Türkiye’ye “ Stratejik İşbirliği ” Çağrısı

Spread the love

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi 4 marka ve 8 tasarımcı ile ilk kez milli katılım sağlanan dünyanın en büyük erkek moda fuarı Pitti Uomo’da misafir ülke olarak lanse edilen Türkiye’nin büyük ilgi gördüğünü belirtti.

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, dünyanın en büyük erkek giyim fuarı olan Pitti Uomo’da, Türkiye’nin üretim kadar tasarım gücünü de ortaya koyduklarını belirterek, “Bir dönem kapısından içeri adım atamadığımız Pitti Uomo’da misafir ülke olarak ağırlandık. Tüm dünyada moda ve tasarımın efendisi olarak bilinen İtalyanlar’dan ‘stratejik işbirliği ’ daveti aldık” dedi. Pitti Uomo’ya İHKİB’in 4 marka ve 8 tasarımcı ile ilk kez milli katılım sağladığını bildiren Hikmet Tanrıverdi, fuarın kapılarının ardına kadar Türk markalarına ve tasarımcılarına açıldığını söyledi. Tanrıverdi, fuara katılan Avva, Hatemoğlu, Kiğılı ve Ramsey’in yanı sıra Türkiye’nin önde gelen tasarımcılarından Elif Cığızoğlu, Zeynep Tosun, Aslı Filinta, Niyazi Erdoğan, Hatice Gökçe, Deniz Kaprol, Emre Erdemoğlu’nun büyük ilgi gördüğünü söyledi.

GLOBALLEŞME YOLUNDA KIRILMA NOKTASINDAYIZ

Türkiye’nin “guest national” (misafir ülke) olarak lanse edildiğini ve tasarımcıların çalışmalarının özel trend alanında sergilendiğini ifade eden Hikmet Tanrıverdi, fuarda “ev sahibi” derecesinde ilgi gördüklerine dikkat çekti. Tanrıverdi, şöyle devam etti: “Türkiye’nin moda endüstrisindeki imajı sürekli yukarıya doğru çıkıyor. 4 marka 8 tasarımcıyla katıldığımız Pitti Uomo’yu izlemek için binin üzerinde vatandaşımız Floransa’ya akın etti. Türk hazır giyim sektörü olarak global oyuncu olma yolunda bir kırılma noktasını yaşıyoruz. Türkiye’nin ihracat pazarında Avrupa ön sıralarda yer alıyor. Türkiye ucuz ve kalitesiz Uzak Doğu pazarı yerine İtalya gibi tasarım yönüyle ön plana çıkıyor. Üretimde yakaladığımız mutlak başarıyı tasarıma da taşımak için çalışıyoruz. Modanın efendisi İtalyanlardan gelen stratejik işbirliği çağrısı gittiğimiz yolun doğruluğunu gösteriyor.” Hikmet Tanrıverdi, Çin ile Türkiye arasında yüzde 30 fiyat farkı olduğunun altını çizerek, her şeyin fiyat odaklı olduğu bir dönemde Avrupa’nın yüzünü yeniden Türkiye’ye dönmesinin altında tasarım ve üretimde yakalanan başarının payının büyük olduğunu ifade etti. İtalya ile stratejik ortaklık çerçevesinde sağlanacak işbirlikleri sayesinde Türkiye imajının çok daha güçleneceğini anlatan Tanrıverdi, Türk moda endüstrisinin geri dönülmez bir yolda hızlı yol aldığını vurguladı. Tanrıverdi, “Çin ile Türkiye arasındaki yüzde 30’luk fiyat farkı, bu işbirliği ile çok daha yukarılara çıkacak. Tasarım odaklı ürünler sayesinde yüksek katma değer elde edip, Türkiye’nin zenginleşmesine katkı sağlayacağız” dedi.

VOLKAN ATİK: KAPISI SERT FUARA GÜÇLÜ GİRDİK

İHKİB Fuarlar Komitesi Başkanı Volkan Atik ise Pitti’nin “kapısı sert” bir fuar olduğunu vurgulayarak, “Pitti Uomo yetkilileri, Türk firmalarını, markalarımızı ziyaret edip, yerinde inceleyerek fuara öyle kabul ettiler. 2014 yaz koleksiyonunun yani bir yıl sonrasının sergilendiği bir fuarda yer almak kadar çıtayı sürekli yukarıda tutmak da önemli. İHKİB olarak markalarımızı ve tasarımcılarımızı her zaman destekliyoruz. Bundan sonra da fuarlara giderken birlikte hareket edip, katıldığımız organizasyonlarda Türkiye’miz adına fark oluşturmayı amaçlıyoruz.” Erkek giyimde kendini dünyaya kanıtlamış bir fuar olan “Pitti Immagine Uomo” 18 Haziran’da başladı. Türkiye’nin misafir ülke olarak yer aldığı, İHKİB’in ise ilk defa milli katılım gerçekleştirdiği fuara Türkiye’den katılan firma ve tasarımcılar yoğun ilgi gördü. Fuara İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi ve İHKİB Fuarlar Komitesi Başkanı Volkan Atik’in yanı sıra İHKİB Yönetim Kurulu Üyeleri Kemalettin Güneş, Birol Sezer, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan ile Moda Tasarımcıları Derneği Başkanı Mehtap Elaidi gibi isimler katıldı. Fuar açılışının basın toplantısına da katılan Türkiye, Pitti Imagine Uomo yetkilileri tarafından toplantı sırasında alkışlandı. Basın toplantısından sonra tasarımcıların birer ürünlerinin yer aldığı “Gentlemen of Istanbul 7 Gentlemen by 7 designers from the city on 7 hills” sergi alanında katılımcıları ağırlayan Türkiye, ziyaretçiler tarafından da yoğun ilgi gördü.