UTİB, Farkını Denim byPremiereVision Fuarı’nda Gösterdi

Spread the love

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği, onuncusu düzenlenen Denim
byPremiereVision Fuarı’na bu yıl ilk defa “Turkish Blue Sign”konsepti ve
markası ile katılarak, Türkiye’nin denim kumaş alanındaki iddiasını ortaya
koydu. UTİB için özel olarak hazırlanan 16 m²’lik tanıtım standıile Türk denim
sektörünün mevcut pazarlardaki payının artırılması, hedef ülkelerle olan ihracatının geliştirilmesi amaçlandı. Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Yönetimi’nin de katılım gösterdiği fuarda UTİB standı, Paris Ticaret
Müşaviri Cem Topbaş, çok sayıda iş adamı,editör ve tasarımcı tarafından ziyaret edildi. Tamamı profesyonel olan katılımcı ve ziyaretçiler tarafından büyük ilgi gösterilen stantta Türk üretici ve ihracatçı firmaları hakkında bilgiler de verildi. 21 katılımcısıyla Türkiye’nin en fazla katılım sağlayan ülke olduğu fuarda, profesyonel ziyaretçi anlamında yoğun bir talep olurken, UTİB standı ise en çok Türkiye ile iş ilişkilerini geliştirmek isteyen kurum ve kuruluş yöneticileri tarafından ilgi gördü. Denim byPremiereVision Fuarı’nın
rakiplerin pazarlama stratejileri konusunda araştırma yapmak içinde
iyi bir fırsat olduğunu belirten Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Yönetim
Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, “Türkiye hem denim kumaş sektöründe hem
de denim hazır giyim sektöründe dünyadaki en başarılı ülkelerden biri.
Denim kumaş ihracatında dünya ikincisi olan Türkiye’nin dünya pazar payı %9,
denim hazır giyim ihracatında dünya  yedincisi olan ülkemizin pazar payı ise %5’tir. Denimde ve konfeksiyonda 2011’e kıyasla, 2012 çok daha hareketli başladı. Paris’te gerçekleştirilen böylesine büyük bir etkinlik, dünyanın önemli markalarının ve alıcılarının üretimimizi,kalitemizi ve gücümüzü yerinde görmesini sağladı Yoğun bir taleple karşılaştık.Bunu fuar süresince yapılan iş bağlantılarında da gözlemledik” dedi

Kumaş sektörünün önde gelen fuarlarından biri olan Denim by  PremiereVision
Fuarı 23 – 2 4 Mayıs 2012 tarihleri arasında Paris’te gerçekleştirildi. Bu y ıl onuncusu düzenlenen fuara, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği(UTİB),Türk
denim sektörünü dünyaya tanıtmayı vesektörün imajını geliştirerek, yurt dışında markalaşmasına öncülük etmeyi amaçlayan bir info stant ile katıldı.

FUARA TÜRK DAMGASI

Denim byPremiereVision F uarı’nda T ürk firmalarının katılımı da dikkat çekti.
Türkiye’den 21 ma rkanın boy gösterdiği fuarda, dokuma a lanında; Bossa Denim & Sports Wear, Çalık Denim, Dynamo Denim KumaşçılıkLtd, İndicott, Isko, Kipaş Denim, Marassi Denim Şirikçioğlu Mensucat, Matesa Tekstil, Orta A nadolu Mensucat, Realteks Textile Company Ltd., a ksesuar a lanında, Deridesen Etiket, İnci Buttons, T imay& Tempo ve Turteks Tekstil Etiket, giyim a lanında ise;EreksGarmentCo., Fashion Point Tekstil Üretim, F G Tekstil, L eFaxxJeans, Mesura Tekstil, Realkom Tekstil Ürünleri ve R imaks yer a ldı.
Denim byPremiereVision Fuarı Paris’te düzenlenen fuar, her sene denim
sektöründeki dünya çapında markaları bir araya getirerek, sektördeki üst düzey profesyonelleri ve karar alıcıları buluştururken, tüketici payı zayıf olan Avrupa pazarını canlandırmakta önemli bir rol oynuyor. İki gün boyunca, kurulan stantlarda tanıtımlarını yapan firmalar yeni tedarikçiler ile buluşma fırsatı yakalarken, genç markalar kendilerini pazara tanıtma şansını yakalıyorlar. Denim byPremiereVision Fuar’ına bu sene 19 farklı ülkeden 83 firma katıldı.2,578 ziyaretçi katılımıyla gerçekleşen fuarda, 2011 Mayıs ayına göre %10’luk bir artış görüldü. Yabancı katılımcı oranı bir önceki seneye göre % 70’ten % 73’e yükselirken, 21 katılımcısıyla en çok katılım sağlayan Türkiye’yi, İtalya 13 katılımcıile 2. , Fas ve Tunus 8’er katılımcılarıyla 3. sırada takip etti.