Yeni normalin yükselen yıldızı dijital pazarlama

Spread the love

We Are Social 2020 verilerine göre, Türkiye’de 62 milyon internet kullanıcısı var. Veriler, nüfusunun yüzde 75’i internet kullanıcısı olan Türkiye’deki işletmelerin, rekabette var olabilmek için dijital pazarlamaya yatırım yapmalarının önemini gösteriyor.

Pandemi dünyayı yeniden şekillendirirken online alışveriş alışkanlıkları da her geçen gün artıyor. Bu trendin yükseldiğini gören işletmeler, dijital pazarlamaya yönelik yatırımlarını artırıyor. Nüfusun büyük bir bölümünün aktif internet kullanıcısı olduğu Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler, dijital pazarlamaya yaptıkları yatırımları artırıyorlar. Statista tarafından açıklanan veriler, dünyada dijital reklam harcamalarının hızla arttığını, yıl sonuna kadar bu harcamaların 384 milyar doları aşacağına işaret ediyor. Statista tarafından açıklanan verilere göre, 2021’de pazar hacminin 435 milyar dolara çıkması öngörülüyor.

Dijital pazarlama müşteriye açılan kapı

We Are Social 2020 verilerine göre, nüfusu 82 milyonu aşan Türkiye’de 62 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Bu rakam, nüfusun yüzde 75’ine karşılık gelirken, 54 milyon kişi aktif olarak sosyal medyayı kullanıyor. Ülkemizde kullanıcı bazında günde ortalama 7,5 saat internete bağlı kalınıyor. Bu durum, markaları arama motorlarında üst sıralarda çıkmak ve kolay bulunmak için reklam vermeye yöneltiyor. Türkiye gibi tüketicilerin dijital ortamı sık kullandığı bir ülkede dijital mecralar büyük ve önemli bir pazar haline geliyor. KOBİ’ler başta olmak üzere birçok işletme, dijital pazarlamada doğru stratejiyi belirleme ve etkili adımlar atma konusunda çaba gösteriyor.

Tüketiciye dijitalde ulaşamayan işletmelerin geleceği yok

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre yaş ortalamasının 30 olduğu Türkiye’de, yaş grubuna paralel olarak sosyal medya kullanımının yoğun olduğuna değinen EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, Avrupa’da sosyal medya kullanım oranına bakıldığında Türkiye’nin ilk sıralarda yer aldığını kaydediyor. KOBİ’lerin dijital pazarlama sayesinde sektör fark etmeksizin potansiyelini artıracağının da altını çizen Bülbül, “Küresel ve yerel tüm veriler dijital pazarlama yapmayan şirketlerin rekabette geride kaldıklarını, pazar paylarını kaybettiklerini gösteriyor. EG Bilişim Teknolojileri olarak Türkiye pazarındaki küçük ve orta ölçekli işletmeleri, hedeflerine hızlı şekilde ulaştırıyoruz. Artık işletmeler, ürünlerini, çözümlerini tanıtmak için daha proaktif davranmak ve internette seslerini duyurmak zorundalar. Geçmişte dijital pazarlamaya yatırım yapmak, rekabette öne geçmek, daha fazla ciro yapmak için tercih edilen bir araç gibi görülüyordu. Kısa vadede olmasa bile, orta vadede şirketler için dijital pazarlama var olup olmama konusuna dönüşecek” bilgisini veriyor.

Vakit harcamada 7. sıradayız

Türkiye, We Are Social rakamlarına göre, dünya sıralamasında internet erişiminde 31. sırada yer alırken, internette geçirilen vakit sıralamasında 7. sıraya yükseliyor. Mobil internet kullanımında ise Türkiye 58 milyonun üzerinde kullanıcı ile günde ortalama 4 saat mobil internet kullanıyor. Türkiye nüfusunun yüzde 94’ü mobil cihazlardan internet kullanıyor.

KOBİ’lerin yüzde 71’i “dijital” dedi

Türkiye’deki KOBİ’lerin yüzde 71’inin ürün veya hizmetlerini tanıtmak için dijital platformları kullandığına dikkat çeken Bülbül, “Dijital pazarlamanın ölçülebilir sonuçlarını doğru kullanan, buradan elde ettiği dönüşleri işlerine yansıtan işletmeler satış hacimlerini katlıyorlar. Özellikle Google Analytics gibi web analiz araçlarıyla müşterilerinin trafiğini analiz edip etkili kararlar alabiliyorlar. e-ticaret siteleri, müşterilerini daha iyi tanıyarak, dijital pazarlama bütçelerini etkin bir şekilde yönetebiliyor” dedi.

#dijitalpazarlama#pandemi#KOBİ#yenitrend#rekabet#satışhacimleri#küresel#yerel#