Bayanların gömlek kumaşı Gülcemal’den

Spread the love

Sanayi yolculuğuna 1957 yılında başlayan Gülcemal Tekstil’in üretiminin yüzde 95’ini gömlek kumaşı oluşturuyor. Uzmanlaştığı bayan gömlek kumaşı alanında her yıl ana ve ara olmak üzere 4 koleksiyon hazırlayan firma, ürettiği gömlek kumaşıyla H&M, Marks and Spencer gibi dünya markalarına doğrudan ihracat yapıyor. Üçüncü kuşağın yönetiminde tekstil sektörünün önemli
firmaları arasında adını duyuran firma, dokumanın yanı sıra kendi bünyesinde iplik ve kumaş boyama faaliyetlerini de yürütüyor. 1957 yılında temelleri atılan firmalarının 1989 yılında sanayileştiğini ifade eden Gülcemal Tekstil’in Koordinasyon Sorumlusu Gül Şen, “2000 yılında firma ciddi bir büyüme yaşadı. O yıllarda Çin baskısına dayanmak çok zordu. Dokuma, iplik boya
ve kumaş boyayı kendi bünyemizde yapma kararı alarak, 2007 yılında bina ve makine parkı için toplam 9 milyon dolar yatırım yaptık” şeklinde konuştu.
Bayan gömlek kumaşı alanında uzmanlaştıklarını, her yıl ana ve ara
olmak üzere 4 koleksiyon hazırladıklarını anlatan Şen, yurtiçi ve yurtdışı fuarlarda yeni koleksiyonlarını müşterileriyle buluşturduklarını kaydetti. Üretimin  yüzde 30’unu doğrudan ihraç ettiklerini kaydeden Gül Şen, bir önceki yıla oranla yüzde 10 büyümeyle kapattıkları 2011 yılında cirolarının 30 milyon TL olarak gerçekleştiğini aktardı. Şen, “Şu anda 175 çalışanımız var. Bayan gömlek kumaşı üretimimizin yüzde 95’ini oluşturuyor. H&M, Marks and Spencer gibi büyük firmalara direk ihracat gerçekleştiriyoruz. Tekstil ürünleri artık ertelenen ihtiyaçlardan olmadığı için kriz dönemlerinden çok  etkilenmedik. Bundan sonraki süreçlerde de olası krizlerden kalite ve maliyet avantajı dengemiz sayesinde etkileneceğimizi düşünmüyoruz” bilgisini verdi.

ENERJİ MALİYETLERİNİ YATIRIMLA DÜŞÜRDÜ 

Enerji maliyetlerinin çok fazla olmasının üretim açısından sektörü sıkıntıya
soktuğunu söyleyen Gül Şen, firma olarak aldıkları tedbirleri şöyle anlattı: “Enerji maliyetlerini yaptığımız yatırımlarla düşürdük. Ram bacasından attığımız gazı tekrar kullanıma alarak doğalgaz miktarını düşürdük. Bu yöntemle bu alanda kullandığımız doğalgaz miktarında yüzde 20 tasarruf sağladık. Ayrıca jetlerden attığımız sıcak suyu depoda biriktiriyoruz. 40 derecelik suyun ısıtmasında kullanılan elektrik ve doğalgazdan da tasarruf
etmiş oluyoruz. Bu yöntemle de suyun ısıtılmasında kullanılan doğalgaz ve elektrik enerjisinden yüzde 15 tasarruf sağladık. Enerjiyle ilgili tüm bu  yatırımlarımızın karşılığını yakın dönemde alacağız.” Farklılık oluşmadan sektörde var olmanın mümkün olmayacağına vurgu yapan Gül Şen, bunun için de Ar-Ge çalışmalarına ağırlık verdiklerini anlattı. Gülcemal Tekstil olarak Ar-Ge çalışmalarına her yıl 200 bin dolar civarında bütçe ayırdıklarına dikkat
çeken Şen, “Bir dönem tekstile çok rağbet vardı ve yatırım gücü olan kişiler bu sektöre yatırım yapıyordu. Şimdi durum değişti. İşi bilen kişiler kaldı. Bu da sektörün iyi yönde ilerlemesi için bir artıdır” diye konuştu.