Türkiye’den Uzak Doğu’ya 150 milyon dolarlık deri ihracatı

Spread the love

4-6 Eylül tarihleri arasında Şangay’da düzenlenen llChinaLeatherExhibition (Çin Deri Fuarı-ACLE)’ye odak ülke olarak katılan Türkiye, Uzakdoğu ile deri alışverişini en üst seviyeye taşımayı hedefliyor. Deride kalite ve tasarımın adresi olan Türkiye, 62 firmayla katıldığı fuarda İtalya’yı geride bırakmayı başardı.

Çin ekonomisinin k albinin attığı şehir Şangay’da her yıl düzenlenen “AllChinaLeatherExhibition” (Çin Deri Fuarı-ACLE)’nin bu yılki odak ü lkesi
Türkiye oldu. 4 -6 Eylül tarihleri arasında gerçekleşen ve deri, deri kimyasallarıyla deri makineleri sektörlerinden yüzlerce firma için dünyanın en önemli uluslararası buluşma platformlarından olan fuara TürkiyeÇin’de “Deride Türk  Etkisi”ni sergilemeyi başardı. 1998’den bu yana düzenlenen fuar, katılımcı firmalara Çin’deki devasa pazara ihracatın da kapılarını aralıyor. Toplam 41 ülkeden 1300’ü aşkın firmanın katıldığı fuara 62 Türk firmasıyla katılan Türkiye böylece, İtalya’yı da geride bırakarak, ev sahibi Çin’den sonra en yüksek katılımı sağlayan ülke oldu. Bu yılın ilk yarısında Hong Kong’ta düzenlenen “APLF-Asya Pasifik Deri Fuarı”nın da odak ülkesi olarak Uzakdoğu’yu etkilemeyi başaran Türkiye, bu kez yine odak ülke olarak katıldığı ACLE’dede Çin deri pazarını ve tüketicilerin gönlünü fethetti. Deri Tanıtım Grubu (DTG) öncülüğünde bu önemli fuara katılan Türk firmaları, fuarla birlikte Türkiye ve Uzakdoğu arasındaki deri alışverişinin de olumlu etkilenmesini bekliyor.

TÜRK DERİSİNE UZAKDOĞU İLGİSİ ARTIYOR
İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) ve Deri Tanıtım
Grubu (DTG) Başkanı Lemi Tolunay, Çin’e giriş kapısı olarak gördükleri bu fuarda Türkiye’nin “odak ülke” olmasından duydukları memnuniyeti dile getirdi. Türkiye’nin deri sanayinde üretim ve ihracatta lider ülkeler arasındaki yerini aldığını belirten Tolunay, Avrupa’daki birçok rakip ülkeyi geride bırakarak, ikincilik koltuğuna oturduğunu paylaştı. “TurkishLeatherBrands” olarak teknoloji, tasarım ve kalite açısından dünyanın önemli deri üreticileri a rasındaki yerini aldıklarını vurgulayan Tolunay, yüksek kalite ve şık t asarıma sahip çevreye duyarlı üretimin ihracat gücüne de olumlu katkılarından bahsetti. Tolunay, sektörün 2011 yılını 1.44 milyar dolar ihracatla kapattığını belirtirken, Türkiye’nin deri ihracatında 2023 hedefinin de 10 milyar dolar olduğunu hatırlattı. Bu hedefe ulaşılmasında Çin’in Türk deri sektörü için önemli bir noktada durduğuna değinen Tolunay, iki ülke a rasındaki ticari ilişkilerin her geçen gün geliştiğine dikkat çekti. Yılın ilk yarısında, Çin’in Haining şehrinden devlet yetkililerinin de katıldığı bir heyetin İstanbul ve İzmir’de ziyaretlerde bulunduğuna değinen Tolunay, “Fuar öncesinde DTG yönetimi olarak biz de Haining’i ziyaret ettik. Haining ile Türk deri sektörü a rasında bilgi a lışverişi ve ticari faaliyetin geliştirilmesi için önemli bir adım atılmış oldu” dedi.

LÜKS TÜKETİME TALEP YÜKSELİŞTE
Bu gelişmelerin sadece Çin’le sınırlı kalmayacağını ekleyen Tolunay, “İhracat
yaptığımız önemli pazarlar arasında, Çin ve Hong Kong başta olmak üzere,
Uzakdoğu ülkeleri de bulunuyor. Çin’e 2011’de deri ihracatımızda yüzde 80
oranında artış yakalanmış olması, Çin pazarının kalitesi ve tasarımıyla ön plana
çıkan Türk derisine ilgisinin arttığının en büyük göstergesi oldu. Hong Kong
ve diğer bölge ülkeleri de eklendiğinde Uzak Doğu’ya toplam deri ihracatımız
125milyon dolara yaklaşıyor. Hedef 2013 yılında Uzakdoğu’ya deri ihracatında 150 milyon dolara ulaşmak” diye konuştu. Asya pazarının diğer önemli ülkeleri
Güney Kore ve Japonya’nın dünya deri ve deri ürünleri ithalatında ön sıralarda
yer aldığını belirten Tolunay, “Lüks tüketimin zirvede olduğu bu bölgeler,
aynı zamanda girilmesi ve tutunması zor bir pazar olarak Türk deri ve deri
ürünleri sektörü tarafından keşfedilmeyi bekliyor” dedi.

“TÜRK DERİ FİRMALARI”YLA GELECEĞE YOLCULUK
Şangay’da DTG standında katılımcıları bekleyen bir diğer sürpriz de, ünlü modacı Bora Aksu’nun hazırladığı enstalasyon çalışmaları oldu. Tasarımlarıyla
uluslararası moda dünyasından tam not alan ve böylece Londra başta olmak
üzere birçok Avrupa ülkesinin moda haftalarında fırtınalar estiren Bora
Aksu’nun enstalasyonu Hong Kong’un ardından Şangay’da da büyük ilgi topladı. “TurkishLeatherBrands”in tasarımdaki iddiasını ortaya koymak için oldukça etkili bir çalışma hazırladığını paylaşan Aksu, “Geleceğin yolcuları- FutureTravellers” başlıklı çalışmasında, insanlık tarihi kadar eski ama aynı zamanda günümüz teknolojisinden bağımsız düşünülemeyecek kürk ve deri sektörünün Türkiye’de geldiği noktayı yansıtmayı hedeflediğini açıkladı.