böylece fuar süresince ne kadar ciro gerçekleştirdiğimizi dakikası dakikasına görebiliyoruz, herşey kayıt altında. Biz alıcıyla satıcı arasında bir nevi banka işlevi görüyoruz. Yılda 2 kez gerçekleştirdiğimiz organizasyonla tekstil sektörüne yılda 80 milyon dolar katkıda bulunuyoruz.”